نظارت مجلس بر عملکرد بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن جدی است

عضو کمیسیون برنامه و‌ بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بانک مرکزی در عدم اجرای قانون برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، گفت: مجلس برای نظارت بر عملکرد بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عزم جدی دارد. عباس قدرتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی نذیر […]


عضو کمیسیون برنامه و‌ بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بانک مرکزی در عدم اجرای قانون برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، گفت: مجلس برای نظارت بر عملکرد بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عزم جدی دارد.

عباس قدرتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی نذیر کرمان در مورد عدم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک مرکزی، گفت:  وقتی که در مورد کاری فکر شود و برنامه نوشته شود و منبع مالی پیش بینی شود انجام آن کار به مشکلی نمی خورد . مشکل اینجاست فکر نمی کنیم و کار انجام می دهیم بعد به مشکل می خوریم و به چه کنیم چه کنیم دچار می شویم بنابراین راهکار این است که مجلس به عنوان دستگاه نظارتی  بر اجرای قانون نظارت داشته باشد. 

وی اظهار کرد متاسفانه وزارت اقتصاد و دارایی که زیرمجموعه آن بانک مرکزی است به تکالیف خودش عمل نمی کند. بانک مرکزی و بانکهای عامل نه تنها پرداخت وام ساخت مسکن بلکه وام های ازدواج را هم عقب انداختند و مردم صدایشان در آمده است. 
قدرتی با انتقاد از نظارت ضعیف مجلس بر عملکرد بانک مرکزی، گفت: ما در مجلس دوازدهم همان طور که از وزراء حمایت می کنیم اما هر جا کوتاهی باشد ورود می کنیم و نمونه آن نظارت بر عملکرد بانک مرکزی برای عمل به تکالیفش در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن است.

نماینده مردم کرمانشاه در تصریح کرد: ما یک نقدینگی و تورم و رکود داریم وقتی نتوانیم نقدینگی را مدیریت کنیم و سوق دهیم به سمت بانک ها رکود در بازار مسکن حکمفرما می شود و اصلش همین است.

انتهای پیام 


نظارت مجلس بر عملکرد بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن جدی است

منبع: بــرنا
? نظارت مجلس بر عملکرد بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن جدی است