نظارت قضات بر زندان‌های کرمان تشدید شود

معاون قضایی دادگستری کل کرمان ضمن تاکید بر تشدید نظارت قضات بر زندان‌های استان به ساماندهی وضعیت زندانیان رای باز در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: دادستان‌ها و قضات ناظر زندان قوانین، مقررات و آیین‌نامه سازمان زندان‌ها را در پذیرش درخواست زندانیان به طور کامل رعایت کنند. به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از […]


معاون قضایی دادگستری کل کرمان ضمن تاکید بر تشدید نظارت قضات بر زندان‌های استان به ساماندهی وضعیت زندانیان رای باز در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: دادستان‌ها و قضات ناظر زندان قوانین، مقررات و آیین‌نامه سازمان زندان‌ها را در پذیرش درخواست زندانیان به طور کامل رعایت کنند.

به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، رضا طالبی‌زاده روز یکشنبه در نشست ساماندهی جمعیت کیفری زندانیان استان با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت زندانیان رای باز (ظرفیتی با درجاتی از تخفیف) و تراکم در زندان شهرستان کهنوج، بر بازگشت زندانیان غیربومی به زندان‌های محل سکونت آنان تاکید کرد و افزود: دادستان‌های حوزه‌های قضایی، اداره زندان کهنوج و مدیرکل زندان‌های استان پیگیری لازم به منظور اجرای مصوبات به عمل آورند و نتیجه را گزارش کنند.

وی تصریح کرد: در مواردی که متهم در جلسه دادگاه درخواست استفاده از پابند الکترونیکی در دوران محکومیت خود داشته باشد، قضات دادگاه‌ها این موضوع را در جرایمی که منع قانونی ندارد به صورت منجز در دادنامه صادره ذکر کنند.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان افزود: در خصوص زندانیان با رد مال مبهم، اداره کل زندان‌ها آمار محکومان این بخش را با ذکر دقیق کلاسه پرونده، شماره دادنامه و دادگاه رسیدگی کننده به منظور اقدامات بعدی به معاونت قضایی دادگستری استان اعلام کند تا از آن طریق پیگیری لازم برای رفع ابهام صورت گیرد.


نظارت قضات بر زندان‌های کرمان تشدید شود

منبع: تــابناک
? نظارت قضات بر زندان‌های کرمان تشدید شود