نظارت عالیه شرکتهای توزیع نیروی برق در سال ۱۴۰۳ آغاز شد

فرایند ارزیابی شرکتهای توزیع نیروی برق کشور در بخشهای بهره‌برداری و دیسپاچینگ، مهندسی و مدیریت دارایی آغاز شد. به گزارش نذیر کرمان، مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به آغاز فرایند ارزیابی شرکتهای توزیع نیروی برق در سال ۱۴۰۳، این ارزیابی را در ۳ حوزه بهره‌برداری و دیسپاچینگ، […]

فرایند ارزیابی شرکتهای توزیع نیروی برق کشور در بخشهای بهره‌برداری و دیسپاچینگ، مهندسی و مدیریت دارایی آغاز شد.

به گزارش نذیر کرمان، مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به آغاز فرایند ارزیابی شرکتهای توزیع نیروی برق در سال ۱۴۰۳، این ارزیابی را در ۳ حوزه بهره‌برداری و دیسپاچینگ، مهندسی و مدیریت داراییهای فیزیکی عنوان کرد که در ابتدا از طریق ارتباط تصویری با شرکتهای توزیع برق کردستان، زنجان و قزوین آغاز شده است.
رضا کفیلی با اشاره به اهمیت ارزیابی کیفی و فرایندی شرکتهای توزیع نیروی برق گفت: این ارزیابیها در سه محور اساسی مهندسی، بهره‌برداری و مدیریت دارایی‌های فیزیکی برای تعالی سازمانی و ارتقای کیفی خدمات به مردم انجام می‌شود تا بتوانیم ضمن برطرف کردن نقاط ضعف به تقویت خدمت رسانی به شهروندان کمک کنیم.
رضا کفیلی، مهندسی و بهره‌برداری را دو بازوی توانمند شرکتهای توزیع برشمرد که در کنار فعالیتهای حوزه مدیریت داراییهای فیزیکی می‌توانند رشد و تعالی و سرعت بخشی به روند دستیابی به اهداف را در شرکتهای توزیع نیروی  برق رقم بزنند.
وی با اشاره به تبیین خط مشی ارزیابی در جلسات تخصصی معاونتهای مهندسی و بهره برداری و کمیته مدیریت داراییهای فیزیکی، فرایند ارزیابی را در جهت پیشبرد اهداف و حرکت در مسیر صحیح و مطابق خط مشی و نقشه راه بخش توزیع برق کشور عنوان کرد که نتایج آن در جهت ارتقای نقاط قابل بهبود و گسترش نقاط قوت به سایر شرکتهای توزیع نیروی برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گفته مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه معاونت هماهنگی توزیع توانیر، بایستی توانمندیهای شرکت های توزیع را به صورت مستمر بالا ببریم لذا بخشاای مهندسی و بهره‌برداری را مغز متفکر و بازوی اجرایی خود می دانیم و با اقدامات انجام شده و تاکید بر بهبود مستمر به اهداف مورد نظر خواهیم رسید.
کفیلی یادآور شد: از ابتدای شروع این کار قرار شد در موضوع ارزیابیها حتما ارزیابی دارایی هم صورت گیرد و با دقت در اجرای واقعی و عملیاتی آن به تعالی و ارتقای روزافزون شرکتهای توزیع کمک کنیم. 
مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شرکت توانیر تصریح کرد: در شرایطی که با ناترازی انرژی مواجهیم بدون تردید ارزیابیها فرصت مغتنمی است تا ببینیم چقدر به اهداف ترسیم شده نزدیک و یا از آن دور شده‌ایم و با برنامه‌ریزی اصولی در مسیر درست حرکت کنیم.
کفیلی در ادامه گفت: لازم است مدیران شرکتهای توزیع در گزارشها کامل و شفاف اقدامات و روندها را مطرح کنند و ارزیابان هم با دقت و حوصله کامل همه جوانب را به خوبی پایش و ارزیابی کرده تا گزارش ارزیابیها ونتایج حاصله دقیق و راهگشا باشد. 
در ادامه این نشست قلی‌زاده معاون مهندسی توانیر فرایند ارزیابی را مبتنی بر منطق بهبود مستمر فرایندها طبق چک‌لیستهای طراحی شده ذکر کرد که اقدامات اصلاحی ابلاغ شده در سال گذشته را نیز مورد پایش قرار خواهد داد و از توانمندی همکاران ۳۱ شرکت توزیع برای ارزیابی عملکرد هر شرکت استفاده می‌شود و ۴ امور عملیاتی در حوزه مهندسی و ۴ امور عملیاتی در حوزه بهره‌برداری و مدیریت دارایی در هر شرکت توزیع نیروی برق مورد پایش قرار خواهند گرفت.
قلی‌زاده ماهیت این ارزیابی را انطباق فرایندهای عملیاتی شرکتهای توزیع با سیاستهای بالا دستی ستاد صنعت برق کشور عنوان کرد که در طول ۲۰ روز کاری شامل ۱۰ دوره ۲ روزه حدود ۲۸۰ امور عملیاتی شرکتهای توزیع نیرو مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.




نظارت عالیه شرکتهای توزیع نیروی برق در سال ۱۴۰۳ آغاز شد

منبع: توانیر
? نظارت عالیه شرکتهای توزیع نیروی برق در سال ۱۴۰۳ آغاز شد