نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمان بر بیش از ۱۵۶۰۰ دام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بیش از ۱۵ هزارو ۶۰۰ راس دام سبک و سنگین در طرح تشدید نظارت نوروزی مورد بررسی قرار گرفتند. آمنه زینلی گفت: طرح تشدید نظارت به مناسبت ایام نوروز و ایام ماه رمضان که از ۱۴ اسفند سال ۱۴۰۰، آغاز شده است تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. به […]

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بیش از ۱۵ هزارو ۶۰۰ راس دام سبک و سنگین در طرح تشدید نظارت نوروزی مورد بررسی قرار گرفتند.

آمنه زینلی گفت: طرح تشدید نظارت به مناسبت ایام نوروز و ایام ماه رمضان که از ۱۴ اسفند سال ۱۴۰۰، آغاز شده است تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

به گفته او از ابتدای این طرح، بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام شهرستان، کشتار و بازرسی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان می‌گوید: همچنین در این مدت، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار بیش از ۷۵ هزار و ۸۰۰ قطعه مرغ زنده گوشتی در کشتارگاه‌های طیور صورت گرفت و برای عرضه، توزیع و مصرف در بازار آماده شدند. 

به گفته زینلی در این مدت، حدود هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از انواع واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراکز تولید، عرضه، سردخانه ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و همچنین کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح شهرستان انجام شده است.

او از شهروندان خواست از خرید گوشت و مواد پروتئینی مورد نیاز خود از مراکز غیرمجاز جدا خودداری کنند و در هنگام خرید گوشت قرمز حتما به برچسب و مهر دامپزشکی و همچنین تاریخ انقضای مندرج در برچسب متصل به لاشه توجه کنند و همچنین در مورد گوشت مرغ نیز تاریخ تولید، انقضا و دمای نگهداری فرآورده را مورد توجه قرار دهند. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، آن را با شبکه دامپزشکی به شماره تماس ۳۲۱۳۶۳۹۹ اطلاع دهند.

فت فتو کرمان کرمان




نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمان بر بیش از ۱۵۶۰۰ دام

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمان بر بیش از ۱۵۶۰۰ دام