نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها با ایجاد واحد پیشگیری از وقوع جرم

رئیس دادگستری راور گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم با ایجاد واحد پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری بر عملکرد کلیه دستگاه‌ها نظارت می‌کنیم. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، به منظور اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رسیدگی به مشکلات مردم، ماموریت ۵ سند تحول قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع […]

رئیس دادگستری راور گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم با ایجاد واحد پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری بر عملکرد کلیه دستگاه‌ها نظارت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، به منظور اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رسیدگی به مشکلات مردم، ماموریت ۵ سند تحول قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم و درخواست‌های کثیر مردمی، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور در اقدامی جدید برای رسیدگی به مشکلات و معضلات اهالی روستا‌های کوه جهر، طرز و فیض آباد با حضور فرحبخش رئیس دادگستری، استوار زاده معاون دادستان، اژدری فرماندار، سرپرست فرمانده انتظامی، بخشدار مرکزی، مسئولین ادارات و نهاد‌های دولتی، دهیاران و اعضای شورا‌های روستایی با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) فیض آباد در محل مسجد جامع روستای طرز برگزار شد.

دراین جلسه فرحبخش رئیس دادگستری راور گفت: یکی از اولویت‌های دستگاه قضا بر اساس سند تحول قضایی پیشگیری از وقوع جرم است و اگر موضوع پیشگیری به صورت جدی دنبال شود، شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی هستیم.

او افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند و یکی از وظایف نهاد حاکمیت در جامعه پیشگیری از وقوع جرائم است.

فرحبخش تصریح کرد: روحانیون فعال در جامعه باید از طریق منابر مردم را به پرهیز از گناه و جرم دعوت کنند.

او بیان کرد: دادگستری شهرستان راور به منظور پیشگیری از وقوع جرم با ایجاد واحد پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری بر عملکرد کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها نظارت می‌کند.

رئیس دادگستری راور هدف از برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در روستا‌ها و مناطق دور از شهر راور را ارتباط بیش از بیش مسئولان و مردم و رفع مشکلات و معضلات جامعه برای پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.

فرحبخش افزود: همه مسئولان باید خود را خادم و پاسخگوی مردم بدانند و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

اژدری فرماندار راور نیز گفت: همیشه در تمام موضوعات از جمله درمان و جرم، پیشگیری مقدم بر درمان بوده و این مهم باید در اولویت کاری مسئولان باشد، لذا پیشگیری باید ابتدا از خود مردم شروع شود و مردم نسبت به مسائل و جرائم آگاه شوند.

او افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشور ما، مشکلاتی در جامعه ایجاد شده که این مشکلات با همدلی و همکاری مسئولان قابل حل است.

استوارزاده معاون دادستان راور هم گفت: دادستانی شهرستان راور به منظور پیشگیری از وقوع جرائم از جمله سرقت، مواد مخدر و تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی اقداماتی انجام داده است؛ لذا مسئولان ادارات و نهادها، اعضا شورا‌های روستا و دهیاران باید برای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق و اموال بیت المال تلاش کنند و اقدامات خود را در راه منافع عمومی انجام دهند.

او افزود: بهترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم، وجود سیستم پایش تصویری است که مسئولان امر باید اقدامات لازم را انجام دهند.

در این جلسه نمایندگان مردم در شورا‌های روستا و دهیاران معضلات و مشکلات خود از جمله کمبود آرد، آب آشامیدنی و همچنین مشکل مردم سینه کوه در خصوص مرغداری، امنیت روستا‌ها و پیشگیری از سرقت را مطرح کردند.

انتهای پیام/ب




نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها با ایجاد واحد پیشگیری از وقوع جرم

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها با ایجاد واحد پیشگیری از وقوع جرم