نظارت‌ها بر بازار مسکن افزایش می‌یابد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در خصوص مشکل مسکن و قیمت‌های نامتعارف املاک گفت:«با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت املاک،باید دقت بیشتری توسط اعضای کارگروه تنظیم بازار صورت پذیرد و لازم است نظارت‌ها در مسکن استانی و قیمت‌ها به‌طور مداوم صورت گیرد،دستگاه نظارتی و صنف بنگاه‌های […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در خصوص مشکل مسکن و قیمت‌های نامتعارف املاک گفت:«با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت املاک،باید دقت بیشتری توسط اعضای کارگروه تنظیم بازار صورت پذیرد و لازم است نظارت‌ها در مسکن استانی و قیمت‌ها به‌طور مداوم صورت گیرد،دستگاه نظارتی و صنف بنگاه‌های فروش املاک باید همکاری لازم را داشته باشند».

امیر حسن‌زاده با بیان این‌که بعضا در بنگاه‌های املاک،افراد غیر‌متخصص حضور دارند و بعضی از املاک بدون مجوز هستند،افزود:«برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات توسط افراد فرصت‌طلب،اجرای گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در املاک علاوه بر افزایش اعتماد عمومی،موجب جلوگیری از قانون‌گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد».

وی ادامه داد:«باید شرایطی گذاشته شود که ‌مشاورین متخصص با اطلاعات کافی و طبق قانون و آیین‌نامۀ مشخص،در زمینۀ املاک فعالیت داشته و مجوز قابل رویت باشد،نرخ‌نامه‌ها نیز به صورت شفاف در مقابل مشتریان باید قرار گیرد».

به گزارش فردایکرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،حسن‌زاده ۱۱ اردیبهشت‌ماه در جلسۀ ستاد تنظیم بازار همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخل استان و همکاری شرکت‌های بزرگ در خصوص تولید لباس متحدالشکل مدارس را مورد تاکید قرار داد و نظارت و بازرسی‌های دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها را مهم دانست.

وی در مورد توزیع مرغ داخل استان نیز گفت:«قطعه‌بندی مرغ داخل استان ممنوع است،مرغ خارج از استان نیز با نظارت جهاد کشاورزی قیمت‌گذاری شود و فاکتورها هم مشخص باشند». /پ




نظارت‌ها بر بازار مسکن افزایش می‌یابد

منبع:خبر کرمان
?

نظارت‌ها بر بازار مسکن افزایش می‌یابد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی