نسل آینده باید حماسه ۲۲ بهمن را حفظ و بزرگ شمارد/ ضرورت بکارگیری نیروی های کارآمد و بومی در انتصابات/ لزوم تحقق گام دوم انقلاب در جامعه

محمد جعفری گفت: درسی که ما باید از ۲۲ بهمن باید فرا بگیریم این است که با تمام قوا آن را حفظ کنیم و ۲۲ بهمن باید در طول زندگی سرمشق باشد و نسل های آینده باید ۲۲ بهمن را غلبه ایمان بر کفر دانسته و آن را حفظ کرده و بزرگ بشمارند. به گزارش […]

محمد جعفری گفت: درسی که ما باید از ۲۲ بهمن باید فرا بگیریم این است که با تمام قوا آن را حفظ کنیم و ۲۲ بهمن باید در طول زندگی سرمشق باشد و نسل های آینده باید ۲۲ بهمن را غلبه ایمان بر کفر دانسته و آن را حفظ کرده و بزرگ بشمارند.

به گزارش فت فتو؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم:

کرمان: لزوم تحقق گام دوم انقلاب در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌ سلیمانی گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند “هر کس تقوای در وجودش برود و دل و قلبش را تقوای فرا گیرد کارهای خوب آن نمایان می‌شود.”

وی افزود: زمانی که در زندگی چنین انسان‌هایی نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم از رفتار کسی کار نیک می‌بارد که در دلش خدا ترسی وجود دارد خداوند سه دستور را برای پیامبر (ص) صادر کرد که در هفته‌های پیش برخی از آن‌ها را توضیح دادیم و باید بدانیم که هر مسلمان مخاطب این دستورات است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی از این دستورات صبر و شکیبایی است و بسیاری از کارها دیر بازده هستند و انسان باید سال‌ها برای آن زحمت بکشد افزود: استغفار در پیشگاه خداوند از دیگر دستورات الهی است که انسان باید دل، روح و روان خود را در پیشگاه خداوند پاک کند.

وی با بیان اینکه سومین دستور خدواند تسبیح و حمد خداوند است ادامه داد: تسبیح یعنی برای خدای تبارک و تعالی هیچ نقصی متصور نباشیم و جمال و کمال خداوند را بپذیریم که بخش مهمی از اعتقاد یک انسان مومن را تشکیل می‌دهد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه موحد واقعی در همه حالات خدا را سپاس می‌گوید گفت: حتی آنجا که مشکلی به وجود آمده و اتفاق ناگواری رخ داده نباید از محور ایمان خارج شده و به خدا معترض بشویم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر کرمان با تسلیت شهادت امام هادی (ع) به پیروان امامت و ولایت و رحلت مرجع عالی قدر آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: زمانی که قبل از پیروزی انقلاب همه مردم در تکاپو بودند که انقلاب به پیروزی برسد ارتش خدمت بزرگی به انقلاب کرد و امروز ارتش یکی از بزرگ‌ترین نیروهای نظامی در محافظت از کشورمان تحت فرماندهی ولایت فقیه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به شهادت یکی از دلاوران نیروی انتظامی در استان فارس توسط اراذل و اوباش گفت: امیدوارم این جانیان سریعاً شناسایی و دستگیر شده و ریشه این چنین افرادی خشک شود.

وی با بیان اینکه ماه رجب، ماه ریزش نعمت‌های الهی بر سر انسان‌ها و ماه استغار بوده و ماهی است که انسان را برای بهره‌مندی از برکات ماه رمضان آماده می‌کند افزود: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم و با توجه به شرایط کرونایی منتظر نظر مسئولان در ارتباط با برگزاری جشن‌ها و راهپیمایی ۲۲ بهمن هستیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه شاه در بیانیه‌ای که صادر کرد خود معترف بود که رژیم مستبد و طاغوتی داشته و تا کنون به مردم ظلم کرده است بیان کرد: این خود سندی بر حقانیت مبارزات امام و مردم ایران بر علیه رژیم شاه بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان سختی‌های فراوانی را در مسیر پیروزی انقلاب به وجود آوردند خاطرنشان کرد: به فضل الهی کشور از این گردنه‌‌ها، توطئه‌ها، فتنه‌ها، آشوب‌‌ها و حتی هشت سال جنگ تحمیلی به خوبی گذر کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مختص جغرافیای این کشور نبود و در منطقه تاثیر خود را گذاشت بیان کرد: امروز شاهد گسترش و صدور انقلاب اسلامی در دیگر کشورها هستیم.

وی با بیان اینکه به مباحث اقتصادی و معیشتی مردم باید بیشتر توجه شود و دولت امروز ما سرباز مقام معظم رهبری است گفت: اولین اتفاق مهمی که باید در این دولت رقم بخورد تحقق گام دوم انقلاب است که باید بسترهای آن در این دولت رقم بخورد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از جوانان متخصص، متعهد و انقلابی از شاخص‌های گام دوم انقلاب است بیان کرد: باید مسیر را برای حضور جوانان در عرصه‌های اجرایی و بالاتر باز کنیم.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان باید خانه فکر تشکیل دهند ادامه داد: در این جبهه باید حماسه جدیدی خلق کنیم که در اینجا هم جوان انقلابی بسیار موثر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه ما ترسی از تحریم‌ها نداریم گفت: اگر به خود متکی باشیم، توصیه‌های مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم و با نیروی جوان متخصص متعهد انقلابی کار را پیش بگیریم یقیناً شرایط را عوض خواهیم کرد.

جیرفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی را باید به نسل جوان گوشزد کنیم

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه همه مردم به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت امام علی (ع) در حکمت چهارم نهج‌البلاغه می‌فرمایند” تقوا و پرهیزکاری، سپری است که انسان را مقابل هوا، هوس و شیاطین حفظ می‌کند”.

امام جمعه جیرفت افزود: بهترین ثروت، دل ندادن و وابسته نبودن به دنیا می‌باشد و بی‌اعتنایی به زرق و برق دنیا و امثال آن‌ها، به زهد تعبیر می‌شود پس بدین جهت زاهدان، ثروتمندترین انسان‌ها هستند و آرامشی که انسان زاهد دارد، هیچ کس دیگری ندارد.

وی بیان کرد: در ماه رجب، بسیار استغفار کنید و ادعیه وارده را بخوانید و اگر می‌توانید نیز روزه بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین تارم مطرح کرد: صدام با آن همه کبر و غروری که داشت و همچنین قذافی با لباس‌های مخصوص ‌خود چه شد و محمدرضا شاه و رضاشاه خائن چه بودند و بر چه ثروتی حکومت می‌کردند و در نهایت چه شدند.

وی از دیداری که مقام معظّم رهبری مدظله العالی با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی داشتند از آن‌ها به عنوان افسران جبهه اقتصادی نام بردند و از صنعت خودروسازی و برخی از لوازم خانگی به علّت پائین آمدن کیفیت کالاهای آن‌ها، اظهار نارضایتی کردند.

خطیب نماز جمعه جیرفت ابراز کرد: بر مسئولین واجب است که این گله‌های مقام معظّم رهبری مدظله العالی را به سرعت و دقت بررسی کنند و کار اساسی را انجام دهند و باید شرکت‌های دانش بنیان به صنعت خودروسازی وارد شوند و هر چه سریع‌تر دولت اقدام اساسی را انجام دهد.

امام جمعه جیرفت خاطر نشان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی را باید مرتباً به نسل جوان گوشزد کنیم که همانا جهاد تبیین می‌باشد و مقام معظّم رهبری مدظله العالی همه را به جهاد تبیین مؤظف کردند.

آسمینون منوجان: نسل آینده باید حماسه ۲۲ بهمن را حفظ و بزرگ شمارد

حجت الاسلام محمد جعفری در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور به ثمر نشستن خون شهدا و مردمی است که تا پای جان برای انقلاب، اسلام، نظام و امام خودشان ایستادگی کرده و همه با هم در مقابل تمام قدرت های مستکبران عالم ایستادند و دفاع کردند.

امام جمعه موقت آسمینون افزود: اگر ملتی که مقصد آن الهی است، همه با هم یک صدا و متحد شوند هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آنها غلبه کند چنانچه که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ این را مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: درسی که ما باید از ۲۲ بهمن باید فرا بگیریم این است که با تمام قوا آن را حفظ کنیم و ۲۲ بهمن باید در طول زندگی سرمشق باشد و نسل های آینده باید ۲۲ بهمن را غلبه ایمان بر کفر دانسته و آن را حفظ کرده و بزرگ بشمارند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، یادآور شد: مقام معظم رهبری در این دیدار شنونده دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات آنها بودند.

خطیب موقت جمعه آسمینون ادامه داد: این دیدار که پس از فراگیری ویروس کرونا حضوری برگزار شد یک پیام روشن و راهبردی دارد که در چنین شرایطی کشور در جنگ اقتصادی همه جانبه با دشمن کینه توز و خبیث روبه رو می باشد و سنگر تولید و اقتصاد کشور برای دفاع مقدس مهیا است.

وی تاکید کرد: رزم غرور آفرین افسران و رزمندگان این نبرد سخت نقشه دشمنان را برای فروپاشی اقتصاد ملی و قرار دادن مردم در مقابل نظام جمهوری اسلامی با شکست روبرو کرد.

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اقتصاد کشور را به دفاع مقدس تعبیر کردند و فرمودند؛ افسران این دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته اقتصادی کشور و کارگران پرکار، با اخلاص و با صفا رزمندگان این میدان هستند.

امام جمعه موقت آسمینون ابراز کرد: نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیان داشتند این بود که اقتصاد کشور را شرطی نکنید و متوقف بر سر آن قضیه‌ای که در اختیار ما نیست نکنید، همت تان را برای رفع نیازهای خودمان به کار ببندید و این نکته یک درس است برای مسئولین دولتی، کارآفرینان و تولید کنندگان است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با ابراز ناخرسندی از آسیب ها و آمارهای اقتصادی دهه ۹۰، فرمودند؛ اگر مسئولین می توانستند وضعیت را به شکل بهتری هدایت کنند وضع کشور امروز خیلی بهتر بود و نگرانی مردم در معیشت از همین چیزها است عامل این مشکلات بخش مهمی ناشی از تصمیم گیری های غلط یا کم کاری ها و امثال اینها است که می‌توانست این طور نباشد.

حجت الاسلام جعفری در پایان ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع)، عنوان کرد: امید است که همه ما بتوانیم از پیروان راستین ائمه اطهار (ع) باشیم و راه و روش اهل بیت (ع) در زندگی ما جاری باشد.

عنبرآباد: دشمن از مردم متعهد به آموزه‌های دینی و معتقد به ولایت می ترسد/ لزوم بکارگیری نیروی های کارآمد و بومی در انتصابات

حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد ضمن تبریک حلول ماه رجب، گفت: رسول مکرم اسلام (ص) در توصیف این ماه فرمودند؛ ماه رجب ماه آمرزش خواهی امت من است در آن زیاد استغفار کنید که خدای متعال بخشنده و مهربان است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: از آنجایی که عمل ویژه ماه رجب، استغفار است بنابراین معلوم می‌شود که این ماه فرصتی مناسبی برای ایجاد ظرفیت‌های معنوی است و اهل ایمان در این ماه می‌توانند زمینه‌های دریافت فیوضات الهی را در وجود خود ایجاد و تقویت کنند.

وی ماه رجب را ماه تمرین تقوا دانست و بیان کرد: لیله الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب یعنی شب رغبت‌ها، گرایش‌ها و مجذوب شدن ها را پشت سرگذاشتیم و باید در این ماه رغبت با رهبت ما هماهنگ باشد هم از قهر و جلال خدا راهب و هم به مهر و جمال خدا راغب باشیم ان‌شاءالله توفیق استفاده و بهره‌مندی از فیوضات این ماه را خدای متعال به همه ما عنایت فرماید.

 خطیب جمعه عنبرآباد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با بیان این مطلب که در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به چهار سوال پاسخ داده شود، اظهار کرد: هر سال باید مردم به ویژه  نسل جوان، پاسخ این چهار سوال را به شکل مشهود و مستدل بشنوند این چهار سؤال عبارتند از این‌ که چرا و چگونه انقلاب شد؟ بعد از انقلاب چه اتفاقی و یا اتفاق‌هایی رخ داد؟ دستاوردهای انقلاب چه بوده ‌است؟ قبل از انقلاب در چه جایگاهی قرار داشتیم و اکنون کجا قرار داریم؟.

وی در پاسخ به این که چگونه انقلاب شد، خاطرنشان کرد: از دهه چهل به بعد حضرت امام (ره) با یک راهبرد و استراتژی مهم حرکت خود را آغاز کرد که برای رژیم شاه و هم برای قدرت‌هایی که مسلط بر ایران بودند، چندان شناخته نشده بود.

امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که سه عنصر و عامل در پیروزی و بقای انقلاب اسلامی نقش دارند، تاکید کرد: عامل اول عنصر مردم متحد، مؤمن و آگاه در صحنه است مردمی که اهل ایمان، بصیر، متعهد، متحد و همیشه در صحنه‌ هستند.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی پادزهر و خنثی ‌کننده نقشه‌ها و طومارهای دشمن علیه نظام و انقلاب اسلامی همین سه عامل و سه عنصر است.

خطیب جمعه عنبرآباد افزود: تاکنون تمام ترس و وحشت دشمن از این سه عامل و سه عنصر بوده است و دشمن از مردمی که متعهد به دین، آرمان‌ها و آموزه‌های دین و معتقد به ولایت هستند، می‌ترسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن باید بداند آرزوی گسستن پیوند بین مردم و آموزه‌های دینی و ولایت‌فقیه و مرجعیت را به گور خواهد برد همان گونه که گذشتگان آن‌ها، این آرزو را به گور بردند.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: از دولت درخواست داریم در برنامه تغییر احتمالی مدیران و انتصابات در دولت سیزدهم علاوه بر این که شاخصه‌هایی همچون مؤمن، متعهد، متخصص، انقلابی و جهادی بودن را ملاک قرار می‌دهند، سکونت در محل خدمت را هم مورد توجه و عنایت خود قرار دهند.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: چنانچه در این انتصابات از نیروی انسانی بومی استفاده شود علاوه بر این که دارای ملاک‌های لازم هستند، بومی بودن آنها نیز در کیفیت و کمیت ارائه خدمات، برنامه‌ریزی‌ها و استفاده از زمان، ارتباط و در میان مردم بودن، بسیار تاثیرگذار است و امیدواریم که این مهم نیز مورد توجه و عنایت دولت قرار گیرد.

وی ضمن ابراز تاسف از خبر شهادت مامور انتظامی در استان فارس در حین خدمت به مردم و جامعه، به دست یکی از ارازل و اوباش، خاطرنشان کرد: امروز مطالبه عمومی و مردمی برخورد جدی و قاطعانه با همه مخلان امنیت و نظم جامعه و اراذلی که در جامعه جولان می‌دهند و چنین جنایاتی را مرتکب می شوند، است.

حجت الاسلام بامری در پایان تصریح کرد: لازم است برخی قوانین در بکارگیری سلاح بازنگری شود و مجلس و قوه قضائیه به کمک پلیس بیاید.

فاریاب: ٢٢ بهمن؛ نماد وحدت و همدلی مردم ایران است

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی خطیب نماز جمعه فاریاب ابتدا ضمن تبریک بمناسبت ولادت امام محمد باقر (ع) و فرا رسیدن ماه رجب گفت: ماه رجب ماه خداست،از این باب که فوران رحمت الهی است،ماه رجب ماه پیغمبر اکرم (ص) است،از این باب که ٢٧ رجب ماه بعثت پیامبر اکرم(ص)است.

وی ادامه داد :ماه رجب ماه ولایت است؛ از این باب که ١٣ رجب، ولادت امام علی (ع) است، در ماه رجب خیلی در مورد استغفار تاکید شده است پس بسیار در این ماه استغفار کنید.

حجت الاسلام گروهی ضمن عرض تبریک بمناسبت ایام الله دهه فجر اظهار کرد:درس و پیام ٢٢ بهمن این است هر ملتی که با هم متحد و یکصدا باشد در مقابل استکبار خروجی آن پیروزی است.

خطیب نماز جمعه فاریاب با بیان اینکه ٢٢ بهمن، نماد وحدت و همدلی مردم ایران است، خاطر نشان کرد: ٤٢ سال است که از انقلاب می گذرد تمام این مدت تحت  تحریم و تحت فشار بودیم اما به گفته خود دشمنان نتوانستند از تحریم ها نتیجه ای بگیرند.

قلعه گنج: دهه فجر یادآور درس های بزرگی برای ملت ایران است

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را محضر امام زمان (عج) ورهبر انقلاب و شاگردان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه شهرستان قلعه گنج تصریح کرد: دهه فجر یادآور درس هایی بزرگ برای ملت ایران است و به برکت این نظام و انقلاب  پیشترفتهای خوبی در زمینه های مختلف داشته ایم؛ اما کمبود هایی هم داریم که مقام معظم رهبری در دیدار های مختلف به مسئولین تذکر می دهند و باید به طور جد با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی این مشکلات  با هم دلی و همراهی کمتر شود.

وی بیان کرد: کاهش خرید پایین محصولات کشاورزی با قیمت تمام شده آن برابری ندارد؛ دولت انقلابی با ورود به موقع با عزم ملی اقداماتی انجام دهد که کشاورزان ضرر نکنند که آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

ارزوئیه: با جهاد تبیین می توان ترور انقلاب را خنثی کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مقوله جهاد تبیین جهاد دستاورد ها گفت: تمام تمرکز دشمن با امپراطوری رسانه ای که در دست دارند این است که باورها و اعتقادات ملت بزرگ ایران را تخریب کنند و ضرورت ایجاد می کند که جهاد تبیین را همگان شروع کنند زیرا هجمه دشمن بالاست و نیاز به کار جهادی در مقابل آتش دشمن هستیم.

امام جمعه شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه مستکبرین عالم و ایادی داخلی از ابتدا تاکنون دائما دنبال اهداف خود و تجزیه کشور هستند و جنگ های نیابتی در منطقه بر همین مبناست، افزود: دشمن به این نقطه رسیده است که تحریم ها و زبان زور و قدرت به ملت ایران اثر ندارد و ما باید نگهبان و پاسبان خون شهداء باشیم.

امام جمعه ارزوئیه خاطرنشان کرد: دستاورد های انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود که چرا انقلاب شده است و با جهاد تبیین می توان ترور انقلاب را خنثی باید کرد.

ریگان: امام به منظور دفاع از حقوق مظلومان انقلاب کرد

حجت الاسلام و المسلمین ریگانی با تبریک روز ۲۲بهمن و دهه فجر گفت: شاه و دار و دسته او  اصلا خبردار نشدند اما امام راحل متولی اصلی پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه شهرستان ریگان ادامه داد: امام راحل(ره) به دلیل پایه گذاری سنت های رسول اکرم(ص)، به دلیل دفاع حقوق مظلومین انقلاب کرد.

وی خاطر نشان کرد: این انقلاب از فراز و نشیب های زیادی عبور کرده تا به اینجا رسیده است.

رابر:سه عنصر اصلي عامل پيروزي و بقاء انقلاب اسلامي ايران است

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: غفلت بدترین دشمن است و قابل جبران يا غیر قابل جبران است.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با تسليت فرارسيدن شنبه ۱۶ بهمن سالروز شهادت امام هادي عليه السلام  ۱۳ رجب و تبريك ۱۹ بهمن ماه مصادف با روز نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شجاعت و آگاهی در روز ۱۹بهمن ۵۷ علیه ظلم طغیان کرد و در ادامه مبارزه به مردم ما دلگرمی بخشید.

حجت الاسلام عليدادي سليماني ارتحال عالم رباني مرجع عاليقدر جهان حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني راتسليت گفت.

وي در ادامه با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با كارآفرينان و فعالان اقتصادي گفت: مقام معظم رهبري با بیانات مهم و راهگشا بار دیگر بر ظرفیت گسترده و متنوع و اقتصادی کشور تاکید کردند.

خطيب جمعه رابر افزود: برگزاری این ديدار برخلاف بيشتر ديدارهايي كه رهبر معظم انقلاب پس از فراگيري ویروس منحوس کرونا به صورت حضوری انجام شد، اين بيان روشن و راهبردي بود که در شرایط فعلی که به تعبیر ایشان کشور در جنگ اقتصادی همه‌ جانبه با دشمنان کینه‌ توز و خبیث روبرو است، سنگر تولید و اقتصاد کشور برای دفاع مقدس زنده است.

وي افزود: رزم غرور آفرين افسران و رزمندگان اين نبرد سخت، نقشه دشمنان را  برای فروپاشی  اقتصاد ملي و قرار دادن  مردم در مقابل نظام جمهوری اسلامی با شکست مفتضحانه روبرو کرده است .

خطيب جمعه رابر گفت: در نظام جمهوري اسلامي ايران با اتخاذ سیاست مقاومت فعال توانست از فشار بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های اقتصادی که تاکنون علیه کشوری اعمال شده سربلند خارج شود و دشمن را مجبور به بازگشتن به میز مذاکره  كند این امر نمی‌تواند رخ دادی تصادفی و غیر برنامه ریزی شده باشد.

وي با اشاره به بيانات هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران عنوان كرد:  بیانات امروز رهبری و اشاره صریح به شکست سیاست‌های فشار حداکثری و ناکامی دشمن برای ایجاد فروپاشی اقتصادی و سیاسی در جمهوری اسلامی ایران ضمن آنکه مذاکره‌کنندگان ایرانی به عنوان نمایندگان طرف پیروز در جنگ اقتصادی بود، تاکید مجددی بر رویکرد جمهوری اسلامی برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها نیز محسوب می‌شود.

خطيب جمعه رابر گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند” اقتصاد کشور و فعالیت‌های اقتصادی کشور را شرطی نکنید و متوقف بر فلان قضیه‌ای که در اختیار ما نیست نکنید. همّت‌ تان را برای رفع نیاز خودمان به کار ببندیم”.

وي با اشاره به بزرگداشت ۲۲ بهمن ماه امسال اظهار كرد: ۲۲ بهمن ماه جمعه آينده در مسجد مصلاي حضرت زهرا سلام الله عليها برگزار مي شود ۲۲ بهمن امسال ما با شرایط ویروس منحوس کرونا و پيك ششم متفاوت از گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد:  سه عنصر اصلي عامل پيروزي و بقاء انقلاب اسلامي ايران است که اين سه عنصر مردم مومن و متحد و آگاه در صحنه و آموزه هاي اسلام ناب كه اسلامي سياسي و اجتماعي داراي فرهنگ ظلم ستيزي و شهادت طلبي است و رهبري و مرجعيت كه در مفهوم ولايت فقيه شكل گرفته است تركيب اين سه عنصر در نظام جمهوري اسلامي ايران مشهود است.

امام جمعه رابر گفت: تركيب اين سه عنصر قدرتي را شكل داد كه رژیم شاهنشاهي ساقط شد و اين رژيم و قدرت هاي بزرگ دنيا نتوانستند با اين سه عنصر مبارزه و شكست دهند و به فضل الهي از اين من بعد هم دشمنان اين نظام و انقلاب نمي توانند با اين سه عنصر مبارزه كنند.

فهرج: سیاستگذاران خودرویی مسببان وضع موجود در این صنعت هستند

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با تسلیت ارتحال مرجع عالیقدر شیعیان آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان در جریان فتنه ی ۸۸ چندین جلسه محرمانه با آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی گذاشتند و صراحتا مقابل هنجارشکنی فتنه گران ایستادند.

وی با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر گفت: دوستان و دشمنان ملت ایران بدانند که این ملت راه خود را شاخته، تصمیم خود را گرفته و برای رسیدن به قله ی پیشرفت و سعادت هر مانعی را از سر راه برخواهد داشت.

آقاملایی در ادامه با اشاره به انتقاد جدی رهبر انقلاب نسبت به صنایع لوازم خانگی و صنعت خودروسازی بیان کرد: اگر بخواهیم مسببان وضعیت موجود در صنعت خودروسازی را معرفی کنیم اول سیاستگذاران خودرویی مسبب وضع موجود هستند و در مرحله بعد تحریم ها قرار دارند.

 خطیب جمعه فهرج با بیان اینکه تحریم ها به اندازه سیاستگذاری غلط در صنعت خودرو ایجاد نارضایتی نکرده اند اضافه کرد: وقتی به تصمیمات غلط دولتمردان کم کار دهه ۹۰ رجوع میکنیم متوجه میشویم رهبر انقلاب برای عبور کشور از جنگ اقتصادی در دهه ۹۰ با چه مشقاتی روبرو بوده اند.

وی همچنین از عدم تبعیت از قیمت گذاری دستوری بعنوان یکی از دلایل نارضایتی مردم از خودروسازان نام برد و بیان کرد: بازار از قیمت گذاری دستوری تبعیت نمی کند بلکه از شاخصه های اقتصادی تبعیت می کند، بنابراین فاصله ی بین قیمت بازار و کارخانه مدام در حال افزایش است و مشتری از اینکه قیمت کارخانه خودرویی ۱۷۰ میلیون است و باید آن را در بازار ۲۵۰ میلیون بخرد ناراضی است.

آقاملایی در پایان ابراز امیدواری کرد با انتقاد سازنده، بجا و حمایت مقام عظمای ولایت از مردم و مصرف کنندگان این صنعت به سمت رشد و توسعه ی واقعی حرکت کند.

انتهای پیام/م




نسل آینده باید حماسه ۲۲ بهمن را حفظ و بزرگ شمارد/ ضرورت بکارگیری نیروی های کارآمد و بومی در انتصابات/ لزوم تحقق گام دوم انقلاب در جامعه

منبع:آرمـان
? نسل آینده باید حماسه ۲۲ بهمن را حفظ و بزرگ شمارد/ ضرورت بکارگیری نیروی های کارآمد و بومی در انتصابات/ لزوم تحقق گام دوم انقلاب در جامعه