نخستین سالانه هنر کرمان برگزار می‌شود | اخبار فرهنگی کرمان

نذیر کرمان – گروه جامعه: رئیس رویداد سالانه هنر کرمان از برگزاری این برنامۀ هنری در اواخر مردادماه جاری خبر داد و گفت:«نزدیک به ۸۰۰ اثر تجسمی از ۱۷ شهرستان استان کرمان به دبیرخانه رسید که ۱۳۰ اثر منتخب نهایی شدند». امین عابدین‌پور با بیان اینکه این رویداد هنری به مدت پنج روز اجرا می‌شود […]

نذیر کرمان – گروه جامعه: رئیس رویداد سالانه هنر کرمان از برگزاری این برنامۀ هنری در اواخر مردادماه جاری خبر داد و گفت:«نزدیک به ۸۰۰ اثر تجسمی از ۱۷ شهرستان استان کرمان به دبیرخانه رسید که ۱۳۰ اثر منتخب نهایی شدند».

امین عابدین‌پور با بیان اینکه این رویداد هنری به مدت پنج روز اجرا می‌شود افزود:«مراسم افتتاح نخستین سالانه هنر استان ساعت ۱۸ روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار خواهد شد و روز دوشنبه ۲۹ مرداد در همین محل با معرفی برگزیدگان و تجلیل از پیشکسوتان هنرهای تجسمی به کار خود خاتمه می‌دهد».

وی ادامه داد:«نمایشگاه آثار شرکت‌کننده در نخستین سالانه هنر کرمان تا ۲۰ شهریور در تالار فرهنگ و هنر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،رئیس سالانه هنر کرمان بیان کرد:«این سالانه در حوزۀ هنرهای تجسمی در سه رشتۀ عکاسی،نقاشی و گرافیک و در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود و خانه هنر و فرهنگ کرمان برگزارکنندۀ آن است».

وی یادآور شد:«بخش رقابتی سالانه بین جوانان ۱۷ تا ۲۵ سال برگزار می‌شود که آثار این گروه سنی داوری شده و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد».

عابدین‌پور اضافه کرد:«بخش غیررقابتی سالانه هنر کرمان ویژۀ هنرمندان شاخص و برجسته است که آثار آنان در نمایشگاه جنبی این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود».

وی افزود:«در طول برگزاری این سالانه،چهار کارگاه و یک نشست با حضور اساتید برجستۀ دانشگاه برگزار می‌شود و همچنین به مناسبت روز جهانی عکاسی،بزرگداشت کمال‌الملک و استاد مصطفی ممیز (پدر گرافیک ایران) ازجمله ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده است».

عابدین‌پور خاطرنشان کرد:«کادرسازی و حمایت از نسل جوان هنرمند و دانشجویان هنرهای تجسمی و بالا بردن تولید آثار هنری در استان کرمان از اهداف برگزاری این رویداد هنری محسوب می‌شود». /پ


نخستین سالانه هنر کرمان برگزار می‌شود

منبع:خبر کرمان
?نخستین سالانه هنر کرمان برگزار می‌شود :اخبار استان کرمان – فرهنگ