نجار: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای بازسازی بم هزینه شد

کرمان – فت فتو – اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی با نرخ سال های قبل حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بم هزینه کرد، البته در مقابل بزرگی و عظمت این مردم هزینه ای نبود، اما کمک های خارجی با همه تبلیغات فقط ۴۷ میلیارد تومان […]

کرمانفت فتو – اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی با نرخ سال های قبل حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بم هزینه کرد، البته در مقابل بزرگی و عظمت این مردم هزینه ای نبود، اما کمک های خارجی با همه تبلیغات فقط ۴۷ میلیارد تومان برآورد شد.

به گزارش فت فتو وی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز زلزله بم با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این فاجعه در این شهرستان افزود: نخل های بم با دیدن صحنه های دلخراش خم نشدند و به زمین نیفتادند، زیرا به ما می خواستند درس ایستادگی و مقاومت بدهند.

وی تصریح کرد: اگرچه خسارت جانی و مالی بسیار سنگین بود،هرچند خسارت جانی نیز جبران نمی شود و انسان صحنه های دلخراش را فراموش نمی کند اما نخل ها به ما گفتند که با استقامت و پایداری بم را با همت مردم خواهیم ساخت و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به جاری شدن سیل در کشور پاکستان چند سال پس از زلزله بم گفت: باوجود همه خسارت ها بیشترین کمک ها را مردم بم داشتند و این نشان داد که وقتی کسی حادثه و خسارت دیده بهتر مشکلات مردم را درک می کند.

وی تاکید کرد: همه ما که مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم داریم و صحنه های دلخراش این شهر و دیار را دیدیم،  بیاییم از امروز درست کار کنیم، بسازیم و نظارت صحیح انجام دهیم و مصالح خوب به کار ببریم.

نجار با بیان اینکه ما باید به کیفیت کار بیندیشیم اظهار داشت: جایی که آیین نامه ها و استانداردها رعایت شده، زیر آن سقف، کسی جان خود را از دست نداده است.

وی بیان کرد: زمانی که استاندار کرمان بودم با خودم عهد کردم هر سال محضر مردم فهیم و صبور بم برسم و در این مراسم شرکت کنم و زمانی که به شهرستان بم می آیم احساس غربت نمی کنم که این نشان از لطف و صفای این مردم دارد.

به گزارش فت فتو عصر امروز آیین گرامیداشت هجدهمین سالروز جانباختگان زلزله بم با حضور استاندار کرمان، دبیر کل جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولان در بهشت زهرای این شهر برگزار شد.




نجار: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای بازسازی بم هزینه شد

منبع: ایرنـا
? نجار: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای بازسازی بم هزینه شد