نتیجه عدم صادرات نفت و گاز کشورهای عرب به اسرائیل | اخبار اصلاحات

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از ایلنا، درباره مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی با ابزار نفت از سوی اعراب اظهار داشت: متاسفانه کشورهای عربی دارنده ذخایر نفت و گاز با امریکا روابط تقریبا استراتژیک داشته و مطیع ایالات متحده هستند. وی افزود: امروز دورانی که اعراب و اشخاصی مثل ملک فیصل که تصمیم می‌گرفتند […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از ایلنا، درباره مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی با ابزار نفت از سوی اعراب اظهار داشت: متاسفانه کشورهای عربی دارنده ذخایر نفت و گاز با امریکا روابط تقریبا استراتژیک داشته و مطیع ایالات متحده هستند.

وی افزود: امروز دورانی که اعراب و اشخاصی مثل ملک فیصل که تصمیم می‌گرفتند نفت را روی امریکا و  حامیان اسرائیل قطع کنند؛ گذشته است و افرادی که در کشورهای عرب منطقه در راس قدرت تصمیم‌گیری هستند نسبت به مردم فلسطین احساس مسئولیت و حمایت ندارند و یا حداقل کمتر دیده می‌شود.

این کارشناس اقتصاد سیاسی تصریح کرد: اکنون در همین اندازه که به طور مستقیم نفت و گاز به اسرائیل و حامیانش نفروشند می‌تواند کفایت کند و اسرائیل را در همه فعالیت‌ها با مشکل جدی مواجه کند اما این کشورها منافع خود را در این نمی‌بینند که با اسرائیل مراوده نداشته باشند.

وی تاکید کرد: به استثنای الجزایر و لیبی و کشورهای غیر عرب مثل ونزوئلا که حاضر نیستند به صورت مستقیم به امریکا و اسرائیل نفت بفروشند؛ این اراده سیاسی در کشورهای عربی نفت‌خیز و صادرکننده نفت و گاز بدیده نمی‌شود که طرف مردم فلسطین و غزه باشند و اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم و بر علیه این رژیم اقدام عملی داشته باشند.

زنگنه تصریح کرد: متاسفانه کشورهای منطقه هم روابط گسترده‌ای با امریکا دارند و هم اینکه وارد روند عادی‌سازی رابطه با اسرائیل شده‌اند، بنابراین به این کشورها امید نیست که انتقال انرژی را به اسرائیل قطع کنند.

وی گفت: اگر کشورهای عرب منطقه حتی صرف تهدید به اینکه اگر اسرائیل به رفتار جنگی علیه مردم غزه ادامه دهد، بازدارنده خواهد بود و همین تهدید کفایت می‌کند که اسرائیل را به عقب رانده و تصمیم به توقف جنگ علیه فلسطین و غزه کرده و دست به اقدامات تروریستی نزند.


نتیجه عدم صادرات نفت و گاز کشورهای عرب به اسرائیل

منبع: اصلاحات نیوز
? نتیجه عدم صادرات نفت و گاز کشورهای عرب به اسرائیل