نایب رئیس بازرگانی اتاق کرمان: شناسایی نیاز بازارهای هدف دستاورد مهم اعزام هیات تجاری به دبی بود

نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: شناسایی نیاز بازارهای هدف و معرفی محصولات صادراتی استان کرمان از دستاوردهای مهم اعزام هیات تجاری اتاق کرمان به نمایشگاه گلفود و اکسپو دبی بود. به گزارش فت فتو؛ جلیل کاربخش که ریاست این هیات تجاری ۶۲ نفره را بر عهده داشت، افزود: حضور پررنگ هیات فعالان اقتصادی استان […]

نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: شناسایی نیاز بازارهای هدف و معرفی محصولات صادراتی استان کرمان از دستاوردهای مهم اعزام هیات تجاری اتاق کرمان به نمایشگاه گلفود و اکسپو دبی بود.

به گزارش فت فتو؛ جلیل کاربخش که ریاست این هیات تجاری ۶۲ نفره را بر عهده داشت، افزود: حضور پررنگ هیات فعالان اقتصادی استان کرمان در نمایشگاه موادغذایی گلفود ۲۰۲۲ که یکی از مهمترین نمایشگاه‌های موادغذایی، خشکبار، سوغات محلی و گیاهان دارویی است و هر ساله در امارات برگزار می شود دستاوردهای مهمی داشت. وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اعزام این هیات، با انجام تمامی مقدمات سفر با زمانبندی دقیق برای بازدیدها، بررسی و تحقیق بازار انجام شد، ادامه داد: اعزام این هیات به منظور توسعه صادرات و بازاریابی، دعوت مستقیم از تجار کشور میزبان به ایران برای بازدید از امکانات صادراتی و تولیدات شرکت‌های حاضر در هیات تجاری، آشنایی با تجار کشور امارات و سایر کشورها و همچنین به روز رسانی اطلاعات تجاری از قبیل بررسی تنوع بسته بندی های جدید بازار، آخرین گرایش‌های بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین تحکیم آتی مناسبات تجاری بین دو کشور انجام شد.

کاربخش اظهار کرد: هیات های تجاری می توانند به عنوان موثرترین ابزار توسعه صادرات مورد استفاده قرار گیرند مشروط بر اینکه به نمایشگاه‌های مهم در زمان مناسب اعزام شوند که در این زمینه بیشتر کشورها برنامه های مدونی را برای اعزام هیات ها به سراسر جهان طراحی کرده اند و ابزارهای لازم تحقیق بازار و اهداف اعزام را به طور مداوم در دستور کار سالیانه قرا می‌دهند. نایب رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: اتاق کرمان در صدد است با تحقیقات در این زمینه، نیازهای بازار هدف را شناسایی و در پی آن به این بازارها وارد شود که به منظور تقویت این امر و حمایت از صادر کنندگان مشوق هایی برای تجار در نظر گرفته و پرداخت شد. وی گفت: بعضی از اعضای هیات در نمایشگاه گلفود غرفه داشتند که تبلیغات خوبی برای محصولات صادراتی استان انجام شد.

همچنین رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان که سرپرستی این هیات را بر عهده داشت، گفت: امسال بسیاری از صادرکنندگان استان کرمان به دلیل مشکلات ناشی از تعهدات ارزی نتوانسته در نمایشگاه گلفود دبی شرکت کنند و غرفه داشته باشند. محمدعلی محمدمیرزائیان افزود: در بازدید هیات تجاری کرمان از نمایشگاه گلفود مذاکرات اولیه برای برقراری ارتباط تجاری با غرفه های محصولات هند، چین و روسیه انجام و رضایت نسبی از این نمایشگاه حاصل شد. وی ادامه داد: برداشت بنده پس از بازدید از این نمایشگاه برای محصول پسته این است که پسته ایران به دلیل قیمت بالای خود در بازارهای جهانی توانایی رقابت با پسته آمریکا را ندارد و اگر همین روند ادامه داشته باشد در سال زراعی آینده نیز نمی توانیم با حجم بالا و قیمت پایین پسته حریف رقابت کنیم. محمدمیرزائیان اظهار کرد: به دلیل نبودن مدیریت واحد در صادرات و وجود خرده مالکان بسیار در پسته ایران، رقیب ما از این فرصت به نفع خود استفاده خواهد کرد. رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان، همچنین به بازدید این هیات از نمایشگاه اکسپو اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه وضعیت بازارها و نیازهای مختلف کشورهای جهان در ۱۰ سال آینده پیش بینی شده بود.

گفتنی است نمایشگاه گلفود دبی از ۲۳ الی ۲۸ بهمن ماه دایر بوده و اکسپوی دبی نیز با حضور ۱۹۲ کشور جهان هر پنج سال یک بار به مدت ۶ ماه برگزار‌‌ می‌شود.

انتهای پیام




نایب رئیس بازرگانی اتاق کرمان: شناسایی نیاز بازارهای هدف دستاورد مهم اعزام هیات تجاری به دبی بود

منبع: بــرنا
?
نایب رئیس بازرگانی اتاق کرمان: شناسایی نیاز بازارهای هدف دستاورد مهم اعزام هیات تجاری به دبی بود