میزبانی ۸۰ خادم جیرفتی از زائران سیدالشهدا | اخبار استان کرمان

مسئول موکب رضوان‌الرضا جیرفت از میزبانی ۸۰ خادم برای سومین سال متوالی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مهدی مقبلی در خصوص خدمات‌رسانی موکب رضوان‌الرضا جیرفت به زائران اربعین حسینی در مسیر کربلا گفت: این خذمات در دو مسیر به زائران ارائه می‌شود. وی ادامه داد: […]



مسئول موکب رضوان‌الرضا جیرفت از میزبانی ۸۰ خادم برای سومین سال متوالی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مهدی مقبلی در خصوص خدمات‌رسانی موکب رضوان‌الرضا جیرفت به زائران اربعین حسینی در مسیر کربلا گفت: این خذمات در دو مسیر به زائران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: موکب اسکان در خیابان احمد والی نزدیک چهار راه حمید جامی قرار دارد و همچنین موکب بین‌راهی رضوان‌الرضا جیرفت در مسیر کربلا در عمود ۱۰۷۴ مستقر است، خدمات‌رسانی به زائران حسینی از ۲۵ مرداد‌ماه تا ۶ شهریور‌ماه به مدت دوازده روز توسط این موکب انجام خواهد شد.

مسئول موکب رضوان‌الرضا جیرفتی‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین ادامه داد: موکب شهرستان جیرفت به مدت ۳ سال به طور رسمی با أخذ مجوز ستاد عتبات عالیات جنوب استان کرمان و کل کشور کار خود را شروع کرده است که تشکیل دهنده اعضای این موکب ۱۲ نفر هیأت امنا و هیأت اجرایی هستند و ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر غیر‌مستقیم در امورات جمع‌آوری نذورات، کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی کمک می‌کنند.
 
 
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور خانواده‌های محترم شهدا، ایثارگر، جانباز، پیشکسوتان، رزمندگان، بسیجیان و پاسداران در این موکب عنوان کرد: باعث افتخار این حقیر است که در کنار این عزیزان به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی به صورت شبانه‌روز خدمات‌رسانی کنیم و همچنین بزرگوارانی از شهرستان شهربابک در این موکب حضور دارند که جزء هیات امنای این موکب هستند و در بحث جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی کمک‌های شایانی می‌کنند.
 
 
مقبلی مطرح کرد: موکب رضوان‌الرضا جیرفت به صورت شبانه‌روز قریب به ۶۰۰ نفر اسکان آقا و ۴۰۰ نفر اسکان خانم دارد و در بحث پذیرایی در هر وعده ۱۰۰۰ پرس غذا و ۱۵هزار میان وعده در بین زائران توزیع خواهد شد.
 
 
مسئول موکب رضوان‌الرضا شهرستان جیرفت در مسیر پیاده‌روی اربعین در خصوص برنامه‌های فرهنگی این موکب اذعان کرد: روحانی بزرگواری در کنار ما قرار دارد که به همت این عزیز برنامه برپایی نماز جماعت، سخنرانی، مداحی، دعای کمیل، زیارت عاشورا و دعای توسل برگزار خواهد شد و پاسخ به سؤالات شرعی توسط وی انجام می‌شود و همچنین طلبه‌های خانم هم در کنار خانم‌ها برای برپایی نماز جماعت، ختم صلوات و قرائت قرآن کریم حضور دارند.
 
 
 مقبلی در خصوص خدمات درمانی موکب رضوان‌الرضا به زائران بیان کرد: ما به مدت ۲ سال است که توانسته‌ایم خدمات درمانی بسیار خوب و ارزنده‌ای را به زائران ارائه دهیم و همچنین امسال نیز به شکر خداوند دارو‌های زیادی را هم از خیران و هم از مردم عزیز و بزرگوارانی که خریداری کرده‌اند و به واحد درمان ما تحویل داده‌اند را در اختیار زائران قرار می‌دهیم.

وی افزود: به صورت سرپایی می‌توانیم زائران را درمان کنیم و در موکب پزشک طب سنتی نیز مستقر است و داروهای طب باستانی ایرانی نیز داریم که به زائران ارائه می‌شود، و از داروخانه‌ها به دلیل همکاری در تهیه اقلام دارویی موکب تشکر و قدردانی می‌کنم.

 
 
مسئول موکب رضوان‌الرضا شهرستان جیرفت اظهار کرد: خدمات خیاطی، آرایشگری مردانه، واکس و اینرنت رایگان نیز از سایر خدمات موکب رضوان‌الرضا جیرفت به زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی است.
 
 
مقبلی با بیان اینکه این موکب هیچ‌گونه منبع درآمدی ندارد ، گفت: کلیه نذورات و اقلام توسط مردم عزیز و خیران شهرستان جیرفت و شمال غرب استان کرمان، شهرستان شهربابک جمع‌آوری می‌شود، همچنین از همه مسئولان عزیز و بزرگوار شهرستان جیرفت که در بر‌پایی این موکب کمک زیادی داشته‌اند ازجمله فرماندار، امام جمعه، مدیر شرکت نفت، مدیر‌کل راهداری، هیأت امنای موکب و سایر عزیزانی که ما را همراهی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
 
وی تأکید کرد: جا دارد از راننده‌گان ناوگان حمل‌و‌نقل که ما را همراهی می‌کنند نیز تشکر ویژه کنم زیرا خیلی از این بزرگواران درحال حاضر ۳ سال است که ما را در حمل بار‌های موکب، بدون یک ریال چشم داشت، همراهی می‌کنند در حالی که حداقل مسافت ۴ هزار کیلو‌متر را باید طی کنند که در این بین رانندگانی هم از مرکز استان هستند که ما را همراهی می‌کنند.
 
مسئول موکب رضوان‌الرضا شهرستان جیرفت در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای زیاد مسیر کربلا و ازدحام جمعیت، تمام تلاش ما این است که بتوانیم به بهترین نحو یک جایگاه استراحت خوب و موکب پذیرایی درخور شأن زائران اباعبدالله الحسین را ارئه بدهیم، ان‌شاءالله در این امر سربلند باشیم و دعای خیر زائران کربلا همراه ما و تمامی افرادی که در این امر خیر شریک هستند، باشد.
 
 منبع: نذیر کرمان 
 
انتهای خبر / فلاح


میزبانی ۸۰ خادم جیرفتی از زائران سیدالشهدا

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? میزبانی ۸۰ خادم جیرفتی از زائران سیدالشهدا