میانگین پرداخت مطالبه گندم‌کاران ۷۰ درصد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: میانگین استانی پرداخت مطالبه گندم‌کاران ۷۰ درصد است. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده  در نشست مشترک کارگروه اقدام تنظیم بازار و کارگروه گندم، آرد و نان استان در خصوص گشت‌های نظارتی بازار گفت: پهناوری […]



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: میانگین استانی پرداخت مطالبه گندم‌کاران ۷۰ درصد است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده  در نشست مشترک کارگروه اقدام تنظیم بازار و کارگروه گندم، آرد و نان استان در خصوص گشت‌های نظارتی بازار گفت: پهناوری استان کرمان، مسئولیت‌ها را هم دو برابر کرده و بر همین اساس نظارت، رصد و کنترل قیمت‌ها در بازار باید تقویت شود، بازرسی باید بر عهده اتحادیه باشد و در کنار آن‌ها دستگاه‌های اجرایی کار را با جدیت دنبال کنند و گزارشات خود را ارائه دهند. 

وی میانگین استانی پرداخت مطالبات گندم‌کاران را ۷۰ درصد اعلام کرد و با اشاره به نظارت و رسیدگی بر نانوایی‌ها گفت: نظارت بر نانوایی‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم و نانوایان باید جدی گرفته شود، نانوایی‌های متخلف شناسایی و کسانی که واقعا مشکل دارند سهمیه نان آنها افزایش یابد. 

حسن‌زاده گفت: در حوزه گندم شاهد اتفاقات خوبی هستیم و طبق گزارش سازمان غله و خدمات بازرگانی، خرید گندم در سطح کشور از ۴ میلیون تن گذشته و نسبت به سال قبل افزایش دارد. 

معاون اقتصادی استاندار کرمان در خصوص قیمت  نان کامل گفت: با جلسات کارشناسی که در تهران گذاشته شد، پیشنهادات قیمت آرد کامل ارائه و سازمان حمایت نیز تایید کرده است که به زودی ابلاغ خواهد شد. 

حسن‌زاده در خصوص برگزاری جشنواره نان در استان نیز گفت: جشنواره نان طبق سال قبل برگزار خواهد شد و بحث بین‌المللی آن باید هدف‌گذاری شود. 

وی گفت: در حال حاضر فرمانداران می‌توانند جشنواره شهرستانی را برگزار کنند که باعث هماهنگی بیشتری بین نانوایان خواهد بود و نخبگان جشنواره شهرستانی را به جشنواره استانی معرفی کنند. 

 ۲۲۷ هزار تن گندم در استان خریداری شده است 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در این جلسه گفت: در سال جاری تاکنون ۲۲۷ هزار تن گندم در استان خریداری شده و این خرید همچنان ادامه دارد. 

داریوش ماهری اظهار کرد: امسال حدود ۵۶ هزار تن گندم در شمال استان و حدود ۱۷۱ هزار تن از جنوب کرمان خریداری شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۲۴۸ هزار تن گندم در استان کرمان خریداری شد، مطالبات کشاورزان حدود ۳ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان بود که حدود ۷۲ درصد آن پرداخت شده است.  

انتهای خبر/ طهماسبی 


میانگین پرداخت مطالبه گندم‌کاران ۷۰ درصد است

منبع:آرمـان
? میانگین پرداخت مطالبه گندم‌کاران ۷۰ درصد است