مکمل حماسه بدرقه شهدای خدمت حضور در انتخابات است

ائمه جمعه استان کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته انتخابات را میدان تبیین، نه عرصه تخریب. دانستند و بر حضور حداکثری تأکید کردند. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.   در خطبه‌های اول سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه‌به […]



ائمه جمعه استان کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته انتخابات را میدان تبیین، نه عرصه تخریب. دانستند و بر حضور حداکثری تأکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.
 
در خطبه‌های اول سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه‌به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام و در خطبه‌های دوم حول محور سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه سلام‌الله به عنوان روز ازدواج، انتخابات و گزینش فردی انقلابی و خدمت‌گزار برای قرار گرفتن در کسوت ریاست جمهوری کشور سخن گفتند.
 

امام جمعه ریگان: مکمل حماسه بدرقه شهدای خدمت حضور در انتخابات است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم عباسی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اختلافاتش با آمریکا علنی شده، اظهار کرد: این مقدمه‌ شکست این رژیم جعلی است.

امام جمعه شهرستان ریگان با بیان اینکه همه تحلیلگران غربی معتقدند رژیم صهیونیستی از گروه‌های مقاومت شکست خورده است، تصریح کرد: سکوت حقوق بشر در قضیه غزه و کشتار کودکان بی‌سابقه است.

وی اشاره داشت به ثبت‌نام کاندیدای ریاست جمهوری، افزود: اکنون نوبت شورای نگهبان است که اقتدار خود را نشان دهد.

خطیب جمعه ریگان عنوان کرد: بدرقه شهدای خدمت در نقاط مختلف کشور بی‌نظیر بود و مکمل این حماسه حضور در انتخابات است.

عباسی‌زاده با بیان اینکه همه نگاه‌ها به انتخابات ریاست جمهوری است، خاطرنشان کرد: تلاش مجاهدانه در راستای حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو وظیفه همه است.
 

امام جمعه جازموریان: نامزد‌ها در فصل رقابت، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به انتخابات پیش‌رو اشاره و اظهار کرد: انتخابات میدان تبیین است، نه عرصه تخریب، در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود؛ اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود.

وی بیان کرد: در تبیین، آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود، انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می‌شود، گفتمان فرد نقد می‌شود، با دشمن مرزبندی می‌شود و استدلال، محور گفتگوها و انتقادات است.

امام جمعه جازموریان به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با عملیات طوفان‌الأقصی اشاره کرد و افزود: «همه تحلیلگران عربی اعم از اروپایی، آمریکایی و حتی وابستگان به خود رژیم صهیونیستی با همه تظاهر و یال و کوپال از گروه معدود مقاومت شکست سختی خورده است».

وی گفت: طوفان‌الأقصی رویدادی است که می‌تواند تغییردهنده قرن بیست و یکم باشد و اگر بحث‌ها و اختلافات مقامات اسرائیلی پخش شود چهار میلیون نفر از اسرائیل خواهند رفت.

خطیب نماز جمعه جازموریان به نامه منتشر شده مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان آمریکایی و اروپایی اشاره و خاطر نشان کرد: اختلافات داخلی اسرائیل و خشم جهانی از جنایات این رژیم جعلی، نشان از نزدیک بودن نابودی آن است.

امام جمعه بم: شهید جمهور خدمات بسیار ارزشمند و بی نظیری انجام داد

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی بیان کرد: یکی از اثرگذارترین خدمات دولت سیزدهم مسکن بود، که ازمهم‌ترین مشکلات‌ مردم وجوانان نیز بود.

دانشی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه وقت آمریکا می‌گوید؛ رهبر ایران نقشه‌هایی که کارشناسان زیادی روی آن کار کردندرا  با یک سخنرانی همه آن‌ها را خنثی می‌کند این حقیقت است که رهبر ما اشرافیت دارد.

خطیب نماز جمعه بم بیان کرد: مقام معظم رهبری طی این سال‌ها نظام و انقلاب را از فتنه‌ها عبور داده است.

وی ادامه داد:در حوزه سبک زندگی به‌خصوص خرید جهزیه باید تجدیدنظر کرد، صرف هزینه‌های نامعقول برای خانواده‌ها مشکل‌آفرین است.

امام جمعه رودبارجنوب: انتخابات صحنه عزت و حماسه است

حجت‌الاسلام والمسلمین باقر خاور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ۱۹خرداد اولین روز ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است ازدواجی که سادگی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش بود که ازدواج آسان را در فرهنگ اسلام ناب محمدی نهادینه ساخت.

وی ادامه داد: فرهنگ ازدواج آسان و ساده حلال بسباری از مشکلات ومسائل است به خصوص در زمان امروز که سبک زندگی‌ها گرفتار تجمل گرایی ومورد هجمه رفاه زدگی‌ها وافراطی‌های بی‌منطق شده است، لازم است که شرابط ازدواج برای جوانان را دولت فراهم کند.

حجت‌الاسلام خاور به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: انتخابات صحنه عزت و حماسه است در این رقابت باید اخلاق در بین نامزد‌ها حاکم باشد، سبک مدیریتی و اخلاق سیاسی رئیس جمهور شهید یک سرمشق برای تمام مدیران دولتی است.

امام جمعه رودبار خاطر نشان کرد: بخشی از توصیه مقام معظم رهبری به نامزد‌های انتخاباتی درباره پرهیز از توهین و دروغ‌گویی و… و به‌دلیل حفظ آبروی ملی است که به مثابه حفظ آبروی ایرانیان و مسلمانان است و باید در حفظ آن از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

امام جمعه موقت جیرفت: انتخابات ریاست‌ جمهوری مظهر مردم‌سالاری دینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جهانبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت گفت: آن‌چه که در انتخابات باید در نظر گرفت مسئله بسیار حساس حضور و مشارکت حداکثری است، این انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است.

وی بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ما نماد‌های برجسته مردم سالاری دینی داریم ازجمله انتخاب ریاست جمهوری و شوراها که مردم آن‌ها را بدون واسطه انتخاب می‌کنند و باید همه در انتخابات اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

امام جمعه موقت جیرفت مطرح کرد: شایسته‌ترین‌ها در ریاست جمهوری باید از دو ویژگی برخوردار باشند، یک متدین‌ترین باشند و دوم توانمد‌ترین افراد در کاری که به آن سپرده می‌شود، باشند.

وی ابراز کرد: یکی از راه‌های شناخت متدین‌ترین رئیس جمهور این است که ببینید در پشت صحنه چه کسی از آن‌ها حمایت می‌کند، مردم امانت ریاست جمهوری را به لایق‌ترین‌ها بسپارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جهانبانی خاطر نشان کرد: امروز اسرائیل و آمریکا در باتلاق گیر کرده‌اند و این یعنی نابودی رژیم صهیونسیتی حتمی است.
 

امام‌جمعه کوهبنان: رئیس‌جمهور منتخب باید مکتب شهیدجمهور را ادامه بدهد

حجت‌الاسلام حسن ایزدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان کوهبنان گفت: انتخابات ریاست‌ جمهوری چهاردهم کار را سخت می‌کند زیرا رئیس جمهور منتخب باید راه شهیدجمهور و شهدای خدمت را ادامه بدهد.
وی به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در حرم امام خیمنی گفتند؛ باید ویژگی‌های شهید رئیسی در رئیس جمهور منتخب هم باشد، رئیس جمهور شهید در دسترس ملت بود، کار جهادی بدون نمایش انجام می‌داد، به دنبال تکمیل پروژه‌هایی بود که گذشته تعطیل شده بودند و کارهای نیمه‌تمام را تمام کرد.
وی تاکید کرد: این مهم کار را برای انتخابات پیش‌رو سخت می‌کند زیرا رئیس‌جمهور منتخب باید راه رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت را ادامه بدهد.

امام جمعه کوهبنان خاطر نشان کرد: شهید جمهور به همه میدان داد و حتی پوتین رئیس جمهور روسیه می‌گوید؛ شهید رئیسی یک همکار قابل اعتماد و صادق بود و حتی آن‌ها به دنبال این هستند که رئیس جمهور منتخب ما ادامه دهنده راه او باشد که شاهد پیشرفت ایران باشیم.

امام جمعه فهرج: شهید رئیسی، به جایگاه ریاست جمهوری اعتلا بخشید

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم طالبی‌فرد، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان فهرج، به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره) و در باب رییس جمهور شهید، اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی، تراز و جایگاه شخصیتی که قرار است در پست ریاست جمهوری قرار بگیرد، بالا برد و به آن اعتلا بخشید.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، بیان کرد: تنوع و کثرت ثبت‌نام‌کنندگان از سلایق و تفکرات مختلف، یک امتیاز خاص برای انتخابات محسوب می‌شود که این مهم می‌تواند یک سرمایه ملی برای کشور باشد.

امام جمعه فهرج تصریح کرد: کسی نباید روی کرسی ریاست جمهوری بنشیند و تمام زحمات رئیس جمهور شهید ما را از بین ببرد.

طالبی‌فرد، گفت: نباید بگذاریم کسی به جای آیت‌الله رئیسی بنشیند، حرف قشنگ بگوید و عمل زشت انجام دهد.
وی همچنین به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اشاره و خطاب به والدین، اظهار کرد: ازدواج‌های فرزندان خود را آسان بگیرید و از تجمل گرایی و‌ سخت‌گیری دوری کنید و زندگی‌ امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها را سرلوحه زندگی فرزندان خود قرار دهید.
 

امام جمعه فاریاب: انتخابات صحنه رقابت برای خدمت و نه قدرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فاریاب به انتخابات پیش‌رو اشاره و بیان کرد: موضوع مهمی که باید از خدای متعال خواستار توفیق باشیم، مسأله« توفیق حضور در انتخابات»است، از خدا بخواهیم که مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح صورت گیرد که با این انتخاب، شاهد ادامه توسعه، پیشرفت و گره‌گشایی از مشکلات کشورمان باشیم.

امام جمعه فاریاب عنوان کرد: انتخابات پیش‌روی ما، یک پدیده پردستاورد است، اگر انتخابات با خوبی، باشکوه و باعظمت برگزار شود یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران است اما چرا دستاوردی بزرگ؟ چون انتخاباتی که با حضور حداکثری و انتخاب اصلح باشد برخلاف میل و منافع دشمنان خارج و بدخواهان داخل است و هر اتفاقی که موجب ناامیدی دشمن شود، یک دستاورد بزرگ است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در تبیین آگاهی و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود ولی در تخریب، قدرت تفکر و تصمیم‌گیری از مردم سلب می‌شود، انتخابات صحنه بدست آوردن قدرت نیست؛ بلکه صحنه رقابت برای خدمت است.

امام جمعه موقت کهنوج: نامزد‌های انتخاباتی از تخریب پرهیز کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین خادمی امام جمعه موقت شهرستان کهنوج در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته اظهار کرد: در عرصه مهم و سیاسی انتخابات موضوع تخریب و انتقاد باید جدا باشد و اگر در انتخابات تخریب صورت گیرد چارچوب نظام و انقلاب دچار آسیب خواهد شد و از این جهت نامزدها و هواداران آنان نباید در انتخابات به تخریب یکدیگر بپردازند.

وی ادامه داد: در بحث انتخابات موضوع تبیین باید تقویت شود و مردم با آگاهی بیشتر بتوانند در انتخابات شرکت کنند و به نامزد اصلح دست پیدا کنند.

خطیب جمعه موقت کهنوج با بیان اینکه ازدواج امری مقدس است، گفت: در برپایی یک ازدواج ساده پایین بودن هزینه‌ها؛ اصلاح تفکر در فرزندآوری؛ تقویت اعتقادات دینی و مذهبی و اصلاح فرهنگ را به همراه دارد که باید بیش از گذشته این موضوعات تقویت شود که انجام این کار به تقویت و مستحکم شدن بنیان خانواده‌ها کمک می‌کند.

شهید رئیسی مرد کار، خدمت، صفا و صمیمیت بودند

حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی احمدی زاده امام جمعه موقت قلعه‌گنج گفت: مقام معظم رهبری در سالگرد امام (ره) جمله‌ای تاریخی را درباره فقدان رئیس جمهور شهیدفرمودند؛ دلم برای رئیسی سوخت؛ بعد از فقدان رئیس جمهور عزیزمان همه‌ جریان‌‌ها از او حرف می‌زنند و در زمان حیات او حاضر نبودند یک کلام از این حرف‌ها را بزنند بلکه برعکس او صحبت می‌کردند و این قلب حضرت آقا را آتش زد.

وی در ادامه بیان کرد: شهید رئیسی فردی سیاسی، مدیریتی و مرد عمل بودند، ایشان به جوانان اعتماد و برای مردم کرامت و عزت قائل بود، در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد و به لبخند دشمن اعتنا نکرد و همچنین ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا بزرگ‌تر و برجسته‌تر قرار داد.

وی افزود: امام محمد تقی(ع) در حدیثی فرمودند؛ انسان مؤمن محتاج سه خصلت است؛ توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون، پذیرش نسبت‌به کسی که او را پند می‌دهد.

امام جمعه موقت قلعه‌گنج گفت: انسان مؤمن محتاج توفیق از طرف خداوند است، خداوند تا به انسان توفیق عنایت نکند در کار خیری شرکت نخواهد کرد، انسان اگر کار خیری انجام می‌دهد بداند یک توفیقی است از طرف خداوند که نصیب او شده است، انسان با تقوا نیاز به نصیحت و تلنگر دارد، نیاز به درس اخلاق و اخلاق‌مداری دارد، اعمالی که انسان از روی اخلاق انجام می‌دهد بهترین اعمال است.

درحال تکمیل….

انتهای خبر/ طهماسبی
 


مکمل حماسه بدرقه شهدای خدمت حضور در انتخابات است

منبع:آرمـان
? مکمل حماسه بدرقه شهدای خدمت حضور در انتخابات است