موکب‌های رفسنجان در کدام شهرهای عراق خدمت‌رسانی می‌کنند؟ | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در رفسنجان با بیان این‌که ۱۱ موکب از شهرستان رفسنجان در نجف و کربلا به زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام خدمات‌رسانی می‌کنند، جزئیات آن را تشریح کرد. علی سلطانی امروز ۲۰ مردادماه در نشست خبری با تسلیت شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها)، اظهار کرد: خبرنگار به‌عنوان رزمنده و سرباز صحنه‌های […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در رفسنجان با بیان این‌که ۱۱ موکب از شهرستان رفسنجان در نجف و کربلا به زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام خدمات‌رسانی می‌کنند، جزئیات آن را تشریح کرد.

علی سلطانی امروز ۲۰ مردادماه در نشست خبری با تسلیت شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها)، اظهار کرد: خبرنگار به‌عنوان رزمنده و سرباز صحنه‌های مختلف به‌ویژه عرصه فرهنگی است و در عرصه‌هایی که متعلق به انقلاب است، دفاع می‌کند.

وی افزود: خبرنگاران کارشان مطالبه‌گری بر حق است و به‌نوعی مجاهدت است که به نفع مردم پای کار هستند و چشم مردم به این است که از مطالبات به‌حق آن‌ها دفاع کنید.

سلطانی ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه توانستند واقعیت‌ها و جنایت‌هایی که در غزه و فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیست ایجاد شده، به مردم جهان بیان کنند. ضمن اینکه در مسائل اقتصادی، انتخابات و … نقش رسانه‌ها انکارناپذیر است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به پیاده‌روی اربعین پرداخت و گفت: توسعه، بازسازی و جذب کمک‌های مردمی ماموریت اصلی ستاد بازسازی عتبات‌عالیات است و نظارت بر موکب‌هایی که در کشور عراق فعالیت می‌کنند از وظایف ستاد است. مشکلات سال‌های قبل را احصا و تا توانستیم آن‌ها را رفع کردیم و موکب‌ها به تدریج اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: ۱۱ موکب از شهرستان رفسنجان با شعار «کربلا طریق‌الاقصی» در نجف و کربلا فعالیت می‌کنند.

سلطانی در بیان جزئیات خدمات‌دهی موکب‌های رفسنجان در اربعین حسینی، توضیح داد: موکب خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) بحث پذیرایی، شام و ناهار است که هم در نجف و هم در کربلا خدمت خواهد کرد. موکب بی بی شهربانو در کربلا، موکب حضرت رسول در کربلا، موکب شهدای مس در کربلا، موکب دلسوختگان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در کربلا، حسینیه کبوترخان در زمینه اسکان در کربلاست، موکب ساقی کوثر در نجف و موکب خیمه گاه اهل بیت(علیهم السلام) در کربلا بحث اسکان زائران را بر عهده دارند. موکب امام علی(علیه السلام) در عمود ۱۰۹۷ کربلا شام و ناهار و پذیرایی را بر عهده دارند. موکب شهرداری رفسنجان نیز بحث نظافت نجف، کربلا و بین این مسیر با عنوان «جای پای یار» خدمت‌رسانی می‌کند.

وی از کمک‌های خیّران و مردم به موکب‌ها قدردانی کرد و ادامه داد: از مردم رفسنجان که به موکب‌ها در این شرایط اقتصادی عاشقانه کمک کردند تشکر می‌کنم.

مدال افتخار بازسازی عتبات عالیات بر گردن مردم استان کرمان

امام جمعه رفسنجان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: رسالت خبرنگاری در جامعه تاثیرگذاری زیادی دارد و تأثیر یک رسانه بعضاً از تاثیر یک موشک بیشتر است.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری افزود: افتخار بازسازی عتبات عالیات به ‌نام استان کرمان ثبت شده و خدا نخواست وهابی‌ها، کسانی که با امام علی(علیه السلام) مسائه داشتند حاکم شوند.

وی با اشاره به اقدامات ستاد عتبات در کشور عراق گفت: به‌دنبال احداث زائرسرایی در شأن مردم استان کرمان در کربلا هستیم.

امام جمعه رفسنجان گفت: در جریان اربعین امسال ۸۸ موکب از استان کرمان کار پذیرایی از زائران پیاده را انجام می‌دهند و روزانه ۲۰۰ هزار غذا و ۱۲۰ هزار اسکان انجام می‌شود.

انتهای پیام


موکب‌های رفسنجان در کدام شهرهای عراق خدمت‌رسانی می‌کنند؟

منبع: ایـسنا
? موکب‌های رفسنجان در کدام شهرهای عراق خدمت‌رسانی می‌کنند؟