مهریار طرحی برای درخواست تسهیلات به کارگران و کارمندان

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: هر دستگاه دولتی که حقوق دو دستمزد پرسنل خود را در بانک مهر پرداخت کند سه تا پنج درصد امتیاز حساب ذخیره خواهد کرد. به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ حسین خزاعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت روز […]

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: هر دستگاه دولتی که حقوق دو دستمزد پرسنل خود را در بانک مهر پرداخت کند سه تا پنج درصد امتیاز حساب ذخیره خواهد کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ حسین خزاعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت روز ۲۲ آذر سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه (س)، عنوان کرد: امروز شانزدهمین سالگرد تأسیس بانک مهر است و این پایداری ثبات از وعده‌ای است که قرآن در خصوص قرض‌الحسنه به ما مسلمانان داده است.

وی با بیان اینکه در حوزه قرض‌الحسنه بانک مهر به صورت تخصصی آنهم با آورده‌های مردمی فعالیت می‌کند، گفت: سرمایه اصلی ما از سپرده‌گذاری مردم است که همین امر سبب تعهد ما به مردم در پرداخت تسهیلات است  زیرا در قبال سپرده متعهد هستیم.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه اذعان کرد: ما در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج ممنوع شده‌ایم و عملاٌ سهمیه‌ای به ما اختصاص نداده است اما ما نسبت به تکلیفی که داشته‌ایم و پرونده‌های در صف انتظاری نیز وجود داشت که این تسهیلات را پرداخت کرده‌ایم.

خزاعی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۱۲۳ پرنده را تشکیل و مبلغ پنج هزار و پانصد و چهل و هشت میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کرده‌ایم گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز بر اساس تکلیفی که به سپرده‌گذاران داشتیم تاکنون ۵۰۹ فقره تسهیلات ازدواج با مبلغ ۱۰۶۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در خصوص تکلیف و تعهد تسهیلات فرزندآوری نیز در سال ۱۴۰۱  تعداد ۶۸۳ فقره پرونده و ۷۷۹ میلیارد ریال پرداخت شده بود که در ۹ ماه سال جاری نیز ۵۸۵ پرونده تشکیل شده است  که ۳۵۷ هزار میلیارد ریال تتسهیلات به متقاضیان داده شده است.

مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران به تسهیلات تصبره ۱۸ و ۱۶ اذعان کرد: حدود ۹۵ فقره تسهیلات با ارزش ۶۹ میلیارد ریالی تسهیلات بنیاد برکت و امسال با تشکیل ۱۴۴ فقره  ۱۳۱ میلیارد ریال تسهیلات در این حوزه پرداخت شده که از نظر ریالی ۸۹.۹ درصد رشد داشته است.

خزاعی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته ۴۹ فقره تسهیلات و امسال ۱۶۵ فقره به مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است که به میزان ۲۹۲ درصد از لحاظ تشکیل پرونده رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱۴ فقره پرونده تشکیل و مبلغ ۱۰۳ میلیارد ریال پرداخت شده است گفت: امسال ۱۸۲ نفر از مددجویان کمیته امداد مبلغ ۲۸۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردند، ضمن اینکه ما بیشتر از منابع بانکی تسهیلات پرداخت کردیم و به نوعی از منابع سایر استان‌ها برای پرداخت تسهیلات استفاده شده است.

خزاعی با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ دو هزار و ۷۹۷ نفر از کالا کارت بانک مهر استفاده کردند و امسال تاکنون این عدد به ۶ هزار و ۲۱۸ فقره رسیده است، افزود: مبلغ سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به پنج هزار میلیارد ریال برسد.

وی با بیان اینکه شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در هشت شهرستان استان کرمان دایر شده است و در مجموع ۱۳ شعبه در استان کرمان داریم که ۶ شعبه در شهر کرمان واقع شده است، گفت: بانکداری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌گونه‌ای است که نیاز به مراجعه حضوری نیست و خدمات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به طرح مهریار بانک مهر اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌هائی که با تفاهم‌نامه‌هایی شرکتی رخ داده است مبنی براینکه هر دستگاه دولتی پرداخت حقوق و دستمزد خود را در شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام دهد این بانک سه تا پنج درصد واریزی را به عنوان امتیاز حساب ذخیره می‌کند که درنهایت این امر منجر به پرداخت تسهیلات به اعضای همان دستگاه می‌شود.

خزاعی اذعان کرد: تا کنون با ۲۲ هزار و ۲۰۰ نفر قرار داد امضاء کرده‌ایم و این سبب شده است که به ازای هر نفر سه درصد حق امتیاز به شرکت داده شده است که با معرفی الکترونیک می‌توانند در خواست تسهیلات دهند.

وی ادامه داد: پرداخت شهریه مدارس نیز با کالا کارت هم در بانک مهر فراهم شد که درخواست تسهیلات می‌تواند با ضامنی سفته الکترونیک انجام شود که هم استفاده از چک را کاهش می‌دهد و هم ریسک پرداخت شهریه را پائین می‌آورد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان خاطر نشان کرد: دریافت کنندگان وام‌های قرض‌الحسنه در بانک مهر با اینکه از اقشار ضعیف جامعه محسوب می‌شوند اما متعهد و بسیار خوش حساب هستند و حدود ۷۸ درصد افتتاح حساب انجام شده در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




مهریار طرحی برای درخواست تسهیلات به کارگران و کارمندان

منبع:آرمـان
? مهریار طرحی برای درخواست تسهیلات به کارگران و کارمندان