مهاجرت استادکاران ماهر قالی‌باف به کشورهای همسایه

فت فتو ـ گروه اقتصاد:مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور گفت:«متاسفانه به دلیل بی‌مهری‌هایی که در سال‌های اخیر نسبت به فرش دستباف صورت گرفته،بسیاری از اساتید طراحی فرش و استادکاران ماهر قالیباف به کشورهای همسایه رفته‌اند». عبدالله بهرامی افزود:«اگر رقبا زمانی تنها از طرح‌های ما استفاده می‌کردند،اکنون صاحبان فن و طرح را در اختیار دارند […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور گفت:«متاسفانه به دلیل بی‌مهری‌هایی که در سال‌های اخیر نسبت به فرش دستباف صورت گرفته،بسیاری از اساتید طراحی فرش و استادکاران ماهر قالیباف به کشورهای همسایه رفته‌اند».

عبدالله بهرامی افزود:«اگر رقبا زمانی تنها از طرح‌های ما استفاده می‌کردند،اکنون صاحبان فن و طرح را در اختیار دارند و با رفتن استادکاران،فرهنگ و هنر چندین هزارسالۀ ایرانی به رقیبان هدیه می‌شود و جایگزینی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت».

وی ادامه داد:«طی سال‌های گذشته،عدم حمایت‌ از فرش دستباف باعث شده تا کاهش تولید و بی‌میلی بافندگان برای ماندن در این هنر صنعت را شاهد باشیم،از سوی دیگر افزایش قیمت مواد اولیه،نوسان نرخ ارز،تورم و مصوبۀ تعهد ارزی بانک مرکزی موجب کاهش صادرات شده است».

وی اضافه کرد:«بیش‌تر کارگاه‌های تولید فرش دستباف به دلیل شرایط موجود در حالت رکود قرار گرفته‌اند».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا سراسری،وی سوم تیرماه با ارائۀ این توضیحات،از مسئولان امر خواست تا برای حمایت از این کالای فاخر چاره‌ای بیاندیشند. / الف

 




مهاجرت استادکاران ماهر قالی‌باف به کشورهای همسایه

منبع:خبر کرمان
?

مهاجرت استادکاران ماهر قالی‌باف به کشورهای همسایه

:اخبار استان کرمان – اقتصادی