منطقۀ ویژه اقتصادی جازموریان فعال می‌شود

فت فتو ـ گروه جامعه:استاندار کرمان در جمع دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان گفت:«یک منطقۀ ویژه اقتصادی در جنوب استان وجود دارد که از سال ۸۲ مجوز آن صادر شده اما متاسفانه به دلایلی رها شده بود». محمدمهدی فداکار افزود:«هم‌اکنون با هماهنگی‌های صورت گرفته،یکی از شرکت‌های بزرگ استان موافقت کرده که متولی منطقۀ ویژه اقتصادی جازموریان […]

فت فتو ـ گروه جامعه:استاندار کرمان در جمع دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان گفت:«یک منطقۀ ویژه اقتصادی در جنوب استان وجود دارد که از سال ۸۲ مجوز آن صادر شده اما متاسفانه به دلایلی رها شده بود».

محمدمهدی فداکار افزود:«هم‌اکنون با هماهنگی‌های صورت گرفته،یکی از شرکت‌های بزرگ استان موافقت کرده که متولی منطقۀ ویژه اقتصادی جازموریان شود. در این راستا،مقرر شد زیرساخت‌های این منطقه ایجاد شود و در سفر هیات دولت به استان نیز به عنوان مصوبه اعلام خواهد شد که یک ظرفیت مهم اقتصادی برای جنوب استان خواهد بود».

وی در بخش دیگری از سخنان خود،با تاکید بر اینکه گردشگری استان مغفول مانده است،اظهار کرد:«در حوزۀ گردشگری بیش از این باید کار شود و با پروژه‌هایی که در روزهای قبل بازدید شد،استان کرمان می‌تواند بیش‌ترین جذب گردشگر را داشته باشد».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا کرمان،وی شامگاه دوشنبه ۷ شهریور در جمع دانشجویان طرح «حامیم» در محل دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:«هشت سال است که در استان سرمایه‌گذاری جدی صورت نگرفته و برای ایجاد اشتغال باید سرمایه‌گذاری زیادی انجام شود».

وی گفت:«معادن باید در توسعۀ استان و همچنین ایجاد اشتغال مشارکت کنند».

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اداری نیز باید به سرمایه‌گذار کمک کنند و نگاه‌شان را نسبت به این موضوع تغییر دهند،در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد اقتصاد و شکاف توسعه‌ای بین شمال و جنوب استان اظهار کرد:«یکی از چالش‌های استان کرمان عدم توازن در توسعه است. بیش از ۸۹ درصد از نیروی انسانی شاغل در حوزۀ صنعت استان در شمال استان قرار دارند و در جنوب،بیش‌تر کشاورزی را داریم که با تغییر الگوی کشت در جنوب و حذف ارز ترجیحی پیشرفت زیادی در امنیت غذایی محصولات دانه‌های روغنی خواهیم داشت».

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود،با اشاره به دو استان شدن کرمان خاطر نشان کرد:«این کار در حیطۀ وظایف دولت است که باید تصمیم‌گیری و مصوب شود».

وی در پاسخ به سوال دانشجویان در مورد جذب مشاورین جوان گفت:«ما از مشاورین جوان استفاده خواهیم کرد و نمایندگانی از بین آن‌ها انتخاب شده که مشکلاتی که در همۀ حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و وجود دارد را به ما منتقل می‌کنند و یک شبکۀ اجتماعی بزرگ در حوزه جوانان شکل گرفته که هدف آن ارتباط نزدیکتر بین دولت و مردم است».

فداکار در پاسخ به سوال مربوط به معدن درآلو و مشکلات زیست محیطی این معدن نیز اظهار کرد:«این معدن و تملک اراضی آن تا به الان مشکلی نداشته و تنها انرژی آن دچار مشکل شده که در حال پیگیری بوده و قرار است شرکت ملی مس در آنجا فعال شود و بر طبق آزمون،نیروی انسانی از خود شهرستان به‌کار گرفته شود».

فداکار همچنین بیان کرد:«دانشجویان با ورود به دانشگاه وارد مجموعه‌ای با اندیشه‌های مخالف و متفاوت می‌شوند که لازم است اطلاعات خود را در حوزه‌هایی که می‌خواهند بحث کنند،به‌روز کنند». / الف

 




منطقۀ ویژه اقتصادی جازموریان فعال می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

منطقۀ ویژه اقتصادی جازموریان فعال می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی