منابع بانکی افزایش یافته اما مصارف نه!

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان این‌که در حال حاضر نسبت مصارف به منابع در بانک‌ها پایین‌تر آمده است،گفت:«منابع افزایش داشتند در حالی که مصارف افزایش نیافته است». محمدمهدی فداکار در شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان افزود:«اقتصاد کشور بانک‌‌محور است و عمدۀ بار در سرمایه‌گذاری‌ها،سرمایه در گردش و تسهیلات تکلیفی،بر دوش بانک‌هاست پس […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان این‌که در حال حاضر نسبت مصارف به منابع در بانک‌ها پایین‌تر آمده است،گفت:«منابع افزایش داشتند در حالی که مصارف افزایش نیافته است».

محمدمهدی فداکار در شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان افزود:«اقتصاد کشور بانک‌‌محور است و عمدۀ بار در سرمایه‌گذاری‌ها،سرمایه در گردش و تسهیلات تکلیفی،بر دوش بانک‌هاست پس باید بیشتر پای کار باشند و کمک کنند».

وی ادامه داد:«اعتباری که برای استان گذاشته می‌شود،نباید به دلیل کوتاهی بانک،باقی بماند و جذب نشود در حالی که می‌تواند گرهی از مشکلات طرح‌ها یا گروه‌های مختلف باز می‌کند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،وی ۹ مهرماه در این نشست بیان کرد:«بانک‌های دولتی عملا مجبورند جور دولت را بکشند و طبیعی است که نسبت مصارف و منابع به هم بخورد و حجم تکلیفی‌ها بالا برود».

فداکار یادآور شد:«از طرف دیگر بانک یک بنگاه است که لوازم آن در بازار سرمایه هستند و باید جوابگوی مقررات بازار سرمایه،بانک مرکزی و نیازهای جامعه باشد».

استاندار کرمان بر مشتری‌مداری و حمایت از سرمایه‌گذار نیز تاکید کرد.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان هم در این جلسه،حرکت بانک‌ها به سمت تولید و اشتغال و انجام دادن تکالیف بانکی ازجمله وام‌های طرح نهضت ملی مسکن و تبصره ۱۸ تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد:«گزارش مصارف بانک‌ها به صورت ماهانه اعلام شود». /پ




منابع بانکی افزایش یافته اما مصارف نه!

منبع:خبر کرمان
?

منابع بانکی افزایش یافته اما مصارف نه!

:اخبار استان کرمان – اقتصادی