مقاومت موجب عقب‌نشینى دشمن می‌شود

امام جمعه کهنوج گفت: آنچه که موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود، تنها مقاومت است. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان» حجت‌الاسلام احمد نجنو گفت: اندیشه مقاومت، ابعاد متفاوتی دارد، از  قبیل با ظلم مقابله كردن، از مظلوم دفاع كردن، با ظالم همكارى نكردن و كنار نیامدن،  همه این شاخص‌ها چیزى است که از متن […]



امام جمعه کهنوج گفت: آنچه که موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود، تنها مقاومت است.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان» حجت‌الاسلام احمد نجنو گفت: اندیشه مقاومت، ابعاد متفاوتی دارد، از  قبیل با ظلم مقابله كردن، از مظلوم دفاع كردن، با ظالم همكارى نكردن و كنار نیامدن،  همه این شاخص‌ها چیزى است که از متن دین گرفته شده‌اند .

وی بیان کرد: علاوه‌‌بر اینكه قرآن به  این  مطلب تصریح می‌كند، عقل سالم و فطرت پاک  و وجدان‌های بیدار هم  این موضوع  را تأیید می‌كنند حتی همه‌ خردمندان عالم هم آن را مى‌پسندند.

امام جمعه کهنوج ادامه‌داد: اگر می‌بینیم که این روزها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و بسیاری از جوانان در خیابان‌ها از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند و جنایات اسرائیل و دنیای استکبار  را  محکوم می‌کنند، همه آنها افرادی هستند  که  بنابر فرمایش حضرت آقا  در طرف درست‌ تاریخ‌ ایستاداند و بخشی از جبهه‌ مقاومت  را  تشکیل  داده‌اند.

احمدنجنو‌ اظهارکرد: این بیداردلان به زیبایی پای درس  مکتب مقاومت نشسته‌اند و فهم خودشان را نسبت به مقاومت و جبهه مقاومت آن‌چنان قوی کرده‌اند که با شجاعت تمام در مقابل زورگویان و جنایتکاران می‌ایستند و هیچ هراسی  هم از آنها ندارند .

امام جمعه کهنوج تصریح کرد: قطعا این جوانان به خوبی فهمیده‌اند که مقاومت  موجب عقب‌نشینى دشمن می‌شود،  بر خلاف تسلیم وقتى كه دشمن به شما زور می‌گوید، اگر شما یک قدم به عقب برداشتید، او جلو مى‌آید؛ پس بدون تردید راه اینكه او جلو نیاید و از جنایاتش دست بردارد،  این است كه شما بِایستید.

وی بیان کرد: ایستادگى و مقاومت كردن در مقابل زیاده‌خواهى دشمن و باج‌خواهى دشمن، راه جلوگیرى از پیش آمدنِ او است؛  پس آن‌ها هم خوب فهمیده‌اند که به صرفه است که با مقاومت هم‌دل و هم عقیده و همراه باشند.

نجنو افزود: اما بهترین شاخصی که می‌توان حول محور آن پای مکتب مقاومت نشست  موضوع  فلسطین و قدس شریف است .

وی با بیان اینکه: «همبستگی واقعی با ملت فلسطین» به‌معنای پیوستن به «جبهه مقاومت اسلامی»  که مبتنی‌بر تعالیم و آموزه‌های اصیل اسلامی و تشکیل  دیگر  هسته‌های مقاومت در کشورهای اسلامی است،  تا از این طریق واقعیت شوم نقشه استکبار روشن شده و نیز اندیشه مقاومت و مبارزه علیه‌ سیاست‌های  استکباری و سلطه‌طلبانه آمریکا و ایادی آن، جاودانه باقی بماند.

امام جمعه کهنوج گفت: محور اصلی، محرک، پویا و پیشران این جبهه نیز از نظر مقام معظم رهبری، «جوانان» هستند؛ «از لحاظ عملى، جریان مقاومت را ما حق جوان‌ها مى‌دانیم جوان‌هاى عراق، جوان‌هاى سوریه، جوان‌هاى لبنان، جوان‌هایى در شمال آفریقا، جوان‌هایى در مناطق شبه قاره و اطراف آن‌ها، و حتی  جوانان آمریکا  همه اینها یک مشت جوان‌هایى هستند كه  به‌تعبیر مقام معظم رهبری  بخشی از جبهه  مقاومت را تشکیل داده‌اند و  در مقابل جنایات آمریكا و سگ هارش اسرائیل کودک‌کش  ایستاده‌اند لذا تقویت این جریان‌ها به‌معناى تقویت نظریه مقاومت است.

وی ادامه داد: با این اوصاف می‌توان به این نتیجه رسید که همه جبهه‌های مقاومتی که در جهان شکل گرفته است همه آنها در امتداد مقاومت مردم  ولایتمدار و همیشه در صحنه‌ ایران عزیز است.

حجت‌الاسلام‌نجنو‌ گفت: ایرانی که به برکت نهضت  امام خمینی ره و  رهنمودهای  مقام‌معظم رهبری  این درس مقاومت را به‌خوبی آموختند و اکنون  به برکت خون شهدا به‌ویژه سیدالشهدای مقاومت حاج‌قاسم عزیز و  تلاش‌های مجاهدان راه خدا  این تفکر ناب به سراسر جهان ریشه دوانیده است .

 وی در پایان خاطر نشان کرد: این روزها ما شاهد جلوه‌های زیبایی از شکوفه‌های مقاومت در سراسر جهان هستیم  که  لرزه شدیدی به دیوار سست دنیای استکبار انداخته و همه آنها را به وحشت انداخته است و ما به پیروزی  کامل جبهه حق علیه باطل امیدواریم. 

انتهای خبر/پ


مقاومت موجب عقب‌نشینى دشمن می‌شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? مقاومت موجب عقب‌نشینى دشمن می‌شود