مقاومت غزه ادامه‌‌دهنده قیام حسین‌بن‌علی است | اخبار سیاسی

امام جمعه جیرفت گفت: مردم غزه راه عاشورا و مقاومت اباعبدالله را دوباره زنده کرده و این ایستادگی در امتداد همین قیام است. حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله اکبری‌نیا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» از هداف مهم امام حسین(ع) را اصلاح امت جدش رسول‌الله عنوان کرد و گفت: همان‌طوری که در کلام مبارک ایشان […]



امام جمعه جیرفت گفت: مردم غزه راه عاشورا و مقاومت اباعبدالله را دوباره زنده کرده و این ایستادگی در امتداد همین قیام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله اکبری‌نیا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» از هداف مهم امام حسین(ع) را اصلاح امت جدش رسول‌الله عنوان کرد و گفت: همان‌طوری که در کلام مبارک ایشان است (اِنما خَرجَتهُ الطلباً اِصلاح فی اُمت جدی).

وی ادامه داد: خوب اگر زمانی در اصول و یا قانونی اشکالی به وجود بیاید و گرفتاری‌هایی درست کند، اینجا نیاز به اصلاح دارد و باید دید چه چیزی و چه گرفتاری جامه اسلامی و امت پیامبر خاتم را در بر گرفته بود که امام حسین (ع) می‌فرمایند؛ ( خروج من و قیامم برای اصلاح امت جدم بود).

امام جمعه جیرفت ادامه داد: تقریباً تنها مسئله‌ای که بین مسلمانان جهان به درستی انجام می‌شد، فعل «نماز» بود زیرا مابقی امور دینی مسلمانان دست‌خوش تغییر بودند و جامعه اسلامی نیز تقریباً خلیفه‌بودن یزید لعین را پذیرفته بودند.

حجت‌الاسلام اکبری‌نیا ادامه داد: یزیدی که نه سران قبایل را قبول داشت، نه امام و پیامبر را بر جامعه اسلامی حکومت می‌کرد، طبق مستندات و عدم التزام به دین و رهبران دینی در سال اول حکومتش امام حسین(ع) و یارانش را به شهادت رساند و در سال دوم  به شهر مدینه، مسجدالنبی و حقوق مردم تجاوز کرد و بیش از دو هزار صحابه پیامبر اسلام را گردن زد و به شهادت رساند.

وی افزود: به طوری که از بین بردن اصحاب پیامبر (ص) توسط ایادی و دست‌نشانده‌های یزید جوی خون در مسجدالنبی به‌راه انداخت و در سال سوم حکومتش نیز کعبه «بیت‌الله الحرام» را با منجنیق به آتش کشید.

امام جمعه جیرفت اذعان کرد: یزید نه خدا را قبول داشت و نه پیامبر، نه قرآن، را و نه دیگر ضروریات دین را به‌خاطر همین هم شراب‌خوار و سگ‌باز بود، و باطن معاویه  در ظاهر یزید هویدا بود، چون معاویه ظاهر خودش را رعایت می‌کرد، بنابراین چنین مشکلاتی جامعه اسلامی را در برگرفته بود که امام هدف اصلی قیام خودشان را اصلاح امت جدشان عنوان کردند.

حجت‌الاسلام اکبری‌نیا اذعان کرد: امام حسین(ع) در اوج مظلومیت مقتدر بود و این پیام امام سوم شیعیان هم امروز، هم گذشته و هم تا قیامت به گوش مردم می‌رسد با این که مقتدر بود اما ۷۲ یار بیش‌تر نداشتند و در غربت، با لب تشنه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: مظلوم و به‌حق بودن خون امام حسین(ع) و این حرکت و قیام ایشان حکومت یزید را به‌هم ریخت و به‌نام این امام بزرگوار بعد از شهادت‌شان کم‌کم قیام‌هایی صورت گرفت و امروز الگوی مردم دنیا شده است که قیام مردم غزه و مظلومیت این مردم نیز به‌عنوان ادامه‌دهنده قیام راه امام حسین (ع) عنوان می‌شود.

امام جمعه جیرفت افزود: مردم مظلوم غزه از این حیث که اسرائیل با تمام تجهیزات پیشرفته با بمب‌افکن‌ها، انواع تسلیحات نظامی پیشرفته که کشورهای حامی او مثل آمریکا در اختیارشان قرار می‌دهند در برابر مردم مبارز که با دست خالی ایستادگی می‌کنند به نسل‌کشی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام اکبری‌نیا تاکید کرد: مردم غزه مظلوم‌اند از این باب که کشورهای عربی پایشان را عقب کشیده‌اند و از هم‌نوع و هم‌دین خود در غزه حمایت نمی‌کنند و مردم فلسطین هم به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه کودکان، زنان و  غیرنظامی‌ها در اصول جنگی مورد تحمیل خسارات جنگی نیستند و در تمام دنیا آسیب رساندن به این قشر جرم بوده و این مسئله محکوم است، خاطرنشان کرد: اما رژیم غاصب با زیرپا گذاشتن تمام اصول جنگی به نسل‌کشی ادامه می‌دهد اما در اچنین حالی این مردم مظلوم، مقتدر و مقاوم هستند.

امام جمعه اذعان کرد: مردم غزه مقتدر و مظلوم هستند، این‌ها گوش دنیا را با اقتدارشان، نترس بودن‌شان، با انتخاب راه شهادت، کَر کرده‌اند، امروز مردم جهان زندگی عادی خود را می‌گذرانند اما جوانان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا در غرب همه به جبهه مقاومت و به طرفداری از فلسطین پیوسته و بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی شعار سر می‌دهند.

اکبری‌نیا با بیان اینکه مردم غزه راه عاشورا و مقاومت اباعبدالله را دوباره زنده کرده و این ایستادگی در امتداد همین قیام است، عنوان کرد: رهبر انقلاب نیز در حمایت از مردم غزه جوانان را هر روز و هر روز در سراسر دنیا به اسلام دعوت می‌کند و جوانان نیز وجدانشان بیدار شده و در مسیر اسلام‌خواهی گام برداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان دنیا به انقلاب فلسطینیان پیوسته‌اند و دعوت رهبر انقلاب از آنان نیز حتی باعث شده  که برخی از جوانان بلژیکی به مقام معظم رهبری نامه بنویسند و از راهنمایی‌های ایشان و دفاعی که از مردم مظلوم غزه و گروه مقاومت دارند، تقدیر کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی


مقاومت غزه ادامه‌‌دهنده قیام حسین‌بن‌علی است

منبع:آرمـان
? مقاومت غزه ادامه‌‌دهنده قیام حسین‌بن‌علی است