مقابل جریان نابودی میراث فرهنگی ایستاده‌ایم

کرمان- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مقابل جریانی که برای نابودی میراث فرهنگی اقدام می‌کند ایستاده ایم و تمام تلاش ما برای حفظ میراث کشور است. به گزارش نذیر کرمان، عزت الله ضرغامی در جمع خبرنگاران در کوهبنان گفت: استان کرمان پایتخت مقاومت است و می‌تواند مرکز گردشگری مقاومت کشور قرار گیرد. […]

کرمان- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مقابل جریانی که برای نابودی میراث فرهنگی اقدام می‌کند ایستاده ایم و تمام تلاش ما برای حفظ میراث کشور است.

به گزارش نذیر کرمان، عزت الله ضرغامی در جمع خبرنگاران در کوهبنان گفت: استان کرمان پایتخت مقاومت است و می‌تواند مرکز گردشگری مقاومت کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گردشگری معدن جایگاه ویژه ای دارد، تاکید کرد: در حال مطالعه بر روی این بخش از گردشگری هستیم و در بازدیدی که از معادن ذغال سنگ منطقه زرند و کوهبنان داشتیم، امکاناتی وجود دارد که رها شده و در حال از بین رفتن است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بازدید از بازار سنتی زرند بیان کرد: بخشی از این بازار نیاز به مرمت دارد که اعتبار ویژه‌ای برای این منظور اختصاص می‌دهیم تا بازار زرند به طور شایسته فعال شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان پروژه‌های ملی جریان دارد، افزود: باید ابتدا راه دسترسی به این پروژه‌ها فراهم شود و دولت مصمم است این امکان فراهم شود.

وی اظهار کرد: برای مرمت قلعه دختر و اردشیر کرمان چهار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده ایم که با توجه به محدودیت منابع رقم خوبی است.

ضرغامی با بیان اینکه سیاست ما تسریع در مشارکت بخش خصوصی برای مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی است افزود: در این رابطه مشکل و موانع قانونی وجود داشت و صندوق احیا و توسعه آن باید ماهیت مناسب‌تر پیدا کند تا هم بتواند کمک‌های مردمی را بگیرد و مشارکت بخش خصوصی هم بدون مشکل قانونی انجام شود که این موضوع در برنامه هفتم توسعه آمده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: هیچکدام اماکن تاریخی واگذار نمی‌شوند، ما ابنیه‌ای که جزو نفایس نباشد را طی مزایده در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا سرمایه گذار مرمت کند و با کاربری‌های مختلف از آن استفاده شود و میراث فرهنگی بر مرمت، مدیریت و حفظ این امکان نظارت می‌کنیم.

ضرغامی ادامه داد: مقابل جریانی که برای نابودی میراث فرهنگی و ادامه تخریب‌هایی که انجام می‌شود، ایستاده ایم و تمام توانمندی ما برای حفظ میراث کشور است.

کد خبر 5800553

[ad_1]

[ad_2]

مقابل جریان نابودی میراث فرهنگی ایستاده‌ایم

منبع: مــهر
? مقابل جریان نابودی میراث فرهنگی ایستاده‌ایم