معیارهای برتری شهدا از منظر قرآن کریم

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عصر امروز، ۲۰ شهریورماه در نخستین یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، گفت: شهدای امدادگر عصاره‌ای از ایثار و فداکاری توده‌های مردم هستند که در دوران دفاع مقدس حضور یافته و […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عصر امروز، ۲۰ شهریورماه در نخستین یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، گفت: شهدای امدادگر عصاره‌ای از ایثار و فداکاری توده‌های مردم هستند که در دوران دفاع مقدس حضور یافته و خدمت کردند.

وی با بیان اینکه شهدا در سه معیار قرآنی و محور مهم برتری دارند، افزود: نخستین معیار این است که آنها زمانشناس، موقعیت‌شناس و دشمن‌شناس هستند و در هر زمانی که نیاز است با بصیرت ورود می‌کنند. قرآن کریم در خصوص این معیار می‌فرماید: «قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ».

امام جمعه کرمان ادامه داد: ویژگی دوم شهدا این است که آنها مخلص و خالص هستند و همه تلاش آنها این بود که حرکت‌های خود را برای خدا انجام دهند و محور حرکت آنها تقوای الهی باشد. در این ارتباط قرآن می‌فرماید: «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ» و کسانی که برای خدا کار می‌کنند از همه بالاترند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: شهدا و رزمندگان در روزهای سخت، مرد میدان هستند و به رفاه، زندگی آرام و بدون کوچکترین استرس پشت پا زده و خود را به عمق حادثه و سختی می‌برند. قرآن کریم در این باره می‌فرماید: «وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا».

امام جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه امروز در بین ما شهدای زنده فراوانی وجود دارند، گفت: همان کسانی که در دوران دفاع مقدس جهاد کردند اما مصلحت الهی بر این بود که زنده بمانند و امروز جوانان به آنها اقتدا کنند. امیدواریم چنین مجالس شهدایی، تکریمی باشد تا نسل جوانان بتوانند به این قله‌ها که همیشه الگو هستند، اقتدا کنند.

انتهای پیام


معیارهای برتری شهدا از منظر قرآن کریم

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? معیارهای برتری شهدا از منظر قرآن کریم