معاون وزیر صمت: معادن ناایمن تعطیل می‌شوند | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت،معدن و تجارت از تشکیل یک گروه ویژه در وزارت صمت برای بررسی وضع ایمنی معادن زغال‌سنگ کشور خبر داد. وجیه‌الله جعفری گفت:«یک گروه مستقل ۶ نفره،متشکل از مجموعۀ بازرسان وزارت کار،متخصصان حوزۀ زغال‌سنگ و نمایندگان وزارت صمت،مامور بررسی وضع ایمنی همۀ معادن زغال‌سنگ […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت،معدن و تجارت از تشکیل یک گروه ویژه در وزارت صمت برای بررسی وضع ایمنی معادن زغال‌سنگ کشور خبر داد.

وجیهالله جعفری گفت:«یک گروه مستقل ۶ نفره،متشکل از مجموعۀ بازرسان وزارت کار،متخصصان حوزۀ زغال‌سنگ و نمایندگان وزارت صمت،مامور بررسی وضع ایمنی همۀ معادن زغال‌سنگ کشور شده‌اند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن موارد مربوط را گزارش کنند».

وی افزود:«در پایان بررسی‌ها معادنی که ایمنی و شرایط ادامۀ فعالیت نداشته باشند تعطیل می‌شوند».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از خبرگزاری صداوسیما،معاون وزارت صمت توضیح داد:«این گروه موظف شده بدون هیچ اغماضی،هرگونه اصلاحی برای افزایش میزان ایمنی در هر معدنی لازم باشد گزارش کند».

وی در ادامه با اشاره به حوادث معادن زغال‌سنگ گفت:«این گروه ابتدا ایمنی معادن زغال را بررسی می‌کنند و سپس معادن دیگر کشور در دستور کار قرار می‌گیرد».

جعفری همچنین از بازگشت اداره‌کل نظارت و ایمنی بر معادن به وزارت صمت که پیشتر با اداره‌کل بهره‌برداری ادغام شده بود خبر داد و افزود:«از آنجا که راه‌اندازی مجدد این دفتر از بعد ساختاری به افزایش میزان ایمنی در معادن کشور کمک می‌کند مقرر شد،این دفتر در بازه زمانی یکماهه دوباره احیا شود». /پ




معاون وزیر صمت:معادن ناایمن تعطیل می‌شوند

منبع:خبر کرمان
?معاون وزیر صمت:معادن ناایمن تعطیل می‌شوند :اخبار استان کرمان – اقتصادی