معاون وزارت جهاد کشاورزی: شبیه طارم است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:«برنج خارجی شبیه به طارم و با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برای تنظیم بازار برنج ایرانی به کشور وارد شد». محمد قربانی با بیان این‌که واردات این نوع برنج از هند و تایلند انجام شده است،افزود:«هر چقدر مردم نیاز […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:«برنج خارجی شبیه به طارم و با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برای تنظیم بازار برنج ایرانی به کشور وارد شد».

محمد قربانی با بیان این‌که واردات این نوع برنج از هند و تایلند انجام شده است،افزود:«هر چقدر مردم نیاز داشته باشند یک نوع برنج تایلندی که برنجی کیفی به حساب می‌آید را می‌توان برای تنظیم بازار و به اندازۀ کشش بازار وارد کرد».

به گزارش فردای کرمان به نقل از تسنیم سراسری،وی ۲۵ خردادماه اظهار کرد:«در حال حاضر برای تامین هیچ کدام از کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و تنها تا به امروز بیش از سه میلیون تن از گندم کشاورزان داخلی را خریداری کرده‌ایم و این روند ادامه دارد».

وی افزود:«وضعیت تامین و واردات کالاهای اساسی  به شدت افزایش یافته است و از روسیه و دیگر کشورها نیز گندم در حال واردات به کشور است».

 معاون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:«واردات برنج نیز با حجم مناسبی در حال انجام است و علاوه بر ارقامی با قیمت اقتصادی،برنج‌های کیفی از سایر کشورها نیز به کشور وارد می‌شود که شبیه برنج طارم ایرانی است و حدود سی هزار تومان قیمت دارد». /پ




معاون وزارت جهاد کشاورزی:شبیه طارم است

منبع:خبر کرمان
?

معاون وزارت جهاد کشاورزی:شبیه طارم است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی