معاون استاندار کرمان: شورای نگهبان ضمانت نظام است

کرمان – فت فتو – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: شورای نگهبان ضمانت نظام است اما دشمن می خواهد این ضمانت را بردارد و وارد کشور شود. به گزارش خبرنگار فت فتو، رحمان جلالی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان با اشاره به […]

کرمان – فت فتو – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: شورای نگهبان ضمانت نظام است اما دشمن می خواهد این ضمانت را بردارد و وارد کشور شود.

به گزارش خبرنگار فت فتو، رحمان جلالی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان با اشاره به تیزهوشی یاران امام خمینی (ره) افزود: در سیستم نوشتن قانون اساسی در هیچ جای دنیا وجود ندارد فردی شعارها و مبانی نظام را در سیستم قانون بیاورد و مرکز رصد و پایش برای آن بگذارد.

وی اظهار داشت: پیشکسوت ترین نهاد در جمهوری اسلامی شورای نگهبان است زیرا عقبه آن به مشروطه برمی‌گردد، اگر نهادی مانند شورای نگهبان در آن زمان وجود داشت، حتما مشروطه به نتیجه می‌رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: شورای نگهبان تا پیروزی جمهوری اسلامی هیچگاه ضمانت اجرایی نیافت و این شورا امروز تضمین نظام است، یک گارانتی در کارگزاران و محتوا.

وی یادآور شد: شورای نگهبان در بسیاری جاها جریان لیبرال را پس زده و در هرجایی افرادی می خواستند اسلامیت نظام زیر سوال ببرند، این شورا مانع آنان شد.

جلالی افزود: اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان، روی جهاد تبیین فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: جمهوریت نظام را شورای نگهبان حفظ کرده و این شورا جلوی سرمایه داری را می گیرد به همین خاطر است که به آن خیلی طمع دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: موضوع تخریب آیت الله جنتی در فضای مجازی نیست بلکه بحث تخریب شورای نگهبان مطرح است و بعضاً بریخ از ما نیزدر آن، بازی می کنیم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان ریشه دار ترین نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که شیخ فضل الله نوری‌ها برای آن به شهادت می‌رسد.

حق هیچ کس در انتخابات ضایع نشد

رییس سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: شورای نگهبان، نگهبان قانون اساسی است و خوشبختانه در این دوره از مسئولیت هیچ مشکلی نداشتیم که امروز بخواهیم پاسخگوی کسی باشیم.

رضا رضایی با بیان اینکه شورای نگهبان خوشنام است افزود: سعی شد به گونه ای عمل کنیم حق کسی در انتخابات ها ضایع نشود.

وی تصریح کرد: ١٢ نفر از اعضای تایید صلاحیت نشده در انتخابات شورا به امام جمعه کرمان مراجعه کردند که ایشان به هیات نظارت ارجاع دادند و معترضان پس از صحبت با اعضای این هیات، دیگر مراجعه نکردند.

رضایی بیان کرد: امروز در زمان تحویل مسئولیت اعلام می کنم که هیچ رابطه ای موجب تضییع حق کسی نشد و حتی در انتخابات پیشین به تمامی شبکه نظارت شهرستان ها مراجعه کردم و اعلام شد که نباید حق کسی ضایع شود.




معاون استاندار کرمان: شورای نگهبان ضمانت نظام است

منبع: ایرنـا
? معاون استاندار کرمان: شورای نگهبان ضمانت نظام است