معاون استاندار مطرح کرد: انتظارات اقتصادی استان کرمان از رئیس جمهور منتخب

نذیر کرمان/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان مهم‌ترین محورهای اقتصادی که باید مورد توجه رئیس جمهور منتخب در این استان قرار بگیرد را تشریح کرد. امیر حسن‌زاده ظهر امروز ۱۵ تیرماه در اتاق خبر ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری امروز نسبت به هفته گذشته بیشتر است. وی […]



نذیر کرمان/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان مهم‌ترین محورهای اقتصادی که باید مورد توجه رئیس جمهور منتخب در این استان قرار بگیرد را تشریح کرد.

امیر حسن‌زاده ظهر امروز ۱۵ تیرماه در اتاق خبر ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری امروز نسبت به هفته گذشته بیشتر است.

وی افزود: مشارکت مردم در انتخابات در معادلات بین المللی تاثیرگذار است و رای بالای مردم اثر بسیاری در مقبولیت‌ها دارد و تهدیدات را کاهش می‌دهد.

معاون استاندار کرمان درباره انتظارات اقتصادی از رئیس جمهور اظهار کرد: در مجموع هر فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود باید دو محور را دنبال کند؛ نخست نگاه به ظرفیت‌های داخل و دوم تجربه گذشته تا با تجربه دولت‌های گذشته، مسیر را انتخاب کند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاقات خوبی در کشور افتاده و باید این مسیر ادامه یابد و از شکست‌ها درس بگیریم.

حسن زاده با اشاره به ظرفیت‌های کشور، در ادامه بیان کرد: در استان کرمان ظرفیت ترانزیت، معادن، کشاورزی و … را داریم که با آمدن تاثیرشان به زندگی مردم و ایجاد حس مثبت فاصله دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: در کرمان مهم‌ترین مسئله که می‌تواند استان را تکان بدهد، حوزه معدن است که اولین مورد اکتشاف است و آنطور که باید، به ویژه در جنوب استان ذخایر معدنی اکتشاف نشده است.

وی ادامه داد: مسئله دیگر فرآوری و صنایع پایین دستی در حوزه مواد معدنی است که اشتغال و اقتصاد پایدار و توسعه متوازن را با خود به همراه دارد.

حسن زاده اظهار کرد: در حوزه کشاورزی ۱۰ میلیون تن محصول در استان کرمان تولید می‌شود و با توجه به ظرفیت کشورهای همسایه، باید سورتینگ و بسته‌بندی دنبال شود و در دولت بعد ادامه یابد تا محصولات با بسته‌بندی خوب به دست مشتری برسد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکل آب، باید در بالا بردن راندمان به ویژه در بخش کشاورزی کار شود؛ افزود: بیش از ۹۰ درصد مصرف آب استان کرمان در بخش کشاورزی است و بایستی آبیاری مدرن و کشت‌های گلخانه‌ای برای افزایش راندمان در این بخش پیگیری شود.

معاون استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: چهار فصل بودن استان، ۱۰ اثر ثبت جهانی، ۸۰۰ اثر ثبت ملی و تنوع اقوام استان جذابیت خاص خود را دارد.

وی افزود: موضوع گردشگری معدن را در استان دنبال می‌کنیم و ظرفیت خیلی خوبی است و باید رئیس جمهور منتخب به حوزه گردشگری توجه کند.

حسن زاده با اشاره به ظرفیت استان کرمان در حوزه ترانزیت بیان کرد: استان کرمان در کریدور هوایی، ریلی و زمینی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در بخش پایانی سخنانش گفت: درخواست سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی را در استان داریم و باید نگات مثبت ادامه یابد و با توجه به تعداد روزهای آفتابی، زاویه تابش خورشید و … ظرفیت فوق‌العاده ای در استان وجود دارد.

وی افزود: همچنین سه نقطه برای انرژی بادی در استان شناسائی شده تا به تولید برق در کشور کمک کند.

انتهای پیام


معاون استاندار مطرح کرد: انتظارات اقتصادی استان کرمان از رئیس جمهور منتخب

منبع: ایـسنا
? معاون استاندار مطرح کرد: انتظارات اقتصادی استان کرمان از رئیس جمهور منتخب