مصرف گاز خانگی بیشتر از صنایع است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با اشاره به مطرح شدن احتمال قطع گاز صنایع و اعمال محدودیت بیشتر برای نیروگاه‌ها از سوی شرکت ملی گاز،گفت:«بارها در خصوص ناترازی گاز در سطح کشور هشدار داده شده است و ما در این حوزه با مشکل مواجه هستیم. در وهلۀ اول مردم باید […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با اشاره به مطرح شدن احتمال قطع گاز صنایع و اعمال محدودیت بیشتر برای نیروگاه‌ها از سوی شرکت ملی گاز،گفت:«بارها در خصوص ناترازی گاز در سطح کشور هشدار داده شده است و ما در این حوزه با مشکل مواجه هستیم. در وهلۀ اول مردم باید در مصرف صرفه‌جویی کنند چراکه امروز مصرف گاز خانگی بیشتر از صنایع است. متاسفانه ما برای برخی از مناطق گازکشی بی‌رویه کردیم در حالی که نیاز واقعی در این مناطق وجود نداشت».

منصور شکراللهی با بیان اینکه فرهنگ استفاده صحیح از گاز بسیار مهم است،‌ اظهار کرد:«صنایع محور تولید در کشور هستند و باید منابع انرژی برای این حوزه تامین شود. قطعی گاز در سال گذشته برای برخی از صنایع کشور مشکل ایجاد کرد که از نظر بنده باید در این حوزه فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا مردم در مصرف رعایت کنند».

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:«برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی مصرف گاز،آب و سوخت از اولویت‌های امروز کشور است که لازم است هم مردم و هم دولت در این مسیر گام بردارند».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا،وی بیان کرد:«امروز حتی در موضوع آب نیز ما با مشکل مواجه شده‌ایم یا در بحث سوخت نیز با ادامۀ این روند به مشکل برخواهیم خورد. با ادامۀ این روند ممکن است مجبور به واردات بنزین شویم در حالی که تا به امروز بنزین را کلا در داخل کشور تولید می‌کردیم،پس فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در مصرف بسیار حائز اهمیت است».

نماینده کهنوج،منوجان،رودبارجنوب،قلعه‌گنج و فاریاب یادآور شد:«از سوی دیگر استانداردسازی سازه‌ها و وسایل نقش مهمی در بهینه‌سازی مصرف سوخت دارد،هم استانداردسازی شبکه و هم رعایت استانداردهای اصولی در ساخت منازل برای کاهش هدررفت انرژی از مسائل مهم است».

وی گفت:«متاسفانه در برخی از ساخت‌وسازها اصلا استانداردها رعایت نمی‌شود. امروز در برخی از روستاها لوله‌های شبکۀ آب مربوط به دهۀ ۶۰ است در صورتی که باید این شبکه‌ها ترمیم و به‌روز شود».

شکراللهی خاطرنشان کرد:«امروز مسئلۀ بهینه‌سازی مصرف گاز،آب و سوخت برای کشور بسیار حائز اهمیت است. هم مردم،هم دولت و هم وزارتخانه‌های مربوطه باید گام‌های جدی در این حوزه بردارند تا ما در آینده با مشکل جدی مواجه نشویم».




مصرف گاز خانگی بیشتر از صنایع است

منبع:خبر کرمان
?

مصرف گاز خانگی بیشتر از صنایع است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی