مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران کشور چین در یزد پیش‌بینی شده است

به گزارش نذیر کرمان؛ “مهران فاطمی” در نشست مشترک رئیس و اعضای کنفرانس مشورتی خلق چین از استان هوبی(Hubei) که به منظور توسعه و تعمیق روابط تجاری برگزار شد نسبت به توسعه همکاری‌ های استان یزد با چین بوِیژه در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی نوین، صنعتی و معدنی، حمل و نقل هوشمند، اجرای نیروگاه انرژی خورشیدی […]



به گزارش نذیر کرمان؛ “مهران فاطمی” در نشست مشترک رئیس و اعضای کنفرانس مشورتی خلق چین از استان هوبی(Hubei) که به منظور توسعه و تعمیق روابط تجاری برگزار شد نسبت به توسعه همکاری‌ های استان یزد با چین بوِیژه در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی نوین، صنعتی و معدنی، حمل و نقل هوشمند، اجرای نیروگاه انرژی خورشیدی و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط اعلام آمادگی کرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در قالب ابتکار «کمربند- راه» که از سوی رئیس جمهور چین طرح شده، ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف انرژی، تجاری، صنعتی و معدنی ،حمل و نقلی و گردشگری، با طرف‌های چینی را به صورت ملموس ارتقاء دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی علاقمند به فعالیت اقتصادی در استان یزد، استقبال می‌کنیم گفت: سرمایه‌گذاران و اتباع چینی از حمایت کامل ما برخوردار خواهند بود.

استاندار یزد در ادامه این نشست، با اشاره به پیشینه تاریخی و موقعیت جغرافیایی استان یزد، گفت: یزد با قدمتی سه هزار ساله، مساحتی نزدیک به ۷۵ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر، یکی از استان‌های مهم کشور است.

فاطمی با بیان اینکه یزد هشتمین استان وسیع کشور است، اظهارکرد: این استان دارای ۱۲ شهرستان و ۲۴ شهر بوده و ۸۶ درصد از این جمعیت در نقاط شهری ساکن هستند.

وی با بیان اینکه یزد، نخستین شهر ایرانیِ به ثبت رسیده در فهرست جهانی یونسکو است، خاطرنشان کرد: این استان با برخورداری از ۳۵۵۰ هکتار بافت تاریخی، رتبه اول کشوری را از این منظر داراست.

عالی ترین مقام اجرایی استان یزد ادامه داد: این استان بیش از ۶۵۰۰ مکان و ساختمان تاریخی، ۱۰۵ هتل مدرن و سنتی و ۵۳ اثر طبیعی ثبت شده دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توانمندی‌های اقتصادی این استان اشاره کرد و افزود: این استان؛ دومین استان معدنی و دارای رتبه اول کشور در تنوع مواد معدنی، رتبه اول در معادن فسفات کشور، رتبه سوم در استخراج سنگ آهن و رتبه اول ذخیره سرب و روی کشور را داراست.

فاطمی با بیان اینکه یزد؛ چهارمین استان صنعتی ایران با تولید بیش از ۱۰۰۰ نوع کالاست، گفت: یزد حائز رتبه اول کشوری در تولید کاشی و سرامیک بوده و در حوزه های نساجی و صنایع برق و الکترونیک نیز از جایگاه بسیاری خوبی برخوردار است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت ها و دستاوردهای حوزه کشاورزی استان اشاره و تصریح کرد: با وجود قرارگیری استان یزد در منطقه خشک و نیمه خشک، یزد در حوزه کشاورزی نیز جایگاه برجسته‌ای دارد.

عالی ترین مقام اجرایی استان در همین خصوص ادامه داد: یزد دارای رتبه‌های سوم در تولید محصولات گلخانه‌ای و پسته، چهارمین تولیدکننده انار و هفتمین تولیدکننده زعفران در ایران است.

وی به وجود مراکز علمی فناوری و دانشگاهی متعدد در استان اشاره و اضافه کرد: استان یزد، به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تربیت نیرویی انسانی مورد نیاز توسعه کشور به ویژه در حوزه تولید و نشر علم و فناوری مطرح است.

استاندار یزد در ادامه یزد را از استان های پیشتاز کشور در حوزه دانش بنیان دانست و افزود: استان یزد در حوزه پزشکی و سلامت نیز، قطب درمان در جنوب و جنوب شرق ایران است.

وی اظهار کرد: در حوزه های پزشکی مانند قلب، دیابت و ناباروری نیز پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر در حوزه سلامت دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود زیرساخت ها و امکانت زیربنایی مناسب در استان یزد جهت جذب سرمایه گذار، گفت: یزد در مسیر جاده ابریشم باستانی و در کریدورهای بین المللی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار گرفته و رتبه نخست ترانزیت ریلی کشور را از آن خود کرده است.

فاطمی ادامه داد: موقعیت ممتاز جغرافیایی، زیرساخت های مناسب حمل و نقل هوایی و ریلی، وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی متعدد و شهرک ای گلخانه ای متعدد و مراکز درمانی مجهز، موید از زیرساخت های مناسب سرمایه گذاری در این استان است.

استاندار یزد با بیان اینکه یزد از استان های پیشتاز در تامین انرژی پایدار و پاک بوده و در مسیر چهار راه تبادل انرژی ایران قرار گرفته است، گفت: برخورداری از ۳۰۰۰ ساعت تابش در سال، از پتانسیل های استان در حوزه خورشیدی است.

وی در پایان بیان کرد: جایگاه ممتاز استان یزد بویژه در حوزه معادن، صنعت کاشی و سرامیک، نساجی و حتی کشاورزی، ظرفیت های مکملی را برای توسعه همکارهای با چین فراهم کرده است.


مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران کشور چین در یزد پیش‌بینی شده است

منبع: بــرنا
? مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران کشور چین در یزد پیش‌بینی شده است