مشارکت ضامن تحقق توسعه پایدار است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌ جمهوری، ضامن تحقق توسعه پایدار و امنیت ملی نظام جمهوری اسلامی است. حسام رهبری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص لزوم دعوت به مشارکت حداکثری عنوان کرد: مقام انتخابات ریاست‌ جمهوری فرصتی ارزشمند برای هر شهروند […]



عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌ جمهوری، ضامن تحقق توسعه پایدار و امنیت ملی نظام جمهوری اسلامی است.

حسام رهبری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص لزوم دعوت به مشارکت حداکثری عنوان کرد: مقام انتخابات ریاست‌ جمهوری فرصتی ارزشمند برای هر شهروند ایرانی است تا با حضور در پای صندوق‌های رأی، آینده کشور را رقم بزند، مشارکت حداکثری در این فرآیند دموکراتیک، نه تنها تضمین‌کننده ثبات و پیشرفت کشور است، بلکه وظیفه ملی هر فرد نیز محسوب می‌شود.

 وی عنوان کرد: در دوران حساس کنونی که ایران با چالش‌های متعددی در عرصه‌های مختلف روبه‌رو است، مشارکت همه‌جانبه شهروندان در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند زمینه‌ساز تحولات اساسی شده و افق روشنی را برای آینده کشور ترسیم کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان ضمن دعوت از جامعه دانشگاهی برای شرکت در انتخابات افزود: جامعه دانشگاهی ایران، به‌عنوان قشر روشن‌فکر و متخصص، نقش بسیار مهمی در هدایت افکار عمومی و پیش‌برد اهداف ملی کشور ایفا می‌کند، در این میان، مشارکت فعال اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها در انتخابات ریاست‌ جمهوری می‌تواند، تأثیر چشمگیری بر آینده کشور داشته باشد.

رهبری‌مقام  اذعان کرد: این قشر تحصیل‌کرده و صاحب‌نظر، با درک عمیق از مسائل و چالش‌های کشور، می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتقال تجربیات و اندیشه‌های خود به افکار عمومی، مسیر توسعه و پیشرفت ایران را هموارتر سازند، بدین ترتیب، دعوت از این گروه برای مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌ جمهوری، گامی مؤثر در جهت تحقق آرمان‌های ملی کشور خواهد بود.

وی افزود: انتخابات ریاست‌ جمهوری، فرصتی ارزشمند برای همه شهروندان ایرانی است تا صدای خود را در تعیین آینده کشور به گوش برسانند، این انتخابات، به‌عنوان یک رویداد ملی، نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه، از هر قشر و طبقه اجتماعی است.

نخبه جوان کرمانی عنوان کرد: ضروری است که تمامی شهروندان با آگاهی و مسئولیت‌پذیری در این انتخابات حضور یابند و با انتخاب آگاهانه، در تحقق آرمان‌های ملی کشور نقش آفرینی کنند، این امر نه‌تنها به افزایش مشروعیت و ثبات نظام سیاسی می‌انجامد، بلکه به‌عنوان زمینه‌ساز تحولات اساسی در عرصه‌های مختلف نیز محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رفسنجان نحوه مشارکت موثر را تشریح کرد و گفت: هر شهروند ایرانی با توجه به شرایط و امکانات خود می‌تواند به شیوه‌های مختلفی در انتخابات ریاست‌ جمهوری مشارکت داشته باشد، مهم‌ترین و ارزشمندترین شکل این مشارکت، حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب آگاهانه نامزد مورد نظر است، این امر نه‌تنها به‌عنوان وظیفه ملی هر شهروند محسوب می‌شود، بلکه زمینه‌ساز تحقق عدالت اجتماعی و توسعه پایدار کشور خواهد بود.

وی اذعان کرد: شهروندان می‌توانند در تبلیغات انتخاباتی نامزدها شرکت کرده و با ارائه نقطه‌نظرات خود به افکار عمومی، در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها نقش ایفا کنند، همچنین، آگاه‌سازی دیگر شهروندان درباره اهمیت مشارکت در این انتخابات نیز می‌تواند گام مؤثری در این مسیر باشد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان رفسنجان تأکید کرد: انتخابات ریاست‌ جمهوری، فرصتی استثنایی برای تمامی شهروندان ایرانی است تا با مشارکت فعال در این فرآیند دموکراتیک، آینده کشور را رقم بزنند، آرمان دستیابی به توسعه همه‌جانبه و تحقق اهداف ملی ایران، جز با همراهی و همدلی تمامی اقشار جامعه میسر نخواهد بود. 

رهبری‌مقام افزود: وظیفه ملی هر فرد است که با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب آگاهانه، در سرنوشت کشور مشارکت داشته باشند، این امر، نه‌تنها به افزایش مشروعیت و ثبات نظام سیاسی می‌انجامد، بلکه به‌عنوان زمینه‌ساز تحولات اساسی در عرصه‌های مختلف نیز محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است که با مشارکت حداکثری شهروندان در انتخابات ریاست‌ جمهوری، شاهد ظهور افق روشنی برای آینده ایران در همه امور و حمایت قاطع از مظلومیت مردم فلسطین نیز باشیم.

انتهای خبر/ طهماسبی


مشارکت ضامن تحقق توسعه پایدار است

منبع:آرمـان
? مشارکت ضامن تحقق توسعه پایدار است