مشارکت در انتخابات تأیید الهی برای نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری امروز، ۱۲ تیرماه در آیین افتتاحیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان ضمن قدردانی از خدمات نیروی انتظامی، گفت: این نیرو حافظ، مدافع و فدایی امنیت و ارزش‌های کشور است. وی افزود: مجموعه نیروهای […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری امروز، ۱۲ تیرماه در آیین افتتاحیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان ضمن قدردانی از خدمات نیروی انتظامی، گفت: این نیرو حافظ، مدافع و فدایی امنیت و ارزش‌های کشور است.

وی افزود: مجموعه نیروهای مسلح فعالیت‌های قرآنی خوبی انجام می‌دهند و این انس با قرآن از برکات الهی است. جای افتخار دارد که نیروهای مسلح از پیشتازان عرصه قرآن، ترویج و حاکمیت قرآن بر جان افراد و جامعه هستند و توفیقات بسیاری به دست آورده‌اند.

حجت‌الاسلام علیمرادی با بیان اینکه قرآن کتاب انسان، معرفت، معنویت، فضیلت و تأمین‌کننده سعادت بشر است، افزود: همه آنچه که انسان به شناخت آن محتاج است، معرفت آن در قرآن آمده و انسان با قرآن می‌تواند به اوج فضیلت برسد. قرآن تابلویی از برجسته‌ترین افرادی که به فضیلت رسیده‌اند یعنی انبیای الهی ترسیم کرده است.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب عدالت در همه شئون است و عدالت الهی، عدالت در جان افراد، عدالت در اقتصاد و… را ترسیم کرده است. بشر آفریده شده تا برجسته‌ترین مکارم اخلاقی، فضیلت و سعادت را به دست آورد و راه رسیدن به این امر کتاب قرآن و معلمان قرآن یعنی پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) هستند که از هم جدا نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام علیمرادی با طرح این سؤال که قرآن خود را چگونه معرفی می‌کند؟ افزود: در آیه ۲۹ سوره «ص» قرآن کتاب تعقل و تدبر است. این کتاب عقل انسان را پرورش می‌دهد و جامعه برای عبور از فضای زندگی شیطانی نیاز به قرآن دارد. قرآن بشریت را از لایه‌های نازل زندگی به اوج کرامت و شرافت انسانی بالا می‌برد. با این کتاب می‌شود وارد زندگی انسانی شد اما بدون قرآن، انسان یا گرفتار شهوات و یا گرفتار صفات شیطانی می‌شود و آنگاه که قرآن بر زندگی بشر مسلط شود انسان وارد زندگی انسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس آیه ۵۵ سوره انعام قرآن کتابی با برکت است که باید از آن تبعیت و مطابق آن عمل کرد و این کتاب فراهم‌کننده رحمت الهی بر جامعه است، اظهار کرد: طبق آیه اول سوره ابراهیم، قرآن انسان را از تاریکی، ظلم، بداخلاقی، پلیدی‌ها و… خارج و وارد حیات طیبه کند که البته این امر با معلمان قرآن یعنی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) محقق می‌شود و بدون عترت، قرآن کارساز نیست.

علیمرادی در پایان با قرائت آیه ۶۲ سوره انفال به اهمیت مشارکت در انتخابات از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: مشارکت در انتخابات تأیید الهی برای نظام جمهوری اسلامی و از عوامل تقویت آن است. علاوه بر مشارکت، انتخاب اصلح نیز اهمیت بسیاری دارد و خداوند در قرآن می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها وَإِذا حَكَمتُم بَينَ النّاسِ أَن تَحكُموا بِالعَدلِ ۚإِنَّ اللَّهَ نِعِمّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَميعًا بَصيرًا». جمهوری اسلامی، فرهنگ و ادب و اخلاق، داشته‌های مادی و معنوی کشور و… امانت هستند که باید حفظ شود و کوتاهی در این امر ذره‌ای قابل اغماض نیست بنابراین باید انتخاب اصلح داشته باشیم.

انتهای پیام


مشارکت در انتخابات تأیید الهی برای نظام جمهوری اسلامی است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? مشارکت در انتخابات تأیید الهی برای نظام جمهوری اسلامی است