مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، دو مقوله مهم انتخابات

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد جیرفت گفت: در انتخابات پیش‌رو باید به دو مقوله مهم مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح توجه ویژه داشته باشیم. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ رحمان مجازی در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو و انتخاب رئیس جمهور اصلح گفت: همان‌طور که همگان می‌دانند، قرار نبود انتخابات به‌این […]



عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد جیرفت گفت: در انتخابات پیش‌رو باید به دو مقوله مهم مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ رحمان مجازی در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو و انتخاب رئیس جمهور اصلح گفت: همان‌طور که همگان می‌دانند، قرار نبود انتخابات به‌این زودی برگزار شود اما متأسفانه با شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی، طبق قانون اساسی کشور نظام ملزم به برگزاری یک انتخابات فوری است و قوه مجریه کشور به همان جدیت و سرعت کارش را دنبال کند.

 
وی بیان کرد: در انتخابات پیش‌رو و مانند همه انتخابات گذشته تا حالا باید به دو مقوله مهم توجه ویژه داشته باشیم؛ مقوله اول افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی، یعنی مشارکت حداکثری و مقوله دوم انتخاب اصلح رئیس جمهور، کسی که در تراز شهید آیت‌الله رئیسی باشد.
 
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد جیرفت تاکید کرد: هرکدام از این مفاهیم ذیل آن تعاریف زیادی وجود دارد، اولاً برای نظام ما حداکثر مشارکت باید وجود داشته باشد و همه باید تلاش کنیم تا مردم را پای صندوق‌های رأی ‌بیاوریم و همه را باهم هم‌آوا کنیم و به این موضوع ترغیب کنیم، به خصوص نهاد‌های دست‌اندرکار باید در این زمینه اقدامات مؤثری انجام دهند.
 
رحمان مجازی مطرح کرد: مردم باید رأی بدهند و مشارکت داشته باشند؛ چراکه هر زمانی که ما مشارکت بالایی در انتخابات داشته‌ایم، دشمنان ملت ما از مواضع خودشان عقب‌نشینی کردند و هر زمان که مشارکت پایین بوده دشمنان فوری شروع به لفاظی و تهدید کردند، به‌همین منظور افزایش مشارکت بسیار ضروری و واجب است. 
 
وی افزود: دومین رسالت و وظیفه مردم این است که انتخاب اصلح داشته باشند، کلمه اصلح تعاریف و معانی دارد، اصلح یعنی اگر کسی خصوصیات خوب بیشتری از دیگر افراد صالح داشته باشد بین صالح‌هان آن فرد اصلح است.
 
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد جیرفت اظهار کرد: همه‌ کاندیدای ریاست جمهوری تایید صلاحیت شده صالح هستند و همه این توانمندی، لیاقت و صلاحیت را دارند اما مسئله‌ای که برای مردم واجب شده این است که فرد اصلح را باید انتخاب کنند. 
 
رحمان مجازی اذعان کرد: مردم دنبال باند، جناح و قبیله نباشند ببینند چه کسی می‌تواند در شرایط کنونی کشور، کشور را به مسیر درست و صحیح هدایت و اداره کند و راهی که شهید رئیسی و شهدای خدمت در پیش گرفتند را تداوم دهد، آن شخص اصلح است، راهی که انتخاب می‌کند و مسیری را که می‌خواهد برود بدون در نظر گرفتن حذب و جناح و کرسی و حتی بدون پست و مقام باشد، برای خدمت به مردم کسی که به این منظور وارد شد و خواست خدمت بکند آن فرد اصلح است. 
 
وی مطرح کرد: اصلح کسی است که وقتی در رأس دولت اسلامی قرار می‌گیرد دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این باره کم شود، این‌جور نباشد که مقام معظم رهبری هر روز به این‌ها اخطار و تذکر بدهد مانند مسئله برجام بگوید من مخالفم اما شما اسرار دارید بروید مذاکره کنید، این ها را نگوید و آن شخصی که در رأس دولت قرارد دارد کار‌هایی انجام دهد که خاص رهبری است و این هم یکی از خصلت‌های یک شخص اصلح در نظام جمهوری اسلامی است.
 
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد جیرفت تصریح کرد: خصلت بعدی شخص اصلح پر‌کاری است، آن که کسی عافیت طلب نباشد و همیشه در دل میدان و مرد میدان باشد این شخص، فرد اصلح است.
 
رحمان مجازی عنوان کرد: یک‌ سری از افراد هم در انتخابات مؤثر‌ هستند یعنی سوابق افراد در همه حوزه‌ها باید بررسی شود تا به شخص اصلح رسید، چون تا سوابق را بررسی نکنیم نمی‌توانیم اصلح را تشخیص دهیم؛ لذا ضرورت دارد که سوابق هم بررسی کنیم.
 
وی در پایان تأکید کرد: وظایف و رسالت ما در این شرایط حساس و برهه زمانی خاص است تا بتوانیم ان‌شاءالله یک رئیس جمهور موفق، صالح، شایسته و در عین حال آن بحثی که مطرح شد اصلح را از بین کاندید‌های ریاست جمهوری انخاب کنیم و دولت جمهوری اسلامی ان‌شاءالله به بهترین شکل ممکن تشکیل شود.
 
 
منبع: دقیانوس 
 
انتهای خبر/ فلاح
 


مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، دو مقوله مهم انتخابات

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، دو مقوله مهم انتخابات