مشارکت بالا در انتخابات قدرت نظام را به دشمنان تفهیم می‌کند

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در ایراد خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات و تسلیت شهادت امام پنجم شیعیان امام محمد باقر علیه السلام، اظهار داشت: امام باقر علیه السلام بنیانگذار نهضت […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در ایراد خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات و تسلیت شهادت امام پنجم شیعیان امام محمد باقر علیه السلام، اظهار داشت: امام باقر علیه السلام بنیانگذار نهضت فکری شیعه است و این نهضت در زمان این امام بزرگوار احیا شد و ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره با برخی از اقدامات و خدمات مهم و تاثیرگذار این امام بزرگوار به اسلام و مذهب شیعه و احیای نهضت فکری شیعه، گفت: تاسیس حوزه علمیه شیعه، تربیت شاگردان برجسته و ممتاز و برگزاری گفت‌وگوها و مناظراتی که به وسیله آن راه تحریف مذهب شیعه بسته شد، از جمله این خدمات ارزشمند است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده، اظهار داشت: مسلم ابن عقیل (ع) پیشگام پیشگامان شهدای کربلا است؛ ۱۸ هزار نفر از مردم کوفه با مسلم (ع) بیعت کردند و آن حضرت نامه‌ای به امام حسین علیه‌السلام نوشت و پس از آن امام علیه السلام به سمت کوفه حرکت کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام در راه کوفه بود که نامه دوم حضرت مسلم (ع) و خبر شهادت حضرت مسلم (ع)، خیانت و بدعهدی کوفیان به امام حسین علیه‌السلام رسید، افزود: شهادت مسلم (ع) سه مسئله را روشن کرد؛ ثابت کرد امیدی به پیروزی و امکان انتقام شهادت مسلم (ع) نیست و امکان تشکیل حکومت برای امام حسین علیه‌السلام هم وجود ندارد. امام حسین علیه‌السلام با وجودی که می‌دانستند این راه، راه شهادت است به سمت کوفه حرکت کردند.

صباحی با اشاره به شهادت رئیس جمهور خدمتگزار و مردمی ما آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بیان کرد: مقدر شد که انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ما زودتر برگزار شود.

وی انتخابات را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شد و در واقع انتخابات از ارکان مهم نظام‌مندی انقلاب است.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه این انقلاب حاکمیت مردم در همه سطوح را به رسمیت شناخته است و این حاکمیت با انتخابات رقم می‌خورد، افزود: از این جهت تاکید بر مشارکت بالا و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران همیشه پای رای مردم و منتخب آنها ایستاده است، ادامه داد: هر چه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر و حضور مردم بالاتر باشد سطح کارآمدی نظام بالاتر رفته، پایداری نظام مستحکم‌تر شده و عزت و قدرت نظام را به دشمنان تفهیم می‌کنیم.

صباحی با بیان اینکه داوطلبان و طرفداران آنها باید فضای انتخاباتی کشور را گرمی و با نشاط کنند، ادامه داد: باید از تخریب و کارهای خلاف اخلاق پرهیز کرده و وظیفه دارند به مر قانون و اخلاق عمل کنند تا این دستاورد شیرین ثمرات خوبی برای آینده ملت و مملکت داشته باشد.

انتهای پیام/۵۱۱/




مشارکت بالا در انتخابات قدرت نظام را به دشمنان تفهیم می‌کند

منبع: تسنــیم
? مشارکت بالا در انتخابات قدرت نظام را به دشمنان تفهیم می‌کند