مسجد جامع کرمان شخصیتی مانند حاج قاسم را تحویل جهان اسلام داد | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مسجد کانون پرورش انسان‌های شجاع و وارسته است، گفت: مسجد جامع کرمان شهید حاج قاسم سلیمانی را تحویل جهان اسلام داد. حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه ۲۳ مهرماه در مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان(۲۴ […]


نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مسجد کانون پرورش انسان‌های شجاع و وارسته است، گفت: مسجد جامع کرمان شهید حاج قاسم سلیمانی را تحویل جهان اسلام داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه ۲۳ مهرماه در مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان(۲۴ مهر سال ۵۷) اظهار کرد: مسجد کانون تربیت، تغییر و تحول  است.

وی با بیان اینکه مسجد کانون پرورش انسان‌های شجاع و وارسته است، افزود: مسجد جامع کرمان از روزی که آن حادثه‌ رخ داد تاکنون هر روز درخشان‌تر است و یکی از افرادی که آن حادثه تحویل جهان اسلام داد، شهید حاج قاسم سلیمانی است.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: در آن واقعه هر کسی در این فکر بود خود را چگونه نجات بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان که خود از شاهدان واقعه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان است، گفت: عوامل رژیم پهلوی، مردم را خیلی زدند و همه در حال جنگ و گریز بودند اما شهید سلیمانی که باید خود را نجات می‌داد به فکر دختری بود که در آن حادثه گیر افتاده بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خاطره‌ای از شهید سلیمانی بیان کرد: با هم بودیم که حاج قاسم گفت «دعا کن من زودتر بروم و در این دنیا نباشم». گفتم تو به درد جهان اسلام می‌خوری و باید باشی اما گفت «وقتی اشک چشم دختران افغانستانی، پاکستانی، فلسطینی، لبنانی و عراقی را می‌بینم و نمی‌توانم برایشان کاری کنم، بعضی شب‌ها خوابم نمی‌برد و دوست ندارم در این دنیا باشم».

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: این فرد(حاج قاسم) تربیت یافته مسجد است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ملیت و دیانت دو عقبه مهم کشور ماست که در دوران‌های مختلف چه برخوردهای متفاوتی با آنها شد، گفت: قبل از انقلاب حکومت قبائل بود و دموکراسی معنا نداشت و در ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی وضع همین بود اما امام خمینی (ره) آغاز حکومت مردم را در ایران اعلام کرد و فرمود جمهوری اسلامی. 

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه امام و انقلاب برای مردم و کشور عظمت آوردند، افزود: قرن‌ها کشور ما از تمدنش فاصله گرفته و خاکش را از دست داد( دو برابر خاک کنونی را از دست داده‌ایم) و ایران عظمت و جایگاهش را از دست داده بود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: اما امروز به ایران در کنار ابرقدرت‌ها نگاه می‌کنند و می‌گویند مراقب ایران، چین و روسیه باشید.

وی افزود: ضعف‌هایی در معیشت و اقتصاد داریم و مشکلاتی هست اما انقلاب به برکت خون شهدا و کانون بودن مساجد، خیلی حُسن و عظمت برای کشور به ارمغان آورد.

انتهای پیام 


مسجد جامع کرمان شخصیتی مانند حاج قاسم را تحویل جهان اسلام داد

منبع: ایـسنا
? مسجد جامع کرمان شخصیتی مانند حاج قاسم را تحویل جهان اسلام داد