مسجدی که امید جوانان اهل اقتصاد شد

قصه تلاش اقتصادی جوانانی که از پای موعظه و دعا برخاسته و چرخ اقتصادی یک استان را درحالی‌که مشارکت مردمی هنوز تکلیف نبود، چرخاندند. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ چه کسی می‌دانست تلاش جوانان یک مسجد سبب شود که رئیس جمهوری همچون آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پا به منزل اقتصادیشان […]


قصه تلاش اقتصادی جوانانی که از پای موعظه و دعا برخاسته و چرخ اقتصادی یک استان را درحالی‌که مشارکت مردمی هنوز تکلیف نبود، چرخاندند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ چه کسی می‌دانست تلاش جوانان یک مسجد سبب شود که رئیس جمهوری همچون آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پا به منزل اقتصادیشان بگذارد، برای تلاششان آنان را تقدیر کند و همان شخص به شهید خدمت معروف شود.

قصه از مسجد شروع شد وقتی جوانان در مسجد سرگرم کارهای فرهنگی از قبیل روضه‌خوانی و مجالس دعا و قرآن‌خوانی بودند، به آیه‌ای رسیدند که نوید جهاد می‌داد پس کار جهادی را شروع کردند، اما این تنها اول راه بود زیرا شنیدن مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال مردم به‌خصوص جوانان آن‌ها را آزار می‌داد بنابراین تنها راه‌حل را در کار جهاد نیافتند.

پس به‌دنبال ایجاد اقتصادی رفتند که همین مردم با سرمایه کم اما پایدا بتوانند خودشان امرار معاش کنند، در این صورت نیازی به گروه جهادی برای ساخت مسکن و چشمه بهداشتی نبود زیرا افراد خوشان توانمند می‌شدند و از عهده کارشان بر می‌آمدند.

جوانان متدین مسجد امام حسین(ع) دور هم جمع شدند و عقلشان را یک‌کاسه کردند و تصمیم گرفتند خودشان کاری را آغاز کنند، تمام مایملکشان زمین بود و مقداری پول، نه تخصصی داشتند و نه به منبع بزرگ ثروتی وصل بودند، حتی قوانین هم به‌نفشان نبود، مانده بودند با یک زمین در دل بیابان که باید برایشان ثروت‌آفرینی می‌کرد.

هیچ نداشتند از لحاظ مادی اما قوی و باانگیزه بودند برای تلاشی که قرآن وعده‌شان کرده بود، کاری را آغاز کردند که حتی ترسیمش بر روی کاغذ هم مشکل بود و توان فکر به آن وجود نداشت، یادم است که معینی مدیرعاملش یک‌بار گفت: وقتی در سخت‌ترین شرایط قرار گرفتم و تمام مسئولان مرا از خود راندند و هرچه سنگ بود را جلوی پایم انداختند، لب جدول در یکی از خیابان‌های تهران نشستم و چنان گریستم و رو کرذم به سیدالشباب اهل جنت حسین‌بن‌علی گفتم سید ما آقای ما این مسجد و جوانانش به نام شما مهر شده‌اند، شما دستمان را بگیرید و از همانجا گره کار ما تمام شد و سدید شروع به حرکت کرد.

این سخن نشان می‌دهد همان توکل و توجه به خداوند و امامانش، تنها راه‌حل رفع تمام گره‌های کور و مشکلات سخت است، جوانان مسجد برای آغاز حرکت خود نزد علما هم رفتند و از آنان مشورت گرفتند که با قرائت و تفسیر آیات دوم و سوم سوره طلاق آنان را برای حرکتی سخت ترغیب کردند.

شهرکی که تنها در ابتدا با یک ترانس برق و چند کارگاه کوچک کار خود را آغاز کرد امروز بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه دارد و نمونه کشوری شده و مسئولی در کشور باقی نمانده که از این شهرک بازدید نکرده باشد و از موفقیت‌های آنان نشنیده باشد.

شهرکی که روزی یک بیایان بود امروز تبدیل به بزرگ‌ترین شهرک مردم پایه و الگوی عظیم مشارکت مردمی شده‌ است و از رئیس جمهور گرفته تا مدیران استانی آن را بازدید کردند و نقطه نظرات همه را هم برای پیش‌برد کار خود گرفته و به‌کار بسته‌اند.

مردم کرمان بازم ثابت کردند که مرد میدان‌های سخت هستند و از جهاد رزمی در راه خدا تا جهاد اقتصادی را همچون سرمه بر چشم دارند و این نوع مقاومت بر جبینشان پیداست.

شایان ذکر است که شهرک صنعتی سدید در ۱۰ کیلومتری محور کرمان زرند قرار دارد و میزبان هر تولیدکننده‌ای که سرمایه کم اما همت بلند دارد، است.

انتهای خبر/ طهماسبی
 

 


مسجدی که امید جوانان اهل اقتصاد شد

منبع:آرمـان
? مسجدی که امید جوانان اهل اقتصاد شد