مسئولی که منتقد نداشته باشد، در کارش پیشرفت نمی‌کند

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: مسئولی که منتقد نداشته باشد، در کارش پیشرفت نمی‌کند، زیرا فکر می‌کند کارش بی‌عیب است لذا نقد موجب جبران و رفع کاستی‌ها می‌شود. حجت الاسلام علی توکلی صبح امروز ۱۲ تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: نقش رسانه در اصلاح و یا تخریب جامعه بر […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: مسئولی که منتقد نداشته باشد، در کارش پیشرفت نمی‌کند، زیرا فکر می‌کند کارش بی‌عیب است لذا نقد موجب جبران و رفع کاستی‌ها می‌شود.

حجت الاسلام علی توکلی صبح امروز ۱۲ تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: نقش رسانه در اصلاح و یا تخریب جامعه بر کسی پوشیده نیست. رسانه هم می‌تواند به جامعه امید و نشاط بدهد و هم می‌تواند یاس و سرخوردگی برای جامعه ایجاد کند. لذا مهم ترین کار، مخاطب شناسی و هدف‌شناسی است.

وی با اشاره به اینکه نوع چینش خبر به هنرمندی خبرنگار بستگی دارد، افزود: خبرنگار حلقه واسط بین دولت، حکومت و مردم است و باید خبرنگاران به خاطر تاثیر کار خبر، اهمیت ویژه‌ای برای این کار قائل باشند و در اخبار و تحلیل حب و بغض را کنار بگذارند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان با اشار به نقد درست و همراه با پاسخ طرفین، بیان کرد: رسانه‌ها دنبال گره‌گشایی از ذهن مردم باشند، ضمن اینکه رسانه‌ها آئینه عملکرد مسئولان هستند.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: در سازمان قضائی نیروهای مسلح به جرائم خاصی که نظامی‌ها در حوزه ماموریتشان انجام می‌دهند، رسیدگی می‌شود.

توکلی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح بیشتر توجه شده و بیشترین تلاش و برنامه‌ریزی بر این موضوع متمرکز شده و در سال گذشته سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان ۹۵ هزار نفر ساعت برای نیروهای مستقر در استان کلاس‌های آگاه‌سازی و آموزشی برگزار کرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره نوع برخورد نیروهای مسلح و کارکنان ادارات با مردم اظهارکرد: برخورد نامناسب در همه ادارات اجرایی و قضائی وجود دارد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان ادامه داد: اگر خود را بدهکار به مردم بدانیم، کار را خوب انجام داده و خوب برخورد می کنیم. اگر خود را طلبکار مردم بدانیم، درست برخورد نمی‌کنیم؛ البته ما استخدام شده و حقوق می‌گیریم که کار مردم را راه بیندازیم و اگر می‌خواهیم حقوق ما مشکل شرعی نداشته و زندگی ما پاک باشد، باید برخورد خوب با مردم داشته باشیم.

توکلی در ادامه بیان کرد: در مجموع در جرائم نیروهای مسلح در استان کرمان کاهش داشته‌ایم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره پرونده یکی از نیروهای نظامی در قلعه گنج اظهار کرد: در این پرونده قتل، حکم قصاص صادر و در دیوان عالی کشور تائید شده و باید اولیاء دم خانم درخواست قصاص بدهند و چون قاتل مرد و مقتول زن است، باید اولیاء دم خانم نصف دیه را بپردازند که در این صورت حکم اجرا خواهد شد.

توکلی گفت: اگر اولیاء دم رضایت بدهند، از جنبه عمومی جرم، قاتل سه تا ۱۰ سال حبس را متحمل خواهد شد.

انتهای پیام




مسئولی که منتقد نداشته باشد، در کارش پیشرفت نمی‌کند

منبع: ایـسنا
? مسئولی که منتقد نداشته باشد، در کارش پیشرفت نمی‌کند