مسئولیت اجتماعی معادن کرمان کجا هزینه می‌شود؟ | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کرمان استان پهناوری است اما همه نقاط به یک اندازه رشد و توسعه پیدا نکرده، گفت: باید مشخص شود مسئولیت اجتماعی معادن و شرکت‌ها کجا هزینه می‌شود؟ آیا صرف عمران و آبادانی استان می‌شود یا به افراد خاص داده می‌شود. ذبیح الله خدائیان امروز ۲۰ […]


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/fetfet/domains/nazirkerman.ir/public_html/nazirkwp/plugins/easy-watermark/src/classes/Features/CacheBusting.php on line 155



نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کرمان استان پهناوری است اما همه نقاط به یک اندازه رشد و توسعه پیدا نکرده، گفت: باید مشخص شود مسئولیت اجتماعی معادن و شرکت‌ها کجا هزینه می‌شود؟ آیا صرف عمران و آبادانی استان می‌شود یا به افراد خاص داده می‌شود.

ذبیح الله خدائیان امروز ۲۰ شهریورماه در مراسم معارفه مدیرکل جدید بازرسی استان کرمان با بیان اینکه عدالت گمشده بشریت و هدف ارسال رسولان است، اظهار کرد: اگر بخواهیم تشخیص بدهیم عدالت یعنی هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد، باید به قانون مراجعه کنیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم عدالت در همه شئون زندگی مردم جامعه برقرار شود، باید به اجرای قانون اهمیت بدهیم و اینجاست که نقش دستگاه‌های نظارتی مشخص می‌شود.

خدائیان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های نظارتی، سازمان بازرسی کل کشور است که عالی‌ترین دستگاه نظارتی است و نظارت بر اجرای صحیح قانون و حسن جریان امور را به عهده دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: حسن جریان امور فراتر از اجرای صحیح قانون است و سازمان بازرسی مکلف است ببیند آیا امور در مجرای صحیح خود قرار دارد یا خیر و این حسن جریان امور به نظارت عمق می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه صلاحیت سازمان بازرسی عام است و بر همه امور همه دستگاه‌ها نظارت دارد، در ادامه گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بالایی دارد و شرکت‌های بزرگ معدنی، شبکه‌های ارتباطی ریلی، زمینی و هوایی؛ اقلیم متنوع؛ منابع آب و خاک و تولید محصولات کشاورزی از جمله ظرفیت‌های استان است اما با وجود اینها، نتوانسته به جایگاهی که شایسته مردم است، برسد.

خدائیان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نقطه ایده‌آل نیاز به تلاش و جدیت مدیران داریم، تصریح کرد: در استان کرمان چالش قاچاق مواد مخدر، قاچاق سوخت، ریزگردها، کمبود صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی و عدم توزیع امکانات در سراسر استان را داریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: کرمان استان پهناوری است و همه نقاط به یک اندازه رشد و توسعه پیدا نکرده و معتقدم اگر همین صنایع و معادن به کمک بخش‌های مختلف استان بیایند، همه نقاط می‌توانند رشد و توسعه متوازنی داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید مشخص شود مسئولیت اجتماعی کجا هزینه می‌شود؟ آیا صرف عمران و آبادانی استان می‌شود یا به افراد خاص داده می‌شود و بازرسی باید در این زمینه نظارت کند.

خدائیان با بیان اینکه حقوق دولتی معادن باید به موقع وصول شود، تصریح کرد: اینکه می‌گویند فلان معدن در اختیار فلان گروه و یا فلان شخص است، یا مدیری که آنجاست به علت اینکه منصوب فلان فرد است، فقط به او پاسخگوست و نباید این چنین باشد که بگوییم این معدن ملک فلان مسؤول است، زیرا این یک نوع رانت است و اگر اتفاق بیفتد باید جلوی رانت در این کارخانجات و صنایع گرفته شود.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: وظیفه اداره کل بازرسی استان این است احکام هر دستگاه را استخراج و نظارت و هر سال ارزیابی کند آیا تکلیف دستگاه در زمینه برنامه هفتم به موقع عملی می‌شود؟

وی در پایان ضمن قدردانی از خدمات دو دهه احمد آبیار در بازرسی استان کرمان گفت: شرط امانتداری در مسئولیت، خدمت به مردم است و ما مدیران در استان کرمان و کل کشور اسوه‌ای مانند شهید سلیمانی داریم و حاج قاسم پرورش یافته این استان است.

خدائیان تاکید کرد: اگر در کارمان اخلاص داشته باشیم، خداوند قلب‌ها را تسخیر ما می‌کند و نیاز به تبلیغ نداریم.

انتهای پیام


مسئولیت اجتماعی معادن کرمان کجا هزینه می‌شود؟

منبع: ایـسنا
? مسئولیت اجتماعی معادن کرمان کجا هزینه می‌شود؟