مرکز تحقیقات نگهداری از حیوانات آزمایشگاهی بم راه‌اندازی شد | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: در سال جاری مرکز تحقیقات نگهداری از حیوانات آزمایشگاهی تجهیز و راه‌اندازی شده تا زمینه فعالیت بیشتر برای دانشجویان فراهم شود. دکترمحمد بنی‌اسدی در گفت و گو با نذیر کرمان، با اشاره به حوزه ماموریت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: […]


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/fetfet/domains/nazirkerman.ir/public_html/nazirkwp/plugins/easy-watermark/src/classes/Features/CacheBusting.php on line 155



نذیر کرمان/کرمان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: در سال جاری مرکز تحقیقات نگهداری از حیوانات آزمایشگاهی تجهیز و راه‌اندازی شده تا زمینه فعالیت بیشتر برای دانشجویان فراهم شود.

دکترمحمد بنی‌اسدی در گفت و گو با نذیر کرمان، با اشاره به حوزه ماموریت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: شاهد رشد خوبی در تعداد مقالات و کیفیت مقالات دانشگاه هستیم که در مجلات معتبر بین‌المللی در حال پذیرش و چاپ هستند.

وی افزود: به منظور فعال‌سازی مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیردار، واحد تحقیقات بالینی در بیمارستان پاستور بم فعال و زمینه فعالیت پژوهشگران و اعضای هیئت علمی فراهم شده تا بتوانیم شاهد فعالیت بیشتر در حوزه‌های بالینی باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: این دانشگاه از لحاظ تحقیقات و فناوری رتبه خوبی در سطح دانشگاه‌های تیپ سه قرار دارد و تاکنون همین جایگاه را حفظ کرده و در جهت توسعه و رشد جایگاه بالاتر در تحقیقات و فناوری، برنامه‌ریزی‌هایی  صورت گرفته است.

وی از تشکیل تیم‌های پژوهشی خبر داد که به صورت ترکیبی اعضای هیئت علمی پژوهشی و آموزشی به صورت مشترک در حال فعالیت‌های پژوهشی هستند.

بنی‌اسدی به حوزه فناوری اشاره کرد و افزود: مرکز رشد دانشگاه در حال توسعه فیزیکی است زیرا از لحاظ دفاتر محدودیت داشتیم که با اضافه شدن ساختمان جدید در جنب مرکز رشد زمینه پذیرش واحدهای فناور بیشتری فراهم شده است.

وی بیان کرد: بین دانشگاه علوم پزشکی با مراکز رشد مستقر و بین مجتمع آموزش عالی و دانشگاه آزاد بم ارتباطات شکل گرفته و به صورت پروژه‌های مشترک و دوره‌های آموزشی مشترک در خدمت سایر دانشگاه‌ها بوده‌ایم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بم درباره همکاری با جهاد دانشگاهی گفت: آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در دوره‌های موردنیاز پژوهشگران هستیم.

وی به پارک علم و فناوری نیز اشاره کرده و گفت: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی بم واحدها را بعد از اینکه در دوره‌های پیشرو، رشد و واحدهای فناور سپری می‌کنند، به پارک علم و فناوری کرمان معرفی نموده تا به صورت متمرکز و در سطح بالاتر ادامه فعالیت بدهند.

بنی‌اسدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر مباحث آکادمیک، پژوهشی و آموزشی در میدان ارائه خدمات در صف اول هستند و این مهم می‌تواند منجر به افزایش سطح سلامت عمومی شود.

وی با با اشاره به رویداد پیوند هوش مصنوعی و سلامت افزود: این رویداد پیش زمینه مطلوبی برای نسل سوم و چهارم شدن دانشگاه‌ها با تمرکز بر ارائه خدمات و کارآفرینی خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: اکثر واحدهای فناور ما از هوش مصنوعی  بهره می‌برند، به نوعی که برای استفاده سریع در رشد علم به سمت هوش مصنوعی رفتند و دوره‌های آموزشی و واحدهای فناوری اکنون دارند به صورت مستقیم از هوش مصنوعی برای پیشبرد کارها استفاده می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: هر فردی که ایده‌ای در حوزه‌های بهداشت و کشاورزی داشته باشد، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از این طرح‌ها استقبال می‌کند.

انتهای پیام


مرکز تحقیقات نگهداری از حیوانات آزمایشگاهی بم راه‌اندازی شد

منبع: ایـسنا
? مرکز تحقیقات نگهداری از حیوانات آزمایشگاهی بم راه‌اندازی شد