مرکز اقامتی ترک اعتیاد در تاکستان افتتاح شد

به گزارش نذیر کرمان از قزوین، در مراسمی با حضور عباس بیگدلی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی و علی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین از چهارمین مرکز اقامتی ترک اعتیاد در تاکستان بهره برداری شد. علی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در مراسم افتتاح گفت: زمین این مرکز توسط آموزش و پرورش […]


به گزارش نذیر کرمان از قزوین، در مراسمی با حضور عباس بیگدلی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی و علی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین از چهارمین مرکز اقامتی ترک اعتیاد در تاکستان بهره برداری شد.

علی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در مراسم افتتاح گفت: زمین این مرکز توسط آموزش و پرورش در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و ما آن را تجهیز کرده ایم و ظرفیت پذیرش ۴۵ معتاد را دارد.

وی بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر عامل مهم گرایش افراد به سرقت است و به گفته کارشناسان، جمع آوری معتادان پر خطر و فراهم کردن زمینه ترک اعتیاد تا ۳۰ درصد در کاهش سرقت موثر است.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: به همین منظور، چهارمین مرکز اقامتی ترک اعتیاد در تاکستان افتتاح شد.

وی گفت: در استان قزوین ۲۲ مرکز ترک اعتیاد راه اندازی شده که یک مرکز آن ویژه بانوان و یک مرکز ماده ۱۶ هم برای معتادان متجاهر در نظر گرفته شده است.
 
دهباشی پور یادآورشد: پارسال بیش از ۵ هزار معتاد برای ترک به این مراکز مراجعه کردند و از خدمات پزشکی ، روانشناسی و مشاوره و حرفه آموزی استفاده کردند.

وی اظهارداشت: ۳ مرکز توانمند سازی هم برای معتادان بهبود یافته فعال شده است که معتادان بهبود یافته بدون مکان می‌توانند یک سال در این مراکز اقامت داشته باشند.

این مدیر از اشتغال معتادان هم خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ اشتغال برای معتادان متجاهر ایجاد شد که خوشبختانه شاهد بازگشت هیچیک از این افراد به شرایط قبل نشدیم.

وی افزود: تسهیلات اشتغال درقالبهای مختلف به این افراد اعطا می شود و همه کسانی که جواز کسب، مدرک فنی و حرفه ای، کارت مباشرت و دیپلم فنی و حرفه ای دارند و نیز کسانی که استاد کار هستند می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

انتهای پیام


مرکز اقامتی ترک اعتیاد در تاکستان افتتاح شد

منبع: بــرنا
? مرکز اقامتی ترک اعتیاد در تاکستان افتتاح شد