مرمت خانه‌های تاریخی اشتغال‌زایی می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مرمت خانه‌های تاریخی و گردشگری استان در راستای حفظ تولید و ایجاد اشتغال صنایع دستی و هنری باید انجام شود‌. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از  روابط عمومی استانداری کرمان، چهاردهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۳، […]



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مرمت خانه‌های تاریخی و گردشگری استان در راستای حفظ تولید و ایجاد اشتغال صنایع دستی و هنری باید انجام شود‌.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از  روابط عمومی استانداری کرمان، چهاردهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۳، به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و دیگر اعضای کارگروه برگزار و به درخواست هشت واحد صنعتی و تولیدی در استان رسیدگی شد.

امیر حسن‌زاده، معاون اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه برای ساخت و توسعه کشور باید تلاش کنیم، گفت: باید با فکر از بین بردن فقر کار کنیم، با کمترین سرمایه‌گذاری می‌توانیم چندین هزار شغل ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و حفظ زنجیره ارزش افزوده در روند توسعه استان، عنوان کرد: همه واحدهای تولیدی و صنعتی برای ما ارزشمند هستند، لذا واحدهایی که محصول نهایی آنها در توسعه استان موثر است مورد حمایت قرار گیرند. وظیفه همه ماست که مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را حل کنیم.

حسن‌زاده با اشاره به صنعتی و معدنی بودن استان گفت: مرمت خانه‌های تاریخی و گردشگری استان در راستای حفظ تولید و ایجاد اشتغال باید انجام شود‌. استان کرمان با وجود معادن بسیار می‌تواند از درآمد حاصل از آنها برای تولید نرم‌افزار و گردشگری استفاده کند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد واحدهای صنفی استان متعلق به بانوان است، گفت: باید دبیرخانه‌ای جهت رفع مشکلات بانوان تولید کننده در سازمان صمت راه‌اندازی شود که امید آنها برای تولید افزایش یابد.

حسن‌زاده همچنین از افتتاح و توسعه آزمایشگاه تخصصی معدنی در استان خبر داد و گفت: استان معدنی نیاز به دانشگاه و آزمایشگاه تخصصی دارد، لذا توانستیم با کمک بخش خصوصی یک آزمایشگاه تخصصی را که طرح توسعه‌ای خوبی در طول سال‌های اخیر داشته شناسایی کنیم و طی دو هفته آینده افتتاح خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه در سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار آزمایش انجام داده است که با طرح توسعه می‌توانیم به ۵۰۰ هزار آزمایش در سال جاری برسیم.

انتهای خبر/ طهماسبی


مرمت خانه‌های تاریخی اشتغال‌زایی می‌کند

منبع:آرمـان
? مرمت خانه‌های تاریخی اشتغال‌زایی می‌کند