مرمت بنای ثبت ملی چهاربرج ارزوییه در کرمان کلید خورد

کرمان – فت فتو – رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اُرزوییه از انجام مقدمات فاز اول مرمت عمارت ثبت ملی چهاربرج روستای ابراهیم‌آباد در بخش صوغان این شهرستان خبر داد. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مختار اسکندرزاده روز چهارشنبه گفت: مرمت […]

کرمان – فت فتو – رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اُرزوییه از انجام مقدمات فاز اول مرمت عمارت ثبت ملی چهاربرج روستای ابراهیم‌آباد در بخش صوغان این شهرستان خبر داد.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مختار اسکندرزاده روز چهارشنبه گفت: مرمت این بنا با اعتبار بیش از ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در فاز اول به تازگی شروع شده و در حال انجام است.

رییس میراث‌فرهنگی شهرستان ارزوییه بیان کرد: بنای چهاربرج روستای ابراهیم‌آباد بخش صوغان، مربوط به دوره اواخر ساسانی و اوایل اسلام با کاربری قلعه بوده که با شماره ثبت ۳۳۰۶۶ مرداد ۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این مرحله از عملیات مرمت این بنای تاریخی، مرمت با خشت بنا، اندودکاری و بندکشی، عایق‌کاری سنتی و پاکسازی محیطی در دستور کار است.

مرکز شهرستان ارزوییه در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب غرب شهر کرمان قرار دارد.

روستای گردشگری آشین، منطقه ییلاقی دهسرد، امامزاده‌های سید یحیی دولت‌آباد و پیر غیب، تپه یحیی صوغان و برج تاریخی مهرآباد، از مهمترین جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان ارزوییه محسوب می شود.




مرمت بنای ثبت ملی چهاربرج ارزوییه در کرمان کلید خورد

منبع: ایـرنا
?مرمت بنای ثبت ملی چهاربرج ارزوییه در کرمان کلید خورد : اخبار استان کرمان – ورزشی