مردم برای تودهنی به دشمن، پرشورتر از دور اول در انتخابات شرکت کردند

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم ایران مردمی بصیر و آگاه هستند و وقتی دیدند که در یک هفته گذشته دشمنان بر این مسئله میزان مشارکت، موج‌سواری کردند، امروز برای زدن تو دهن دشمنان پای صندوق‌های رای آمدند. حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز ۱۵ تیرماه در اتاق خبر […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم ایران مردمی بصیر و آگاه هستند و وقتی دیدند که در یک هفته گذشته دشمنان بر این مسئله میزان مشارکت، موج‌سواری کردند، امروز برای زدن تو دهن دشمنان پای صندوق‌های رای آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز ۱۵ تیرماه در اتاق خبر ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان همزمان با سراسر کشور فرایند انتخابات رسما آغاز شد.

وی ادامه داد: از یک ساعت قبل آغاز فرآیند رسمی، شعب فعال شدند تا در زمان آغاز فرایند رای‌گیری با مشکلی روبه‌رو نباشند و شاهد استقبال مردم بودیم به طوری که مردم قبل از آغاز فرایند اخذ رای در صف ایستاده بودند. در برخی از شعب مردم قبل از آغاز در صف ایستاده بودند و مقدمات به خوبی انجام شده بود.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمان، همه شعب اخذ رای استان کرمان در پنج دقیقه اولی کار رای‌گیری را آغاز کردند و تا آخرین لحظات فعال خواهند بود.

طبق اعلام وی، میزان مشارکت مردم در سطح استان کرمان تا ساعت ۱۰ صبح نسبت به مدت مشابه دور اول انتخابات (هشتم تیرماه) افزایش داشته است.

حمیدی با بیان این مطلب که شاهد شور انتخاباتی هستیم، عنوان کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای نشان از افزیش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات دور اول از میانگین کشوری بیشتر بوده، گفت: مردم ایران مردمی بصیر و آگاه هستند و وقتی دیدند که در یک هفته گذشته دشمنان بر این مسئله میزان مشارکت، موج‌سواری کردند و میزان مشارکت مردم را نشانه جدا شدن مردم از نظام و کشور می‌دانستند که در واقعیت اینگونه نبوده، امروز برای زدن تو دهن دشمنان پای صندوق‌های رای آمدند.

حمیدی افزود: مردم وقتی دیدند که دشمن شاد شده امروز احساس تکلیف کردند و برای زدن تودهنی به دشمن پرشورتر از هفته گذشته به میدان آمده‌اند و امیدواریم تا پایان رای‌گیری این شور ادامه داشته باشد.

طبق اعلام وی، تاکنون حتی یک گزارش از جرم یا تخلف انتخاباتی به دستگاه قضا گزارش نشده و ۵۲ شعبه ویژه آماده دریافت گزارشات مردمی و ضابطان هستند و اگر در جایی تخلف و جرمی رخ دهد، تحت رصد انتخاباتی هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: خرید و فروش رای در اطراف صندوق رای مهمترین موضوعی است که دستگاه قضا به نحو ویژه رصد و پیگیری می‌کند و اگر این مهم رخ دهد با متخلفان برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم مردم اصلح را انتخاب کنند، زیرا سرنوشت چهار سال خود و کل کشور به دست یک نفر داده می‌شود.

طبق اعلام حمیدی، در دور اول انتخابات هشت نفر در استان کرمان بازداشت شدند که دو نفر آنها ارتباطی به تخلفات انتخاباتی نداشت(در شعبه اخذ رای نزاع کرده بودند) و شش نفر دیگر جرائم انتخاباتی داشتند که تعدادی از آنها اقدام به فیلمبرداری از شعب اخذ رای کرده برای شبکه‌های بیگانه ارسال کردند و تعدادی از آنها اقدام به خرید و فروش آرا کرده بودند که در حال حاضر با تامین قرار آزاد هستند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

انتهای پیام


مردم برای تودهنی به دشمن، پرشورتر از دور اول در انتخابات شرکت کردند

منبع: ایـسنا
? مردم برای تودهنی به دشمن، پرشورتر از دور اول در انتخابات شرکت کردند