مردمی‌سازی بهره‌برداری از مراتع با احاله ‍۷ طرح مرتعداری به اهالی جنوب کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: در راستای دستورالعمل شیوه نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور نسبت به احاله طرح‌های مرتعداری تهیه شده، هفت طرح مرتعداری به مساحت ۲٠ هزار و ۱۳۱ مترمربع در جنوب کرمان به مجریان احاله شد. قاسم رحیمی نیا امروز ۳۰ خردادماه در آئین […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: در راستای دستورالعمل شیوه نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور نسبت به احاله طرح‌های مرتعداری تهیه شده، هفت طرح مرتعداری به مساحت ۲٠ هزار و ۱۳۱ مترمربع در جنوب کرمان به مجریان احاله شد.

قاسم رحیمی نیا امروز ۳۰ خردادماه در آئین امضای قرارداد احاله مدیریت طرح‌های مرتع‌داری شهرستان جیرفت اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مدیریت و حفاظت از مراتع است زیرا تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد، مدیریت مراتع دچار مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف کلی احاله مدیریت مراتع افزود: در اجرای بند ۲٠ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور و در راستای حفاظت و صیانت و همچنین احیاء مراتع، هفت طرح مرتعداری به مساحت ۲٠ هزار و ۱۳۱ مترمربع در قالب احاله مدیریت مراتع با تنظیم اسناد قراردادی در دفترخانه اسناد رسمی به نماینده مرتعداران مراتع شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و رودبارجنوب احاله شد.

رحیمی نیا شناسایی بهره‌برداران ذیصلاح  را در امر احاله مراتع مورد تاکید قرار داد که در اولویت قرار دارند و گفت: به استناد تبصره ذیل ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، ما باید بهره‌برداران ذی‌حق و ذی‌صلاح را شناسایی کرده و پروانه چرای دام در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه این افراد بعد از دو فصل بهره‌برداری و صدور پروانه چرا، باید اقدام به تهیه طرح مرتعداری کنند، افزود: طبق ماده قانونی فوق هرگونه بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی باید در قالب طرح باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، با اشاره به اینکه طرح مرتعداری پایه و اساس مدیریت ما در عرصه‌های منابع طبیعی است، اضافه کرد: تمام برنامه‌هایی که باید در طرح اجرا شود، پیش‌بینی شده و برای ما ملاک عمل مفاد کتابچه طرح و قرارداد است.

انتهای پیام




مردمی‌سازی بهره‌برداری از مراتع با احاله ‍۷ طرح مرتعداری به اهالی جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? مردمی‌سازی بهره‌برداری از مراتع با احاله ‍۷ طرح مرتعداری به اهالی جنوب کرمان