مرحلۀ دوم ثبت‌نام خودرو در سامانۀ یکپارچه آخر تیرماه انجام می‌شود

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت:«با برطرف شدن ایرادات امنیتی سامانۀ یکپارچه تخصیص خودرو،دور دوم ثبت‌نام،آخر تیرماه انجام می‌شود». بر اساس توضیحات منوچهر منطقی،با ادامۀ روند قرعه‌کشی در سامانۀ یکپارچه،به مرور خودروهایی که متقاضی کمتری دارند از روند قرعه‌کشی خارج شده و بدون قرعه‌کشی به خریدار تعلق می‌گیرد. به گزارش […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت:«با برطرف شدن ایرادات امنیتی سامانۀ یکپارچه تخصیص خودرو،دور دوم ثبت‌نام،آخر تیرماه انجام می‌شود».

بر اساس توضیحات منوچهر منطقی،با ادامۀ روند قرعه‌کشی در سامانۀ یکپارچه،به مرور خودروهایی که متقاضی کمتری دارند از روند قرعه‌کشی خارج شده و بدون قرعه‌کشی به خریدار تعلق می‌گیرد.

به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سراسری،وی بیان کرد:«سامانۀ یکپارچه تخصیص خودرو معایبی داشت که برطرف شد،اما مهم‌ترین مزیت آن ملاکی برای ظرفیت محصولات خودروسازان بود».

منطقی توضیح داد:«مثلا اگر برای یک محصول،هزار خودرو تولید شده باشد،اما ۶۰ هزار درخواست داشته باشد آن محصول در سامانه باقی می‌ماند و اگر برای محصولی ۲۰ هزار خودرو تولید شده بود،اما در ثبت‌نام تنها ۱۹ هزار متقاضی داشت این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود».

وی اظهار کرد:«با ادامۀ این روند اگر دو دور دیگر قرعه‌کشی سامانه ادامه یابد به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه،صرفا ۵ نوع عرضۀ خودرو در سامانه باقی می‌ماند و این سامانه به تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد».

معاون وزیر صمت یادآور شد:«در دور نخست قرعه‌کشی سامانۀ یکپارچه،از ۱۱۵ نوع عرضۀ خودرو ۵۵ نوع از خودرو‌ها یعنی ۴۸ درصد خودرو‌ها بدون قرعه‌کشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعه‌کشی آخر تیرماه این خودرو‌ها را در سامانه نخواهید دید». /پ




مرحلۀ دوم ثبت‌نام خودرو در سامانۀ یکپارچه آخر تیرماه انجام می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

مرحلۀ دوم ثبت‌نام خودرو در سامانۀ یکپارچه آخر تیرماه انجام می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی