مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان

فت فتو/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: واقعه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان تاثیر زیادی در روند حرکت مبارزین انقلاب اسلامی داشت لذا مراسم گرامیداشت این واقعه فردا برگزار می شود. حسین انجم شعاع در گفت و گو با خبرنگار فت فتو اظهار کرد: مساجد نقش به سزائی در پیروزی و […]

فت فتو/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: واقعه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان تاثیر زیادی در روند حرکت مبارزین انقلاب اسلامی داشت لذا مراسم گرامیداشت این واقعه فردا برگزار می شود.

حسین انجم شعاع در گفت و گو با خبرنگار فت فتو اظهار کرد: مساجد نقش به سزائی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته اند و یکی از مساجدی که نقش بسیاری در پیروزی انقلاب داشت و پایگاه نیروهای انقلابی بود، مسجد جامع کرمان بود و افراد انقلابی در این مسجد حضور یافته و فعالیت های انقلابی از آنجا شکل می گرفت و انسجام پیدا می کرد.

وی افزود: در ۲۴ مهر سال ۵۷ به دعوت علماء و روحانیون، مردم برای گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور در مسجد جامع تجمع کردند تا به رژیم منحوس پهلوی اعتراض کنند.

انجم شعاع ادامه داد: در این تجمع مردم، تعدادی از کولی ها با پشتیبانی نیروهای رژیم به مسجد حمله ور شده و ابتدا وسائل نقلیه را به آتش کشیده و بعد به مردم حاضر در مسجد حمله ور شدند و نیروهای رژیم نیز با گاز اشک آور و باتوم به مردم حمله کردند که بیش از ۵۰ نفر در این واقعه مجروح و دو نفر از جمله محمد باقدرت جوپاری و غلامرضا یزدان شناس به شهادت رسیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: این واقعه تاثیر زیادی در روند حرکت مبارزین انقلاب اسلامی داشت و در سراسر کشور تاثیرگذار بود و شعار اصلی مردم این شد که “کتاب قرآن را، خلق مسلمان را، مسجد کرمان را شاه به آتش کشید” و به خاطر حساسیتی که مردم به مسجد و قرآن داشتند، این واقعه به روند پیروزی انقلاب کمک زیادی کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما وظیفه داریم هم یاد و خاطره شهداء را گرامی داشته و هم این واقعه را بزرگ بشماریم لذا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هر ساله فعالیت های فرهنگی و مراسمی را در این زمینه برگزار می کند.

انجم شعاع بیان کرد: فردا نیز در مدارس برنامه های مختلف از جمله خاطره گوئی و چاپ پوستر در مدارس و مساجد را داریم و مراسم بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر (فردا) در مسجد جامع کرمان ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود و درخواست داریم مردم همانطور که در همه صحنه های انقلاب همواره حضور داشتند، فردا نیز در این مراسم حضور پیدا کنند تا دین خود نسبت به این شهداء و انقلاب را ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مراسم گلباران قبر مطهر و بزرگداشت شهید غلامرضا یزدان شناس از شهدای ۲۴ مهر مسجد جامع کرمان ساعت ۱۶ فردا در شهر ماهان برگزار می شود.

انتهای پیام




مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان

منبع: ایـسنا
? مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان