مدیریت مصرف آب شرط گذر موفق از تابستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان شرط عبور موفق از تابستان امسال را صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب اعلام کرد. به گزارش نذیر کرمان، علیرضا عبدیان با اشاره به محدودیت منابع آبی کرمان گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر، منابع تامین آب استان که عمدتا (۹۵ درصد) […]


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان شرط عبور موفق از تابستان امسال را صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب اعلام کرد.

به گزارش نذیر کرمان، علیرضا عبدیان با اشاره به محدودیت منابع آبی کرمان گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر، منابع تامین آب استان که عمدتا (۹۵ درصد) زیرزمینی و از طریق چاه‌ها هستند، کاهش شدیدی داشته است و بارش‌های اخیر هم نتوانسته این کاهش را جبران کند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش مصرف سالانه آب با شروع فصل گرم خاطر نشان کرد: تنها راه جبران این محدودیت و ناترازی در منابع و مصارف، مدیریت صحیح مصرف آب و صرفه جویی شهروندان است.
عبدیان با تاکید بر نقش آفرینی شهروندان در مدیریت مصرف آب در عبور موفق از تابستان اظهار داشت: انتظار داریم همه مردم نسبت به مسئله آب حساسیت داشته باشند؛ تخلف در نصب پمپ قبل از کنتور، انشعاب غیرمجاز، ترکیدگی لوله و حتی شهروندان بد مصرف آب را با تماس با شماره ۱۲۲ به ما گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود تا دسترسی عادلانه به آب برای همگان میسر شود.
مدیرعامل ابفا کرمان، تعمیر شیرالات خراب، کاهش مدت زمان استحمام، مراقبت در هنگام شستشوی ظروف، وضو گرفتن و مسواک زدن، پرهیز از شستشوی حیاط و خودرو را از جمله راه‌های ساده کاهش مصرف آب در منازل عنوان کرد و افزود: مدیریت مصرف اب در شرایط اقلیمی استان امری ضروری است و همه شهروندان تنها با رعایت چند نکته ساده می‌توانند مصرف آب را کاهش دهند.
وی کاهش مدت زمان استفاده از کولر‌های آبی را یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش مصرف آب بیان کرد و تصریح کرد: کولر‌های آبی روزانه حداقل ۴۰۰ لیتر برثانیه آب مصرف می‌کنند و حتی در بعضی از کولر‌ها متاسفانه به ۶۰۰ لیتر هم می‌رسد و این میزان بسیار بالاست که چنانچه شهروندان مدت زمان استفاده از کولر‌های آبی را کاهش دهند می‌توانند در حفظ آب و منابع آبی نقش مهمی ایفا کنند.


مدیریت مصرف آب شرط گذر موفق از تابستان

منبع:یـزدان کـرمان
? مدیریت مصرف آب شرط گذر موفق از تابستان