مدیرکل کمیته امداد کرمان: مشکل مسکن مددجویان شهری حل می‌شود

کرمان-فت فتو- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از ایجاد امکان رفع مشکل مسکن مددجویان شهری با اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: در این طرح امتیازی به مددجویان کمیته امداد داده شده است. یحیی صادقی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی شهرستان بم به خبرنگار فت […]

کرمان-فت فتو- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از ایجاد امکان رفع مشکل مسکن مددجویان شهری با اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: در این طرح امتیازی به مددجویان کمیته امداد داده شده است.

یحیی صادقی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی شهرستان بم به خبرنگار فت فتو افزود:در طرح اقدام ملی مسکن اگر مددجوی کمیته امداد نتواند آورده اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کند کمیته امداد این مبلغ را پرداخت خواهد کرد.

مشکل زمین در بم حل شد 

وی افزود: در شهرستان بم مشکل زمین برای مددجویان شهری حل شده و می توان از طریق طرح اقدام ملی مسکن با همکاری اداره راه و شهرسازی این شهرستان مشکل مددجویان را حل کرد. 

صادقی درباره مسکن مددجویان روستایی نیز خاطرنشان‌کرد:عمده مشکل مسکن مددجویان روستایی از طریق طرح‌هایی که از قبل داشته‌ایم و همچنین برنامه‌های مشترک با سپاه و بنیاد مسکن حل شده است.

تسهیلات کمیته امداد بم سه برابر افزایش یافته است

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان همچنین از افزایش سه برابری تسهیلات کمیته امداد شهرستان بم خبر داد و افزود:در سال جاری تسهیلات کمیته امداد شهرستان بم حدود ۶۳ میلیارد تومان شده است که مطمئنا آمار اشتغال هم رشد قابل توجهی خواهد داشت

صادقی عنوان‌کرد: سال گذشته در سطح شهرستان بم مبلغ ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال توسط کمیته امداد پرداخت شده است .

وی بیان‌کرد: سال گذشته حدود ۷۰۷  فرصت شغلی توسط کمیته امداد شهرستان بم ایجاد شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه‌داد:بیش از ۴۰ درصد اشتغال توسط کمیته امداد در استان انجام شده است.

وی تاکیدکرد:تسهیلات کمیته امداد به صورت قرض الحسنه و با کارمزد چهار درصد است که ۵۰ درصد این تسهیلات شامل افراد واجد شرایط غیرمددجوی کمیته امداد نیز خواهد بود.

صادقی افزود: ازجمله شرایط افراد غیرمددجوی دریافت کننده تسهیلات اینکه فرد بیمه نباشد و راه درآمدی نیز نداشته باشد.

صادقی اظهارکرد:عمده مشاغلی که کمیته امداد امام خمینی(ع) حمایت می کند در بحث مشاغل خرد است زیرا با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی نمی‌توان سرمایه‌گذاری کلان کرد.

وی توضیح ‌داد: مددجویان کمیته امداد تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد که ۵۰ میلیون تومان آن از تسهیلات کمیته امداد به مددجو تعلق می گیرد اما غیرمددجویان فقط تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان تصریح‌کرد:افراد غیرمددجو در صورت استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ با سود هشت درصد تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان نیز دریافت می‌کنند.

وی افزود:از محوری‌ترین برنامه‌های کمیته امداد بحث اشتغال و توانمندسازی است که در سال گذشته بیشترین آمار اشتغال در سطح کشور نیز توسط کمیته امداد صورت گرفته است.

بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.




مدیرکل کمیته امداد کرمان: مشکل مسکن مددجویان شهری حل می‌شود

منبع: ایرنـا
? مدیرکل کمیته امداد کرمان: مشکل مسکن مددجویان شهری حل می‌شود