مدیرکل بازرسی وزارت کار: حق و حقوق کارگران باید به طور کامل پرداخت شود

مدیرکل بازرسی وزارت کار گفت: حق و حقوق کارگران باید به طور کامل پرداخت شود، اخذ هرگونه سفته و برگه تسویه سفید امضا از کارگران ممنوع است و مجوز شرکت‌های پیمانکاری متخلف باطل می‌شود. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، احمدرضا پرنده صبح امروز در مراسم اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور، […]

مدیرکل بازرسی وزارت کار گفت: حق و حقوق کارگران باید به طور کامل پرداخت شود، اخذ هرگونه سفته و برگه تسویه سفید امضا از کارگران ممنوع است و مجوز شرکت‌های پیمانکاری متخلف باطل می‌شود.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، احمدرضا پرنده صبح امروز در مراسم اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور، استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که در سالن اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: وزارت کار به تنهایی نمی‌تواند در ارتقای ایمنی موفق باشد و نیاز است که تمام دستگاه‌های همکار با ما همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه حق و حقوق کارگران باید به طور کامل پرداخت شود، گفت: شرکت‌های پیمانکاری که حقوق کارگران را کامل پرداخت نمی‌کنند، حتماً پیگیری خواهیم کرد و مجوز آنها باطل خواهد شد.

مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مواردی مشاهده شده که شرکت‌ها حقوق کارگران را به طور کامل پرداخت نمی‌کنند اما در اسناد و مدارک آنها طوری سندسازی شده که پرداخت کامل حقوق کارگر انجام شده است و در صورت اعتراض، آن کارگران را اخراج می‌کنند.

وی با بیان اینکه اخذ هرگونه سفته و برگه تسویه سفید امضا از کارگر ممنوع است، افزود: از کارگران درخواست داریم، اگر چنین مواردی در محدوده اشتغال آنها وجود دارد حتما گزارش دهند و بازرسی هم حتما به این موضوع ورود خواهد کرد.

گزارش تسنیم از شرایط سخت کارگران معادن زغال‌سنگ کرمان/ وعده‌های جدید مدیران برای بهبود وضعیت کارگران
روایت تسنیم از مصائب کارگران‌ معدن زغال‌سنگ کرمان‌/ سخت‌ترین کار دنیا با کمترین حقوق ‌

پرنده با اشاره به اینکه رعایت ایمنی در کارگاه‌ها یک اصل است و کارگران حتماً باید در شرایطی امن کار کنند، گفت: از وزارت علوم و دانشگاه‌ها انتظار داریم که آموزش‌های فنی و ایمنی را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایمنی باید از مدارس و دوران دانش‌آموزی آموزش داده شود، افزود: دانش‌آموزان امروز ما قطعاً افرادی هستند که در آینده در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کشور اشتغال دارند.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




مدیرکل بازرسی وزارت کار: حق و حقوق کارگران باید به طور کامل پرداخت شود

منبع: تسنــیم
? مدیرکل بازرسی وزارت کار: حق و حقوق کارگران باید به طور کامل پرداخت شود