مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان:بیستمین بازارچه خیریه کوثر رفسنجان راه اندازی می‌شود | اخبار رفسنجان

به گزارش نذیر کرمان؛ مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان محسن اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: از سال ۹۰  بازارچه خیریه در طول ۱۳ سال فعالیت موسسه خیریه کوثر برای حمایت از اشتغال و تولید بانوان نیازمند در رفسنجان برپا شده که خوشبختانه هر سال استقبال از این بازارچه بیشتر می شود. وی تصریح […]


به گزارش نذیر کرمان؛ مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان محسن اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: از سال ۹۰  بازارچه خیریه در طول ۱۳ سال فعالیت موسسه خیریه کوثر برای حمایت از اشتغال و تولید بانوان نیازمند در رفسنجان برپا شده که خوشبختانه هر سال استقبال از این بازارچه بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: بازارچه خیریه امسال از ۲۱ تا ۲۵ شهریور  در محل نمایندگی آستان قدس رضوی رفسنجان فعالیت خواهد داشت و محصولاتی مانند شیرینی، ترشی، پوشاک، صنایع دستی و غیره در آن عرضه می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان بیان کرد: این بازارچه خیریه با هدف جذب کمک های مردمی تشکیل شده و تمام درآمد آن صرف خرید جهیزیه، درمان و دیگر نیازهای مددجویان بی بضاعت خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های خیریه موسسه کوثر رفسنجان خاطر نشان کرد: این موسسه از سال ۹۰ راه اندازی شده و در بخش های اعطای جهیزیه، وام قرض الحسنه، ساخت مسکن، رسیدگی به کودکان بدسرپرست و اشتغالزایی فعالیت دارد.

اسماعیلی ادامه داد: ما برای توسعه موسسه خیریه گروه مشاورین برنامه هایی در راستای جذب خیر و کمک ها طراحی کرده است و یکی از برنامه های این گروه مشاوره، راه اندازی نمایندگی خیریه در بخش های مختلف رفسنجان و نیز در شهرستان انار است.

بهره مندی ۲۱۰ میلیارد ریالی از تسهیلات صندوق خیریه کوثر

اسماعیلی خاطر نشان کرد: تاکنون ۴ هزار مددجوی این موسسه و افراد آسیب دیده در جامعه از تسهیلات صندوق موسسه کوثر در مجموع   ۲۱۰ میلیارد ریال بهره مند شده اند، ضمن اینکه این وام ها تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال برای اعطای جهیزیه و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای کارگشایی بدون کارمزد به متقاضیان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر موجودی این صندوق بیش از  ۱۱۰ میلیارد ریال است که خیرین شهرستان رفسنجان این هزینه را برای رفع مشکلات افراد آسیب دیده فراهم کرده اند که در این راستا با اعطای تسهیلات بیش از ۱۹۰ مورد اشتغال خانگی در راستای توانمندسازی خانوارها ایجاد شده است.

۱۲ واحد مسکن آماده سازی شد

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان گفت: پروژه ۴۸ واحدی احداث مسکن در زمین سه هزار متر مربعی که توسط خیرین به منظور اسکان سه ساله زوج های فاقد مسکن، واگذار شده، آغاز شده بود که در حال حاضر ۱۲ واحد تکمیل شده و در مهرماه امسال به بهره برداری می رسند و در اختیار زوج های بی بضاعت قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در مجموعه موسسه کوثر ۷۹ نفر به کار گرفته شده اند که با حقوق اداره کار و بیمه تامین اجتماعی مشغول به کار هستند و خیرین می توانند در زمینه های مختلف با این موسسه همکاری کنند.

کمک نکنید؛ متکدیان درآمد بالایی دارند و چهره شهر را زشت کردند 

اسماعیلی ادامه داد: یکی از فعالیت های موسسه خیریه ساماندهی متکدیان است که در سطح شهر ۲۵ متکدی وجود دارد که اکثرا غیر بومی هستند.

وی افزود: جهت ساماندهی آن ها بررسی ها از خانواده ها انجام می شود تا بتوان زمینه کار و فعالیت و کسب درآمد حلال را برای آن ها فراهم کنیم.

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر خاطرنشان کرد: اگرچه برخی از این خانواده ها همراهی نمی کنند اما از مردم می خواهیم که به آن ها کمک نکنند و غذا، وجه نقد و دیگر کمک ها را ارائه ندهند برای اینکه چهره شهر با این متکدیان زشت شده است و علاوه بر آن درآمدهای کلان با این حرفه بدست می آورند.

وی گفت: از مردم می خواهیم کمک های خود را از راه صحیح به دست اهلش برسانند که در این زمینه می توانند به موسسه اهدا کنند تا به نیازمندان واقعی کمک شود.

انتهای پیام/

نوشته <span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان:</span><br/>بیستمین بازارچه خیریه کوثر رفسنجان راه اندازی می‌شود اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی نذیر کرمان رفسنجان پدیدار شد.

منبع: نذیر کرمان
?مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان:بیستمین بازارچه خیریه کوثر رفسنجان راه اندازی می‌شود : اخبار استان کرمان – رفسنجان