مدیرانی که در تثبیت اراضی دولتی استان کرمان کوتاهی کنند برخورد قضایی می‌شوند

گروه استان‌ها – دادستان کرمان از تشکیل پرونده ترک فعل برای مدیرانی که کوتاهی در تثبیت اراضی دولتی و صدور سند مالکیت داشتند خبر داد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، نشست “شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان” صبح امروز با حضور یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از […]

گروه استان‌ها – دادستان کرمان از تشکیل پرونده ترک فعل برای مدیرانی که کوتاهی در تثبیت اراضی دولتی و صدور سند مالکیت داشتند خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، نشست “شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان” صبح امروز با حضور یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مسئولان ارشد قضائی و استانی در سالن کنفرانس شهید بهشتی دادگستری کل استان برگزار شد.

در این جلسه دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه تضییع اموال بیت‌المال و اموال عمومی کشور مطرح است اظهار داشت: متاسفانه اراضی دولتی در بعضی ادارات تعیین تکلیف نشده است.

وی با بیان اینکه راستی آزمایی از آزادسازی اراضی دولتی انجام شده است گفت: در مواردی مشاهده شده که اعلام بر انجام آزادسازی شده اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده که بلافاصله به‌عنوان مدعی‌العموم وارد شدیم و برای آن مدیر پرونده ترک فعل تشکیل شده است.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین مساحت اراضی استان مربوط به اراضی ملی است اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی ملی استان جانمایی و از این مقدار ۹۵ درصد تثبیت مالکیت شده است.

علی محمودی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار سند مالکیت برای دولت صادر شده است گفت: یک میلیون و ۷۷۵ هزار هکتار در سال جاری تثبیت شده است که از اراضی ملی در شمال و جنوب استان کرمان است.

وی بیان کرد: بیشترین مشکلاتی که در تثبیت باقیمانده اراضی ملی در استان کرمان داریم که حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است در عدم جانمایی مستثنیات است.

قصور مدیریتی در ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان مشکلات را مضاعف کرد
دادستان کرمان: ۱۷۵۴ هکتار از اراضی دولتی و ملی کرمان اعاده و به بیت المال برگشت
دادستان کرمان: ۱۴ مدیر و مسئول اجرایی به جرم اختلاس، ارتشاء و ترک فعل تحت تعقیب قرار گرفته‌اند/ برخی مدیران بازداشت شدند

مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان کرمان تنها استانی است که در تثبیت اراضی ملی و صدور سند مالکیت پیشگام بودیم افزود: در چند ماه اخیر با عزم بیشتر در حال فعالیت هستیم و به همت کارکنان منابع طبیعی امروز نیز حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی تثبیت مالکیت می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




مدیرانی که در تثبیت اراضی دولتی استان کرمان کوتاهی کنند برخورد قضایی می‌شوند

منبع: تسنــیم
? مدیرانی که در تثبیت اراضی دولتی استان کرمان کوتاهی کنند برخورد قضایی می‌شوند